globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Koupit CL500 nebo Guzzi V7
Ahoj vsem,
chtel bych vas pozadat o radu pri vyberu prvni vetsi motorky. Mam 38 let, 184cm, 84kg, predchozi zkusenosti jen pionyr, par jizd 125ccm, motoskola pred 20 lety na jawe 350, no a asi 3 roky mam vetsi skutr Malaguti 200ccm.
Rozhoduji se mezi Hondou CL500 a Moto Guzzi V7. Tahne me to ke Guzzine, nova se ted prodava za 200 tisic, ale je to uz s vyssim vykonem a 850ccm motor. Tak si rikam, jestli to neni na prvni vetsi moto moc a jestli to i kvuli omezenemu ridicaku skrtit na 35kw?
Idealni by byla predchozi generace V7, ktera mela 38 a i 35kw, ale v inzeratech za ni chteji nesmysl. Jako davat 170 tisic za 8 let stare moto co ma kdovi co za sebou a kdyz nova stoji 200? Ja ty lidi asi nechapu.
No a volbou rozumu jsem nasel Hondu CL500. I se mne celkem libi, ma vykon i pro muj ridicak, pro zacatecnika asi vhodny stroj. Jen resim mou vysku 184cm, at na tom nevypadam blbe.
Dale me zaujal i RE Scram 411, ale jen jednovalec a obavam se, ze ten uz je fakt slaby.
Tak co myslite? Jit do V7 a treba ji uskrtit na 35kW a nebo radeji vzit vhodnejsi moto pro zacatek cl500?
Budu rad a diky za jakoukoliv radu a komentar. Mejte se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7

6.10.2023 v 23:16 | Nahoru | #1

kovosrotmorava píše: MarioV2> Jak je to prosím s tou 6ti st. převodovkou u V7II?
Tady v příspěvku č.27 jsi napsal: Nevýhoda novej prevodovky je paradoxne pridaný 5 stupeň. Je tam úplne zbytočne!
No a testeři zde na ni naopak pějí ódy na radost. Citace z článku: Oproti prvním třem převodovým stupňům jsou kvalty od čtyřky výš už náležitě delší, umožňující plynule využít velkou porci dvouválcového zátahu. Už při jízdě v nižších otáčkách poznáte výhodu kvaltu navíc. Starší verze snesla na pětku už klidně 60 km/h, ale v rychlostech přes stovku už jako by byla zbytečně vytočená. Šestka u nové generace se naopak chytá až ve vyšších rychlostech (při 80 km/h točí cca 3000 ot.), takže v „bublajícím pásmu“ lze vydržet do mnohem vyšších rychlostí než dříve.
Jako člověk co neměl možnost přímého srovnání bych si po přečtení článku myslel že v 6st. převodovce (pokud nebyla přepracována celá) byly změněny alespoň převody 4 a 5 (ze starší 5st.přev.) a doplněna 6-tka která je lehčí-rychlejší než 5-tka ze starší 5st.přev.
Ty to ale popisuješ tak že 5-tka ve staré 5st.přev. = 6-tka v nové 6st.přřev.



Ano, udělali něco zcela jiného. A jak je ten motor docela tahavý, nebo spíše nemá tak tvrdou charakteristiku, tak tam tu novou 5ku vlastně nepotřebuje. Krok mezi 4-5-6 je malý a ten motor prostě tolik stupňů nepotřebuje. Ano, obvykle u levných aut bývala 5 stupňová převodovka trest pro ty, co zvolily slabší motor. Ale tady je to naopak - tento motor tolik převodů vůůůbec nepotřebuje. A ano točí v tom brblavém pásmu 80-100 na 6ku prakticky stejně jako stará převodovka na 5ku. Mně tam ten nový kvalt trochu přebývá a že se to sbírá na novou 5 trochu lépe? Stejně když chci výkon, musím nad 5000 otáček a to znamená za 4. A jsem tam kde byla stará Breva nebo V7. Obvykle to za městem při normální jízdě na tu 4 co tam mám roztáhnu na 80-90 a pak to odřadím na 5 a po krátkém okamihu ihned dávám při 90-100 6ku. Když se podíváš do výpočtu převodů co jsem si udělal (jsou tady ke stažení v XLS), tak opravdu mííírně zkrátili první 3 rychlosti, ale opravdu mírně, a 4 i 5 nechali. A tu další rychlost prdli mezi starou 4 a 5 aby mezi nimi zmenšili přeskok. Ne nahoru aby se snížili cestovní otáčky! Poslechově (teda jestli v 130-160 se dá ještě tvrdit, že je slyšet motor) a pohledově to totiž na 6 stále dost točí. 100% tady má pár lidi papíry na náklaďák, tam se celkem běžně přeskakují kvalty, já to občas dělám s novou 5kou u V7 II taky.

Důkaz místo slibů, motor 3000/5000 ot/min = rychlost na nejvyšší kvalt:

Breva 750 = 74/124km/h (5)
V7 (Classic) = 74/124km/h (5)
V7 II = 77/129km/h (6) - na stejné otáčky jede rychleji nebo mírně méně točí (rozdíl v "malých" procentech)
V7/V9 (853cm3 E5) = 80/134 (6) - ještě o kousíček delší převody (ale mašina dost přibrala, takže i přes vyšší výkon pocitově malý skok proti V7 II)
V85 (Euro5) = 77/129 km/h (6) - sranda, krok zpátky - mírně kratší převody, ale motor je nastaven na nejvyšší výkon a omezovač i maximální výkon má také asi o 1000 ot/min výše, také s přehledem nejživější malý blok co kdy dělali. Převodovkou prostě podpořili motor aby se snáze vytáčel.

Změna v řádu km/set otáček, pro 95-99% motorkářů nepostřehnutelná. Stará pětka se sbírala o pár km dříve (jestli teda starší vstřikování vůbec drželo krok s modernějším - troufám si předjímat, že spíše ne - až tak je najetý nemám) a taky při 130 točila o pár set otáček víc.

Co je určitě bonus V7 II, nová převodovka je masivnější a hladší. Zjevně již připravovaná pro motor 853cm3 a jeho točivý moment. Má větší životnost, než starý 5ti kvalt. Protože už jezdí Guzziny s touto převodovkou na kterých někdo najel 260 000km!!! A starý pětikvalt někdy začínal hučet na nejvyšší rychlost již po 60 000km...

Starší motor 744cm3 ještě nemá lisovanou kliku ale je to jednodílný výkovek. Nové V7 s motorem 853cm3 a V9 jo, a to se mi nelíbí. Prý V85 TT má stále jednodílnou, kvůli vyššímu výkonu a potenciálnímu namáhání, nemám ověřeno.

Naposledy editováno 06.10.2023 23:20:20

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupit CL500 nebo Guzzi V7

9.10.2023 v 09:37 | Nahoru | #2
MarioV2> Dík za srovnání z praxe.
A nechápu jak mohl ten testovací redaktor napsat tohle, když rozdíl mezi starou pětkou a novou šestkou je 5km/hod, cituji:
Šestka u nové generace se naopak chytá až ve vyšších rychlostech (při 80 km/h točí cca 3000 ot.), takže v „bublajícím pásmu“lze vydržet do mnohem vyšších rychlostí než dříve.
Asi "podnět" od prodejce který zapůjčil motorku k testování
Protože pod pojmem "mnohem vyšší rychlost" si já představuji rozdíl alespoň o 30km/hod při stejných otačkách.

Naposledy editováno 09.10.2023 09:45:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Moto Guzzi V7 - zadní tlumiče [1, 2] Moto Guzzi V7 Stone oldyno 43 12.10.2023 v 21:18 dzonnek
Moto Guzzi V7 III - Plexi Moto Guzzi V7 Stone SPAX 0 23.8.2022 v 09:41 SPAX
Pohodová motorka na výlety Royal Enfield Interceptor, Moto Guzzi V7 Stone, Moto... Peter_96 29 12.6.2022 v 15:51 Peter_96
Pirelli Sportdemon vs. Metzeler Las... Moto Guzzi V7 Classic, Moto Guzzi V7 Racer, Moto Guz... Mates019 14 5.6.2022 v 22:09 MarioV2
Moto Guzzi Centenario modely [1, 2] Moto Guzzi V7 Stone, Moto Guzzi V9 Bobber, Moto Guzz... geloš 49 27.11.2021 v 19:31 Drpa


TOPlist