1 reakcí na tento příspěvek Moto Guzzi Stelvio (2024->)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto Guzzi Stelvio (2024->)
combust píše: A je tam nějakej postřehnutelnej rozdíl v chování oproti předchozím modelům s CARC? Jak jsem tak koukal tak V100 nemá snad ani žádnej tlumič rázů (pokud to teda neřeší ten kus gumy na kardanu u kloubu). V souvislosti s tim co tu bylo jinde napsáno to vypadá jako krok zpět.
tam je napsána celá řada nepřesností, kardan s ramenem není proaktivní, ale reaktivní, nemá vůbec za úkol tlumit nějaké škubání kola nebo co to tam píše, ale má zachycovat moment kardanu, co u verzí s vyšším točivým momentem má za následek zdvihání zadku motorku při zrychlení.
U V100/Stelvia se jim podařilo udělat geometrii tak, že zachycení momentu probíhá právě tou geometrií. Měl jsem V100 S a teď Stelvio a před tím Grisa 850 i silnou 1200 s CARCem. CARC celkově byl mnohem topornější, tužší a celkově byl ten kardan mnohem víc znát. Na V100/Stelviu se fakt téměř nepozná, že to má nějaký rigidní finální převod, motorka se chová příkladně, nezdvihá se jí zadek při akceleraci a celkově je přenos síly mnohem uhlazenější, než u CARCu. Takže spoustu pohádek, jak to nejde a jak je to krok zpět jsem již taky slyšel. Jenže oproti většině těch pohádkářů já na obou řešeních jel a mám srovnání. A současná generace V100/Stelvio považuju na poli kardanů dneska fakt k tomu nejlepšímu technickému řešení na trhu. BTW nikde žádná guma na kardanu Stelvia není, je tam jen prachovka v místě, kde se je osa kyvky. Jinak já ještě trochu Guzzi podezřívám, že ten záchyt momentu možná i trochu supluje uložení pružící jednotky s tlumičem.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2024/19/672103_885cff77e131e025a005e2b869a78b4a.jpg)
Naposledy editováno 06.05.2024 21:41:23
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|