Jinak na motor od QJ si nemuzu stezovat , makal dobre.
Ma nekdo jiz zkusenost s SRT 700X?
Qj motor
Naposledy editováno 12.04.2024 09:17:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
Ale pokud to s cenama spalováků půjde pořád nahoru jako teď a vyplní se tím sny europitomců, že se ceny obou srovnají, tak je to v háji.
Ale spět k čínským motorkám - před časem jsem sháněl pro dceru nějakou slušnou A2 - a čínu jsem vyloučil. Sehnal jsem MT-03 2018 za dobrou cenu s malým nájezdem. Nemám sice osobní zkušenost s "velkýma" čínskýma motorkama, ale mám doma skutra Maxon, kterého si pořídila manželka.
Koupila si ho v podstatě jako nového od kolegyně, která po ujetí 250km zjistila, že ježdění na dvou kolech pro ni není. Teď má najeto cca 10 000km. Zatím vyměněn komplet variátor, kontrastka, rozjezdová spojka (upadla jedná čelist), ložiska v kolech, el. startér, svařován hlavní stojan včetně výměny pouzder a šroubů. Oprava nakopávačky - číňan při montáži opačně namontoval podložku pružiny a ta po půl roce vyskočila. Plasty jsou na jedno použití, praskají už při špatném pohledu. Není to ABS, takže se na ně chytá sekunďák Výkon ve srovnání s značkovými 125 mizivý. A sváry na rámu jako od někoho, kdo to drží v rukou poprvé.
Jsem si vědom toho, že to s Benelli a CF-Moto nejde srovnávat, a pořád je ve mě ten divný pocit - čína.
Další věc je dostupnost dílů.
assassin píše: Radik55> takze kdyz na elektromobil dostanu dotace, tak uz to ekonomicky vychazi lip ne? No a mame reseni
Řešení je to prodávat jako služební, tváří se to eko, nikoho přitom nesere že vozí čtvrt tuny navíc ani rozdíl v ceně a automobilky přece potřebují plnit limity.
2 reakcí na tento příspěvek QJ Motor
Co se tyce auta. Uz je to najezd cca 10000 km. Z toho cca 7500 na elektriku. Hybrid ma rekuperaci, spotreba benzinu je oproti stejnemu vozu s ciste benzinovym motorem 4,2 litru oproti 7 litru (vyzkouseno).
Takze 7500 /100 = 75.
75 x 7 litru je 525 litru.
525 litru x 40kc za litr je 21000 kc. To jsem nezaplatil, bo jsem to ujel na elektriku, ktera doslova spadla z nebe.
K tomu pripocist rozdil mezi spotrebou 4,2 litru a 7 litru, tj. 2,8 litru.
2500/100 = 25
25 x 2,8 = 70 litru.
70 x 40 kc je 2.800 kc co jsem nezaplatil, protoze elektrika.
Od zacatku roku mi hybrid usetril 23.800 kc. A rok jeste neskoncil. Jeste dostanu par korun za prodej prebytku do site. Minuly rok to bylo 16.000 kc, ale nenabijel jsem auto.
K tomu nepocitam elektriku, kterou jsem usetril diky solarum doma na spotrebicich. Odhadem asi 13-15000. Ale to je vazne jen odhad. Cena solaru byla cca 480.000 kc, z toho mi stat vratil 220.000 kc. Mam 14 panelu pekne nasmerovanych na jih, takze jedou od rana skoro do vecera, k tomu peknou baterku.
Takze solary se, kdyz se nehnou ceny benzinu nahoru a ceny elektriky zustanou stejny, zaplati asi za 8 let. A kdo veri, ze benzin nezdrazi.
Souhlasim, ze elektrika neni pro kazdyho a je treba si uvedomit, jestli ma vyznam prave pro vas. Ja si udelal vypocty, penize jsem mel, nebyl duvod to neudelat. Navic jsem to vazne chtel zkusit, kdyz o tom vsichni basnili.
Hybrid byl drazsi, asi o 100.000 nez konvencni vuz. Cinska elektrika by byla o 150.000 levnejsi, kdyz jsem poptaval. Cine jsem neveril, vzal jsem evropskou znacku, co prodava znamy.
Ano, budete namitat to a ono a tamto a budete mit pravdu v hromade veci. Elektrika ale v urcitych pripadech funguje.
Souhlasim, ze Evropa nema site a nabijecky aby vsichni meli elektriky. Souhlasim, ze rusit jaderne elektrarny je blbost, bo elektriku budeme potrebovat. Souhlasim, ze OZE funguji 50 procent casu a druhou pulku musime necim vykryt a ze zelena politika je hodne omezena. Ale jsou v ni nektere veci, ktere davaji smysl. A konkretne pro me davaji smysl solary a hybrid.
1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
Pořizoval nové auto, "připlatil" si 100tis. za hybrid.
1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor
Ja nikomu neberu, ze se mu to nelibi. Ale to, ze musite ostatním elektroauta poplivat za kazdou cenu - o co jste lepsi nez objimaci stromu co zase plivou na auta se spalovakama?
A to neříkám jako ortodoxni milovník elektra, doma mam jen pomerne stare motorky, ktera snad zadna nezere pod 8litru a auto mi i naftové jezdi za 9+…
Naposledy editováno 19.09.2023 16:58:43
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
To co lidi sere, je to vnucování jako jediné správné cesty, i když pro to není žádný pragmaticky argument, prezentace jako záchrana planety a co je nejvíc zvracene - dotace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
Takže 7500km tj. při spotřebě 15kW/100km cirka 1200kW.
A to je zhruba 7200kč jen za elektřinu.
Vzhledem k tomu, že servis plugin hybridu je srovnatelný s běžným spalovákem, tak se ti bude při tvém malém nájezdu těch 100 litrů navíc vracet dost dlouho. Ale každého volba.
Já osobně nejsem odpůrcem EV, celkem věřím tomu, že si svůj prostor zaslouží. Ale vadí mi způsob jakým se to děje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
ramlik píše: Krautkopf> asi neumíš číst.
Pořizoval nové auto, "připlatil" si 100tis. za hybrid.
Číst umím - 480k za soláry (z toho 220k ukradeno nám dvěma z peněženek) a odhadem půl mega za "úspornou" káru.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
A ono k těm dotacím na FVE. Před pořízením jsme se známým elektrikářem revizákem procházeli možnosti. Maloobchodní cena v evropě všech potřebných srovnatelných komponent vycházela v mém případě na cca 160tKč. Přímo z Činy to bylo ještě o 25-30% méně. Takže ta dotace je v podstatě vývar montážní firmy. Projekt a vyřízení administrativy je možná tak 2 prac. hodiny. Montáž včetně revize byla 1 den dva lidi cca 4 hodiny a druhý den zase dva chlapi 8 hodin. Čili dohromady 26 prac. hodin. No a ještě obchoďák 2 hodiny, revizák 1 hodina - abych jim teda nekřivdil .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
co se nákupu komponent přímo v číně - taky to jde, teď s poklesem to už bude lepší, ale ve špičce poptávky to byl docela problém - problémy s dodávkami, zdržení kontejnerů, menší dodávky byl přesunovány mimo domluvené termíny atd. navíc na sebe bereš řešení logistiky (nepřijde kompletní dodávka, záměna komponent) a záruky - fakt nechceš řešit reklamaci jednoho kusu měniče a čekat na posílání tam/zpět
celkově to dává smysl jen pokud se v tom pohybuješ není pro tebe problém to vyřešit komunikačne, celně a dopravně - jako první zkušenost obchodního nákupu v číně bych to nedoporučoval
a jen poznámka k těm max. 2 prac hodinám .... to je tady takový běžný kolorit - jsou to 2 hodiny pro někoho kdo v tom má praxi, má podklady, víc co všechno je třeba - pro někoho kdo to dělá prvně to fakt nejsou dvě hodiny
1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
Palomoto píše: Jediný trochu problém byl, že si tam musel sám zajet, nechtěli to poslat. Tak si půjčil valnicek a jel do Varšavy na výlet
Coz taky pro nekoho kdo rozumne vydelava muze znamenat dost penez…
Ale to at si kazdej spocita sam
1 reakcí na tento příspěvek QJ Motor
myslím, že už si jednou evropa/usa prošla nástupem japonců, tak tohle bude podobné. jen těch číňanů je víc a i japonci si budou chtít udržet podíl. v autech to samé (tam pod vedením eu pouštíme technologický náskok ve spalovácích a lezeme do baterek, kde jsou číňani lepší - mají zmáknuté technologie, zkušenosti s výrobou, benevolentnější ekologii těžby a zpracování, masovost), možná ještě hůř
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) QJ Motor
CloudJumper píše: Jak vidim, problem je pochopit, ze nejsem objimac stromu a nesedam si na magistralu, abych zachranoval svet. Solary a hybrid jsem koupil proto, ze to je to pro me vyhodne. Solary jsem poridil jeste pred boomem po Ukrajine, takze jsem mel stesti, ze se vsechno provedlo v pohode a rychle a driv, nez to chteli vsichni.
Co se tyce auta. Uz je to najezd cca 10000 km. Z toho cca 7500 na elektriku. Hybrid ma rekuperaci, spotreba benzinu je oproti stejnemu vozu s ciste benzinovym motorem 4,2 litru oproti 7 litru (vyzkouseno).
Takze 7500 /100 = 75.
75 x 7 litru je 525 litru.
525 litru x 40kc za litr je 21000 kc. To jsem nezaplatil, bo jsem to ujel na elektriku, ktera doslova spadla z nebe.
K tomu pripocist rozdil mezi spotrebou 4,2 litru a 7 litru, tj. 2,8 litru.
2500/100 = 25
25 x 2,8 = 70 litru.
70 x 40 kc je 2.800 kc co jsem nezaplatil, protoze elektrika.
Od zacatku roku mi hybrid usetril 23.800 kc. A rok jeste neskoncil. Jeste dostanu par korun za prodej prebytku do site. Minuly rok to bylo 16.000 kc, ale nenabijel jsem auto.
K tomu nepocitam elektriku, kterou jsem usetril diky solarum doma na spotrebicich. Odhadem asi 13-15000. Ale to je vazne jen odhad. Cena solaru byla cca 480.000 kc, z toho mi stat vratil 220.000 kc. Mam 14 panelu pekne nasmerovanych na jih, takze jedou od rana skoro do vecera, k tomu peknou baterku.
Takze solary se, kdyz se nehnou ceny benzinu nahoru a ceny elektriky zustanou stejny, zaplati asi za 8 let. A kdo veri, ze benzin nezdrazi.
Souhlasim, ze elektrika neni pro kazdyho a je treba si uvedomit, jestli ma vyznam prave pro vas. Ja si udelal vypocty, penize jsem mel, nebyl duvod to neudelat. Navic jsem to vazne chtel zkusit, kdyz o tom vsichni basnili.
Hybrid byl drazsi, asi o 100.000 nez konvencni vuz. Cinska elektrika by byla o 150.000 levnejsi, kdyz jsem poptaval. Cine jsem neveril, vzal jsem evropskou znacku, co prodava znamy.
Ano, budete namitat to a ono a tamto a budete mit pravdu v hromade veci. Elektrika ale v urcitych pripadech funguje.
Souhlasim, ze Evropa nema site a nabijecky aby vsichni meli elektriky. Souhlasim, ze rusit jaderne elektrarny je blbost, bo elektriku budeme potrebovat. Souhlasim, ze OZE funguji 50 procent casu a druhou pulku musime necim vykryt a ze zelena politika je hodne omezena. Ale jsou v ni nektere veci, ktere davaji smysl. A konkretne pro me davaji smysl solary a hybrid.
částečně s tebou souhlasím, ale...
nájezd 10 tkm ročně, úspora ca 30 tkč/rok minus ca 5 tkč, které by ti zaplatil výkup přebytků = nadcena auta se ti zaplatí za 4 roky a od pátého teoreticky šetříš.
baterie (v emobilech, plugin- i mildhybridech) ti nesmí kleknout, páč bez ní auto nefunguje, i když spalováku nic není. dosavadní praxe je - když se člověk slušně chová a je to od renomované značky - že baterie degraduje o 2-4% ročně. = podíl 75% km najetých na elektriku se bude pomalu zmenšovat (stejně jako výhodnost v porovnání s prodejem elektřiny do sítě) a u 10-letého auta se tě každý potenciální kupec zeptá, jak na tom je baterka a kolik stojí (ano je předpoklad, že v té době už budou nové technologie baterií a software změnu nějak dochroupe) - a hybrid prodáš spíše levněji než benzínový spalovák.
za mě, v desetiletém horizontu, vyjdeš v lehkém plusu - rozhodně ne 300.000 ušetřeno minus 100.000 příplatek při pořízení
myslím, že emobily by mohla být cesta (podobně jako si to myslím o syntetických palivech), ale současné technologie emobilů (od těžby surovin přes jejich zpracování, výrobu baterií a "výfuk mimo město") je při nejlepším na stejno se spalovákama
Wenca24 píše: assassin> myslím, že samotná skutečnost, že tady elektroauta jsou, nikomu nevadí...
To co lidi sere, je to vnucování jako jediné správné cesty, i když pro to není žádný pragmaticky argument, prezentace jako záchrana planety a co je nejvíc zvracene - dotace
trochu obchoduji s cizinou a když se zeptám na elektroauta (a plugin hybridy) - na které jsou, popř. nedávno byly, dotace - pak většina lidí nakoupila elektromobily jako další auto do rodiny jen kvůli dotacím. na normální ježdění mají spalováky a elektromobily fungují jako "mama delivery" (rozvoz dětí, nákupy, do práce, atp.) s nájezdem do 10 tkm/rok...a bez dotace by 3/4 kupujících nenapadlo o emobilech uvažovat (typicky rozdíl prodeje emobilů mezi státy s dotacema a státy bez dotací)
Radik55 píše: CloudJumper> No chlape tebe bych nechtěl mít jako účetního. Takže znova - opravdu si myslíš, že je reálné jen na benzínu na 10000km ušetřit 23800kč? To asi jezdíš z 90% z kopce a rekuperuješ. A taky si do svých kalkulací připočti cenu elektřiny, kterou jsi do auta nabil. Jak sám píšeš, tak máš spočítanou návratnost FVE na 8let a tudíž po celou tu dobu musíš veškerou elektřinu připočíst k provozu auta. Máš na tu dobu předplaceno cirka 260000kč . Teprve pak ti ta elektrika "doslova spadne z nebe" a můžeš začít počítat s nulou za el. proud.
Takže 7500km tj. při spotřebě 15kW/100km cirka 1200kW.
A to je zhruba 7200kč jen za elektřinu.
Vzhledem k tomu, že servis plugin hybridu je srovnatelný s běžným spalovákem, tak se ti bude při tvém malém nájezdu těch 100 litrů navíc vracet dost dlouho. Ale každého volba.
Já osobně nejsem odpůrcem EV, celkem věřím tomu, že si svůj prostor zaslouží. Ale vadí mi způsob jakým se to děje.
servis pluginu je dražší než spalovák...v tomhle smyslu spojuje nevýhody obou technologií (musí být servisní místo pro emobil s vyškoleným personálem na silnoproud - dnes s tím bojují značkové servisy, neznačkové si časem nebudou moci dovolit podobné věci nemít kvůli pojištění. nebo budou muset taková auta odmítat) = vyšší cena za hodinu mechanika, plný servis spalováku, servis elektromobilu, častější výměny podvozkových komponentů (ty baterie váží leckdy 200 kg, celková nadváha systému kolem 250 kg) i dražší pneu (vyšší index nosnosti) a jeho častější výměna