globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: QJ Motor
 
13.9.2023 v 22:36
Politika QJ motor mě trochu zaráží , prodají 100ky tisíc kusů v celem svete jako Benelli TRK , a najednou vyjdou se svou SRT jako pres kopirak o min 20 % levnejsim modelem nez Benelli.
Jinak na motor od QJ si nemuzu stezovat , makal dobre.
Ma nekdo jiz zkusenost s SRT 700X?

Qj motor


Naposledy editováno 12.04.2024 09:17:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

18.9.2023 v 16:44 | Nahoru | #61
assassin> Asi tak - zbytečný výlev - nikde jsem nenapsal, že FVE nedává ekonomický smysl. Náklady 175t kč - samozřejmě po odečtení dotace. Chtěl jsem jít na 10kWp, ale už mi to na střechu nevejde. Zase jsem využil tu dotaci na maximum. Při současných cenách je v mém případě návratnost 4 max 5 let. Já jen poukazuji na nesmysl výpočtu úspor při využití FVE spolu s elektromobilitou. Ta "75% úspora na spotřebě" u plugin hybridu se mi prostě zdá hodně pofiderná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

18.9.2023 v 16:52 | Nahoru | #62
Radik55> takze kdyz na elektromobil dostanu dotace, tak uz to ekonomicky vychazi lip ne? No a mame reseni

(reakce na) QJ Motor

19.9.2023 v 14:19 | Nahoru | #63
assassin> No pokud by byla ve výši rozdílu ceny se stejně vybaveným spalovákem ta by to už stálo za úvahu
Ale pokud to s cenama spalováků půjde pořád nahoru jako teď a vyplní se tím sny europitomců, že se ceny obou srovnají, tak je to v háji.
Ale spět k čínským motorkám - před časem jsem sháněl pro dceru nějakou slušnou A2 - a čínu jsem vyloučil. Sehnal jsem MT-03 2018 za dobrou cenu s malým nájezdem. Nemám sice osobní zkušenost s "velkýma" čínskýma motorkama, ale mám doma skutra Maxon, kterého si pořídila manželka.
Koupila si ho v podstatě jako nového od kolegyně, která po ujetí 250km zjistila, že ježdění na dvou kolech pro ni není. Teď má najeto cca 10 000km. Zatím vyměněn komplet variátor, kontrastka, rozjezdová spojka (upadla jedná čelist), ložiska v kolech, el. startér, svařován hlavní stojan včetně výměny pouzder a šroubů. Oprava nakopávačky - číňan při montáži opačně namontoval podložku pružiny a ta po půl roce vyskočila. Plasty jsou na jedno použití, praskají už při špatném pohledu. Není to ABS, takže se na ně chytá sekunďák Výkon ve srovnání s značkovými 125 mizivý. A sváry na rámu jako od někoho, kdo to drží v rukou poprvé.
Jsem si vědom toho, že to s Benelli a CF-Moto nejde srovnávat, a pořád je ve mě ten divný pocit - čína.
Další věc je dostupnost dílů.

QJ Motor

19.9.2023 v 14:25 | Nahoru | #64
Maxon je ale cinsky hardcore, to bych jako reprezentativni model vubec nebral.

(reakce na) QJ Motor

19.9.2023 v 15:36 | Nahoru | #65

assassin píše: Radik55> takze kdyz na elektromobil dostanu dotace, tak uz to ekonomicky vychazi lip ne? No a mame reseni



Řešení je to prodávat jako služební, tváří se to eko, nikoho přitom nesere že vozí čtvrt tuny navíc ani rozdíl v ceně a automobilky přece potřebují plnit limity.

2 reakcí na tento příspěvek QJ Motor

19.9.2023 v 15:43 | Nahoru | #66
Jak vidim, problem je pochopit, ze nejsem objimac stromu a nesedam si na magistralu, abych zachranoval svet. Solary a hybrid jsem koupil proto, ze to je to pro me vyhodne. Solary jsem poridil jeste pred boomem po Ukrajine, takze jsem mel stesti, ze se vsechno provedlo v pohode a rychle a driv, nez to chteli vsichni.

Co se tyce auta. Uz je to najezd cca 10000 km. Z toho cca 7500 na elektriku. Hybrid ma rekuperaci, spotreba benzinu je oproti stejnemu vozu s ciste benzinovym motorem 4,2 litru oproti 7 litru (vyzkouseno).

Takze 7500 /100 = 75.
75 x 7 litru je 525 litru.
525 litru x 40kc za litr je 21000 kc. To jsem nezaplatil, bo jsem to ujel na elektriku, ktera doslova spadla z nebe.

K tomu pripocist rozdil mezi spotrebou 4,2 litru a 7 litru, tj. 2,8 litru.
2500/100 = 25
25 x 2,8 = 70 litru.
70 x 40 kc je 2.800 kc co jsem nezaplatil, protoze elektrika.

Od zacatku roku mi hybrid usetril 23.800 kc. A rok jeste neskoncil. Jeste dostanu par korun za prodej prebytku do site. Minuly rok to bylo 16.000 kc, ale nenabijel jsem auto.

K tomu nepocitam elektriku, kterou jsem usetril diky solarum doma na spotrebicich. Odhadem asi 13-15000. Ale to je vazne jen odhad. Cena solaru byla cca 480.000 kc, z toho mi stat vratil 220.000 kc. Mam 14 panelu pekne nasmerovanych na jih, takze jedou od rana skoro do vecera, k tomu peknou baterku.

Takze solary se, kdyz se nehnou ceny benzinu nahoru a ceny elektriky zustanou stejny, zaplati asi za 8 let. A kdo veri, ze benzin nezdrazi.

Souhlasim, ze elektrika neni pro kazdyho a je treba si uvedomit, jestli ma vyznam prave pro vas. Ja si udelal vypocty, penize jsem mel, nebyl duvod to neudelat. Navic jsem to vazne chtel zkusit, kdyz o tom vsichni basnili.

Hybrid byl drazsi, asi o 100.000 nez konvencni vuz. Cinska elektrika by byla o 150.000 levnejsi, kdyz jsem poptaval. Cine jsem neveril, vzal jsem evropskou znacku, co prodava znamy.

Ano, budete namitat to a ono a tamto a budete mit pravdu v hromade veci. Elektrika ale v urcitych pripadech funguje.

Souhlasim, ze Evropa nema site a nabijecky aby vsichni meli elektriky. Souhlasim, ze rusit jaderne elektrarny je blbost, bo elektriku budeme potrebovat. Souhlasim, ze OZE funguji 50 procent casu a druhou pulku musime necim vykryt a ze zelena politika je hodne omezena. Ale jsou v ni nektere veci, ktere davaji smysl. A konkretne pro me davaji smysl solary a hybrid.

1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor

19.9.2023 v 16:03 | Nahoru | #67
Mně se líbí ti počítači úspor, kteří najedou za rok 10.000 km, ušetří 20.000 korun ... a vrazí do toho 1 mega pořizovací ceny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

19.9.2023 v 16:45 | Nahoru | #68
Krautkopf> asi neumíš číst.
Pořizoval nové auto, "připlatil" si 100tis. za hybrid.

1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor

19.9.2023 v 16:58 | Nahoru | #69
Ja znam celkem dost lidi s elektromobilem a nikdo to nema kvuli objimani stromu, ono totiz nikdo z nich nema pod 400ps a docela to jede i s tema kilama navic. Oni tim jak jsou v podlaze ty jízdní vlastnosti zasadne neruinuji, skoro to působí dojmem jako by to porušovalo fyzikální zákony…

Ja nikomu neberu, ze se mu to nelibi. Ale to, ze musite ostatním elektroauta poplivat za kazdou cenu - o co jste lepsi nez objimaci stromu co zase plivou na auta se spalovakama?

A to neříkám jako ortodoxni milovník elektra, doma mam jen pomerne stare motorky, ktera snad zadna nezere pod 8litru a auto mi i naftové jezdi za 9+…

Naposledy editováno 19.09.2023 16:58:43

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

19.9.2023 v 18:01 | Nahoru | #70
assassin> myslím, že samotná skutečnost, že tady elektroauta jsou, nikomu nevadí...
To co lidi sere, je to vnucování jako jediné správné cesty, i když pro to není žádný pragmaticky argument, prezentace jako záchrana planety a co je nejvíc zvracene - dotace

(reakce na) QJ Motor

19.9.2023 v 20:33 | Nahoru | #71
Wenca24> Tak vnucovat je chtějí jen těm nejchudším, ti na ně nedosáhnou a bohatí jsou nadšení jak to jede, chudí se naženou do hromadné a je uhlíková stopa v ažuru za pár let a o to jde ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

20.9.2023 v 00:45 | Nahoru | #72
CloudJumper> No chlape tebe bych nechtěl mít jako účetního. Takže znova - opravdu si myslíš, že je reálné jen na benzínu na 10000km ušetřit 23800kč? To asi jezdíš z 90% z kopce a rekuperuješ. A taky si do svých kalkulací připočti cenu elektřiny, kterou jsi do auta nabil. Jak sám píšeš, tak máš spočítanou návratnost FVE na 8let a tudíž po celou tu dobu musíš veškerou elektřinu připočíst k provozu auta. Máš na tu dobu předplaceno cirka 260000kč . Teprve pak ti ta elektrika "doslova spadne z nebe" a můžeš začít počítat s nulou za el. proud.
Takže 7500km tj. při spotřebě 15kW/100km cirka 1200kW.
A to je zhruba 7200kč jen za elektřinu.
Vzhledem k tomu, že servis plugin hybridu je srovnatelný s běžným spalovákem, tak se ti bude při tvém malém nájezdu těch 100 litrů navíc vracet dost dlouho. Ale každého volba.
Já osobně nejsem odpůrcem EV, celkem věřím tomu, že si svůj prostor zaslouží. Ale vadí mi způsob jakým se to děje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

20.9.2023 v 08:29 | Nahoru | #73

ramlik píše: Krautkopf> asi neumíš číst.
Pořizoval nové auto, "připlatil" si 100tis. za hybrid.


Číst umím - 480k za soláry (z toho 220k ukradeno nám dvěma z peněženek) a odhadem půl mega za "úspornou" káru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

20.9.2023 v 10:12 | Nahoru | #74
Krautkopf> Taky to tak jde podat. Ale ruku na srdce - na dotace jsou tady hlavě jiní kabrňáci.
A ono k těm dotacím na FVE. Před pořízením jsme se známým elektrikářem revizákem procházeli možnosti. Maloobchodní cena v evropě všech potřebných srovnatelných komponent vycházela v mém případě na cca 160tKč. Přímo z Činy to bylo ještě o 25-30% méně. Takže ta dotace je v podstatě vývar montážní firmy. Projekt a vyřízení administrativy je možná tak 2 prac. hodiny. Montáž včetně revize byla 1 den dva lidi cca 4 hodiny a druhý den zase dva chlapi 8 hodin. Čili dohromady 26 prac. hodin. No a ještě obchoďák 2 hodiny, revizák 1 hodina - abych jim teda nekřivdil .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

22.9.2023 v 08:12 | Nahoru | #75
Radik55> je to tak, jak píšeš, vyvar kde do firmy. Ale kdyby nebyly dotace, tak by si to lidi nekoupili a ta firma by to montovala jako driv za půlku a my nemuseli platit příspěvky na ty dotace. Tyhle dotace jsou hrozný vymrd . Máme kancl vedle firmy co dělá soláry, jejich vozový park je X5, Mka a nejaky Mercedesy, vše ještě vytuneno.

QJ Motor

22.9.2023 v 08:13 | Nahoru | #76
Mimochodem, elektro auto nemají ani jedno

(reakce na) QJ Motor

22.9.2023 v 09:21 | Nahoru | #77
Palomoto> jeste to jde si to nechat namontovat za tech 160k nebo kolik to pise kolega nade mnou a dotace si zaridit sam... moje 70ti leta mama to takhle udelala jak u fotovoltaiky tak u tepelneho cerpadla...

QJ Motor

22.9.2023 v 10:05 | Nahoru | #78
Jak píše assassin dotaci si můžeš vyřídit sám - dnes už to není ani tak složité (i když trochu PC skilu to chce ohledně certifkátů a zadávní přes jejich ne moc user friendly portál)

co se nákupu komponent přímo v číně - taky to jde, teď s poklesem to už bude lepší, ale ve špičce poptávky to byl docela problém - problémy s dodávkami, zdržení kontejnerů, menší dodávky byl přesunovány mimo domluvené termíny atd. navíc na sebe bereš řešení logistiky (nepřijde kompletní dodávka, záměna komponent) a záruky - fakt nechceš řešit reklamaci jednoho kusu měniče a čekat na posílání tam/zpět

celkově to dává smysl jen pokud se v tom pohybuješ není pro tebe problém to vyřešit komunikačne, celně a dopravně - jako první zkušenost obchodního nákupu v číně bych to nedoporučoval

a jen poznámka k těm max. 2 prac hodinám .... to je tady takový běžný kolorit - jsou to 2 hodiny pro někoho kdo v tom má praxi, má podklady, víc co všechno je třeba - pro někoho kdo to dělá prvně to fakt nejsou dvě hodiny

QJ Motor

22.9.2023 v 10:10 | Nahoru | #79
Nevím jak fotovoltaika, ale tepelné čerpadlo si kupoval kámoš v Polsku a stalo asi půlku jak u nás

1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor

22.9.2023 v 10:11 | Nahoru | #80
Jediný trochu problém byl, že si tam musel sám zajet, nechtěli to poslat. Tak si půjčil valnicek a jel do Varšavy na výlet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

22.9.2023 v 10:56 | Nahoru | #81

Palomoto píše: Jediný trochu problém byl, že si tam musel sám zajet, nechtěli to poslat. Tak si půjčil valnicek a jel do Varšavy na výlet



Coz taky pro nekoho kdo rozumne vydelava muze znamenat dost penez…

Ale to at si kazdej spocita sam

(reakce na) QJ Motor

22.9.2023 v 20:13 | Nahoru | #82
assassin> No, rozumně vydělává... včera jsem čirou náhodou při hledání systémového vyústění odpadního vzduchu rekuperace narazil na polskou a českou cenu jednotky Heatpex. U nás 120k, v Polsku 60k. Na tohle už asi ani není co dodat.

QJ Motor

22.9.2023 v 21:26 | Nahoru | #83
Taky to kupoval za nevelou půlku, takže půjčení auta a cesta byla zanedbatelná částka z úspory

1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor

23.9.2023 v 10:04 | Nahoru | #84
se to tu trochu od původního tématu zvrtlo do "číňani/tradiční značky"...

myslím, že už si jednou evropa/usa prošla nástupem japonců, tak tohle bude podobné. jen těch číňanů je víc a i japonci si budou chtít udržet podíl. v autech to samé (tam pod vedením eu pouštíme technologický náskok ve spalovácích a lezeme do baterek, kde jsou číňani lepší - mají zmáknuté technologie, zkušenosti s výrobou, benevolentnější ekologii těžby a zpracování, masovost), možná ještě hůř

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 10:18 | Nahoru | #85
mariano> A co bys chtěl psát na téma "Zhejiang"?

(reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 22:34 | Nahoru | #86

Kohlstein píše: mariano> A co bys chtěl psát na téma "Zhejiang"?



až ke "zhejiang" mé znalosti nesahají...možná za pár let budou muset

(reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 22:59 | Nahoru | #87
.

Naposledy editováno 23.09.2023 22:59:56

(reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 23:03 | Nahoru | #88

CloudJumper píše: Jak vidim, problem je pochopit, ze nejsem objimac stromu a nesedam si na magistralu, abych zachranoval svet. Solary a hybrid jsem koupil proto, ze to je to pro me vyhodne. Solary jsem poridil jeste pred boomem po Ukrajine, takze jsem mel stesti, ze se vsechno provedlo v pohode a rychle a driv, nez to chteli vsichni.

Co se tyce auta. Uz je to najezd cca 10000 km. Z toho cca 7500 na elektriku. Hybrid ma rekuperaci, spotreba benzinu je oproti stejnemu vozu s ciste benzinovym motorem 4,2 litru oproti 7 litru (vyzkouseno).

Takze 7500 /100 = 75.
75 x 7 litru je 525 litru.
525 litru x 40kc za litr je 21000 kc. To jsem nezaplatil, bo jsem to ujel na elektriku, ktera doslova spadla z nebe.

K tomu pripocist rozdil mezi spotrebou 4,2 litru a 7 litru, tj. 2,8 litru.
2500/100 = 25
25 x 2,8 = 70 litru.
70 x 40 kc je 2.800 kc co jsem nezaplatil, protoze elektrika.

Od zacatku roku mi hybrid usetril 23.800 kc. A rok jeste neskoncil. Jeste dostanu par korun za prodej prebytku do site. Minuly rok to bylo 16.000 kc, ale nenabijel jsem auto.

K tomu nepocitam elektriku, kterou jsem usetril diky solarum doma na spotrebicich. Odhadem asi 13-15000. Ale to je vazne jen odhad. Cena solaru byla cca 480.000 kc, z toho mi stat vratil 220.000 kc. Mam 14 panelu pekne nasmerovanych na jih, takze jedou od rana skoro do vecera, k tomu peknou baterku.

Takze solary se, kdyz se nehnou ceny benzinu nahoru a ceny elektriky zustanou stejny, zaplati asi za 8 let. A kdo veri, ze benzin nezdrazi.

Souhlasim, ze elektrika neni pro kazdyho a je treba si uvedomit, jestli ma vyznam prave pro vas. Ja si udelal vypocty, penize jsem mel, nebyl duvod to neudelat. Navic jsem to vazne chtel zkusit, kdyz o tom vsichni basnili.

Hybrid byl drazsi, asi o 100.000 nez konvencni vuz. Cinska elektrika by byla o 150.000 levnejsi, kdyz jsem poptaval. Cine jsem neveril, vzal jsem evropskou znacku, co prodava znamy.

Ano, budete namitat to a ono a tamto a budete mit pravdu v hromade veci. Elektrika ale v urcitych pripadech funguje.

Souhlasim, ze Evropa nema site a nabijecky aby vsichni meli elektriky. Souhlasim, ze rusit jaderne elektrarny je blbost, bo elektriku budeme potrebovat. Souhlasim, ze OZE funguji 50 procent casu a druhou pulku musime necim vykryt a ze zelena politika je hodne omezena. Ale jsou v ni nektere veci, ktere davaji smysl. A konkretne pro me davaji smysl solary a hybrid.



částečně s tebou souhlasím, ale...

nájezd 10 tkm ročně, úspora ca 30 tkč/rok minus ca 5 tkč, které by ti zaplatil výkup přebytků = nadcena auta se ti zaplatí za 4 roky a od pátého teoreticky šetříš.
baterie (v emobilech, plugin- i mildhybridech) ti nesmí kleknout, páč bez ní auto nefunguje, i když spalováku nic není. dosavadní praxe je - když se člověk slušně chová a je to od renomované značky - že baterie degraduje o 2-4% ročně. = podíl 75% km najetých na elektriku se bude pomalu zmenšovat (stejně jako výhodnost v porovnání s prodejem elektřiny do sítě) a u 10-letého auta se tě každý potenciální kupec zeptá, jak na tom je baterka a kolik stojí (ano je předpoklad, že v té době už budou nové technologie baterií a software změnu nějak dochroupe) - a hybrid prodáš spíše levněji než benzínový spalovák.

za mě, v desetiletém horizontu, vyjdeš v lehkém plusu - rozhodně ne 300.000 ušetřeno minus 100.000 příplatek při pořízení

myslím, že emobily by mohla být cesta (podobně jako si to myslím o syntetických palivech), ale současné technologie emobilů (od těžby surovin přes jejich zpracování, výrobu baterií a "výfuk mimo město") je při nejlepším na stejno se spalovákama

(reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 23:10 | Nahoru | #89

Wenca24 píše: assassin> myslím, že samotná skutečnost, že tady elektroauta jsou, nikomu nevadí...
To co lidi sere, je to vnucování jako jediné správné cesty, i když pro to není žádný pragmaticky argument, prezentace jako záchrana planety a co je nejvíc zvracene - dotace



trochu obchoduji s cizinou a když se zeptám na elektroauta (a plugin hybridy) - na které jsou, popř. nedávno byly, dotace - pak většina lidí nakoupila elektromobily jako další auto do rodiny jen kvůli dotacím. na normální ježdění mají spalováky a elektromobily fungují jako "mama delivery" (rozvoz dětí, nákupy, do práce, atp.) s nájezdem do 10 tkm/rok...a bez dotace by 3/4 kupujících nenapadlo o emobilech uvažovat (typicky rozdíl prodeje emobilů mezi státy s dotacema a státy bez dotací)

(reakce na) QJ Motor

23.9.2023 v 23:22 | Nahoru | #90

Radik55 píše: CloudJumper> No chlape tebe bych nechtěl mít jako účetního. Takže znova - opravdu si myslíš, že je reálné jen na benzínu na 10000km ušetřit 23800kč? To asi jezdíš z 90% z kopce a rekuperuješ. A taky si do svých kalkulací připočti cenu elektřiny, kterou jsi do auta nabil. Jak sám píšeš, tak máš spočítanou návratnost FVE na 8let a tudíž po celou tu dobu musíš veškerou elektřinu připočíst k provozu auta. Máš na tu dobu předplaceno cirka 260000kč . Teprve pak ti ta elektrika "doslova spadne z nebe" a můžeš začít počítat s nulou za el. proud.
Takže 7500km tj. při spotřebě 15kW/100km cirka 1200kW.
A to je zhruba 7200kč jen za elektřinu.
Vzhledem k tomu, že servis plugin hybridu je srovnatelný s běžným spalovákem, tak se ti bude při tvém malém nájezdu těch 100 litrů navíc vracet dost dlouho. Ale každého volba.
Já osobně nejsem odpůrcem EV, celkem věřím tomu, že si svůj prostor zaslouží. Ale vadí mi způsob jakým se to děje.



servis pluginu je dražší než spalovák...v tomhle smyslu spojuje nevýhody obou technologií (musí být servisní místo pro emobil s vyškoleným personálem na silnoproud - dnes s tím bojují značkové servisy, neznačkové si časem nebudou moci dovolit podobné věci nemít kvůli pojištění. nebo budou muset taková auta odmítat) = vyšší cena za hodinu mechanika, plný servis spalováku, servis elektromobilu, častější výměny podvozkových komponentů (ty baterie váží leckdy 200 kg, celková nadváha systému kolem 250 kg) i dražší pneu (vyšší index nosnosti) a jeho častější výměna
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist