globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dobíjení CBF1000
Zdravíčko, mám menší problém se svou CBF1000. Motorka málo dobijí respektive skoro nedobíjí Při studeném startu na volnoběžné otáčky mi to ukazuje cca 13.1V, po zahřátí to postupně klesá a při provozní teplotě jsem už pod 12V... Za jízdy se mi to drží mezi 13-13.4V ale když cokoli udělám (např. zapnu vyhřívané gripy, zapnu blinkr atd.) tak napětí klesne klidně i na 11.1V.
Motorka má kolem 60tis najeto, ale zhruba ve 40tisících km byl měněný stator. Může být zase v háji? Přikláním se k němu, protože kdyby byl altík v pohodě a regulátor špatný, tak to klidně dobíjí i 16V ne? Takhle jsem se nikdy nad 13.4 nedostal a v zátěži to dává úplný prd. Jo a baterie je zhruba 3 měsíce fungl nová. Díky moc za poznatky a rady

1 reakcí na tento příspěvek Dobíjení CBF1000

3.10.2023 v 14:03 | Nahoru | #1
Tak jsem to proměřil podle spousty manualu co jsem tu našel nebo co mi bylo doporučeno. Mezi fázemi na volnoběh mi to ukazovalo 15V, při 5000otáčkách 50V. Mezi všemi fázemi byla odchylka minimální. Už jsem i četl, že těch 50V + - na 5000 otáček je v pohodě, ale podle manuálu od Guga by to mělo mít právě těch 50V na volnoběh. Tak jsem z toho jelen
Ještě včera jsem na zahraničním fóru četl, že speciálně statory značky Electrosport jsou tak na nic udělané, že prostě dobijí málo. Je na YT spousty videí a vypadá to dost podobně jako můj problém. Měl s tím už taky někdo zkušenosti? Díky za poznatky. S tímto jsem se ještě nikdy nesetkal, tak se pomalu učím

Edit - Ještě jsem měřil odpor mezi fázemi... Mělo by to mít cca 0.3 až 1 ohmu. Já naměřil přes 1.7 ohmu. Takže to asi vypadá na vinutí což?

Naposledy editováno 03.10.2023 14:05:27

(reakce na) Dobíjení CBF1000

5.10.2023 v 20:44 | Nahoru | #2
Podle toho tvého proměření (volnoběh 15VAC, zvýšené otáčky 50VAC, stejné na všech třech cívkách ) je stator v pořádku, odpor cívek také odpovídá - podstatné je, že všechny tři cívky mají stejné naměřené hodnoty. Ještě preventivně zkus izolační odpor vinutí proti kostře (měl by jsi naměřit více než 200MOhm - ale kdyby byla jedna z cívek "proražená", ukazovala by jiné hodnoty než druhé dvě). To samé by bylo v případě mezizávitového zkratu. Tohle je evidentně problém s regulátorem.
Taky jsem si tím na jednom tripu "prošel" - KO stator...viz. moje motorky v profilu .

Naposledy editováno 05.10.2023 20:51:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist