globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: QJ Motor
 
13.9.2023 v 22:36
Politika QJ motor mě trochu zaráží , prodají 100ky tisíc kusů v celem svete jako Benelli TRK , a najednou vyjdou se svou SRT jako pres kopirak o min 20 % levnejsim modelem nez Benelli.
Jinak na motor od QJ si nemuzu stezovat , makal dobre.
Ma nekdo jiz zkusenost s SRT 700X?

Qj motor

Naposledy editováno 12.04.2024 09:17:53

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

17.9.2023 v 06:34 | Nahoru | #1

Johny_Servis píše: CloudJumper> já ale neříkám, že zmizí, ale že se přeorientuje na vyšší segmenty...



Zaprve automobilove znacky, predevsim evropske, jsou v koncernech. At jiz ten znamy VW nebo Stellantis. Luxus jako BMW a Mercedes prezijou samy i kdyz taky spolupracuji s jinymi znackymi.
Ale jde o to, ze uz ted maji znacky problem se diferenciovet aby si nelezly do zeli (octavia/golf/leon).

Opusteni malych vozidel bylo proto, ze uz je nemuzes vyrabet ale hlavne provozovat levne. Mala vozidla znamenaji spatnou emisni stopu a protoze se jich proda hodne, je to velka pokuta unii, proto se prestavaji vyrabet.

Mozna jsi si vsiml, ale asi pred rokem Citroen, Peugeout a Opel prestali prodavat Berlingo se spalovacimi motory. Doufali, ze lidi si tahle oblibena auta koupi i v elektrice a flotilovy prumer CO2 klesne. Nestalo se tak, klesly jim prodeje o nejakych 30 procent a ted se Berlinga slavne vraci s benzinem a naftou.

Male auto je navic drahe, protoze dle legislativy v nem musis mit asi milion bezpecnostnich prvku jako ve velkem aute. A male drahe auto nefunguje, jak ukazuje napr. AUDI A1.

A hlavne. Mala auta jsou male marze. Na malem aute nevydelas. Mala auta kupuji lidi, co maji malo penez na to, aby koupili vetsi. Proto se to nevyplati.

. Proc by jako meli cinani vyrabet pro nas mala auta, kdyz ta velka jim taky jdou? To je na trhu, aby sis ty vybral, jestli chces nemecko, italii, ameriku, japonce nebo cinu.

Elektromobilni legislativu prijal cely svet druv nez EU, my byli posledni. Proto jsou nase znacky tak nepripravene, zatimco cinani a USA do toho uz par let slapou.

A at si kdo chce co chce rika, ropa dojde. Jeji cena roste dlouhodobe, zejmena ted kvuli embargum na rusko. A asi tak 4%-8% ropy se pouzivaji na osobni dopravu IIRC. Ropa je dulezita pro vsechno ostatni, krome osobni dopravy, to je jediny segment, kde ropu necim nahradis. Treba elektrikou nebo vodikem nebo buhvicim.

Ano, je to rychle, je to nucene, elektricke motory nedelaji brrrm ale vzuuum, na druhou stranu, jen tenhle rok jsem s pugin hybridem s dojezdem na elektriku 50km najezdil 9000km, z toho 5000 km na elektriku, kterou jsem z 90% vyrobil solarama. Kamos ma elektrickou dodavku, za rok s ni najezdil 170000km, bez problemu, trikrat denne nabiji, pochvaluje si to. Az se rozjedou technologie, vyvoj atd. Elektricka auta budou fungovat podobne, mozna lepe nez spalovaci. Tezko se bude hledat nahrada pro elektricky tahac, buldozer, traktor, armadni vozidla, ale casem se to taky zvladne.

Srovnej vyvoj v autech za 120 let jejich existence. Srovnej si Ford model T ci jak se to jmenovalo a dnesni obycejnou oktavku. A my mame vyhodu mnohem lepsich technologii, pocitace, matemeticke modely atd. Ten vyvoj bude rychlejsi a rychlejsi. Evropa ho zaspala protoze prijala elektrickou legislativu pozde. Mimochodem, kdykoliv jsem za poslednich deset let vycestoval a resil tohle v zahranici, nikoho to netankovalo. Jediny narod na svete, ktery to tak strasne resi, jsou Cesi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

17.9.2023 v 09:11 | Nahoru | #2
CloudJumper> S tím co jsi napsal se dá souhlasit. Ropa skutečně asi jednou dojde. I když už od 70tých let nás straší že to bude za 20 let, a zatím se objevují stále nová velká ložiska. Ale budiž, jednou dojde.
Ten problém je trochu někde jinde. Sám píšeš že od Modelu T k např. k té Octavii uběhlo 120 let. Přirozeným vývojem techniky, trhu ekonomiky. Tady se emobilita tlačí politicky proti přání a možnostem zákazníků, navíc časově omezeně. Myslím si, že to nemůže fungovat. Někde jinde jsem to už psal. Ještě se nestalo, aby ideologie a politika přetlačily trh. Z prostého principu "Vox populi, vox dei". Prostě zákaz vyrábět spalováky do 35 je jen vlhký sen těch ekoteroristů v Bruseli. Jenom zlikvidují důležitý segment průmyslu, a nakonec se sem ty spalováky budou ve velkém dovážet třeba zrovna z té Číny, a nikdo ani necekne. Oni to ví a už teď se nám chlámou jak jsme blbí. Nakonec se budeme přemistňovat teleportací. Ale to je asi hodně daleko. I když , když to nařídí EU....kdo ví ?

(reakce na) QJ Motor

27.9.2023 v 09:15 | Nahoru | #3
CloudJumper>

Kamos ma elektrickou dodavku, za rok s ni najezdil 170000km, bez problemu, trikrat denne nabiji, pochvaluje si to.



Tak to bude ta výhoda

(reakce na) QJ Motor

27.9.2023 v 20:44 | Nahoru | #4

CloudJumper píše: Kamos ma elektrickou dodavku, za rok s ni najezdil 170000km, bez problemu, trikrat denne nabiji, pochvaluje si to.


Najezdit každý den 500 km, dělat to po celý rok, dvě hodiny někam jet, dvě hodiny nabíjet, za tím musí být nějaké ideologicky vymaštěné předsevzetí. To by si dopředu spočítal i člověk s vychozenou základkou, že takový blbec není, aby do toho šel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist