tak přemýšlím, jaká motorka by byla pro mě dobrá, pokud si v této době nějakou koupím...
Jakou zařadit do výběru a na jaké se ještě projet, než si nějakou vyberu.
Ať už z kategorie cestovní endura, ale klidně i nějaké silniční.
Upřesním výběr:
12 let jsem jezdil na Stromu 650 a chtěl bych motorku o něco silnější, stále však podlitr, z důvodu nižší spotřeby a nižšího opotřebování penumatik a asi i řetězu, apod. Prostě ať má spíš nižší provozní náklady (např. olej raději cca 10 tis. než 6 tis., ventily raději 20 než 10 tis., apod.).
Co se týče výkonu, jsem klidný jezdec, takže nepotřebuji žádnou divočinu. Strom 650 má 52 kW, tak něco víc, např. kolem 60 až 70 kW.
Pneumatiky raději bezdušové, než s dušemi (pokud by to bylo možné).
Současně chci, aby to bylo pohodlné, aby se na tom při 2 týdenním výletu pohodlně sedělo jak mi, tak i mé přítelkyni (tzn. aby zadní sedadlo bylo plnohodnotné a ne nějaká zmenšenina).
Plusem je i nějaká rozumná ochrana proti větru, kapotáž, možnost většího plexi (na Stromu mám velké plexi a na některé motorky třeba velké plexi nejde dát, nebo se nehodí)
Pokud by byla jetá, tak aby nebyla starší než 10 let, raději do 5 let. A nebo i novou motorku.
Cena u jeté motorky raději do 200 a u nové max do 300 tis.
Pokud by to nebylo cestovní enduro, ale nějaká cestovní motorka, tak bych chtěl, aby na to šly dát hliníkové kufry (topcase ještě uvidím, jestli plast nebo hliník, ale boční kufry chci na 100% hliníkové a brašny na nich). Na druhou stranu někdo tady dal kdysi fotku snad Hyabusy nebo Blackbirda s hliníkovými kuframi, tak vše je možné
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Takže poraďte, co všechno bych měl zařadit do výberu?
Zatím jsem vybral pár a dle vašich rad další doplnil:
Suzuki Strom 800 DE
Honda TransAlp 750
Yamaha Tracer 700
Yamaha Tracer 700 GT ?
Yamaha Tenere 700 - nejel jsem, ale asi to bude mít úzké a malé sedlo...
Yamaha Tracer 9
Tiger 800 XRT
Moto Guzzi V85TT
z výběru jsem zatím vyřadil
Suzuki Strom 650 - jak jsem psal, chci o něco vyšší výkon
Kawasaki Versys 650 - také z důvodu výkonu
Honda NC 750X - asi nejslabší výkon
a asi i BMW F 700, 750, 800, 850 - chci jinou značku
možná:
Africa Twin 1000 - ale fakt možná....
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Dejte mi tip na další motorky, kterou bych si když tak omrkl a projel se na ní.
díky
Naposledy editováno 10.09.2023 20:23:45
bledemon píše: v-strom 800 s 19litým už má švýcarskou homologaci od června, takže na podzim bude na výstavách. Má vážit 223kg (takže bude bez toho lešení krytu motoru, co možná přispívá k vibracím).
A komu vadí název V, tak uvažte, že má kliku přesazenou jako V2 a v techničáku stejně jen obchodní název DL800.
Tady je nějaký popis.
https://www.motorcyc...ng-for-2024-44592058
bledemon píše: v-strom 800 s 19litým už má švýcarskou homologaci od června, takže na podzim bude na výstavách. Má vážit 223kg (takže bude bez toho lešení krytu motoru, co možná přispívá k vibracím).
A komu vadí název V, tak uvažte, že má kliku přesazenou jako V2 a v techničáku stejně jen obchodní název DL800.
3 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
Píšu to sem kvůli tomu, že řídit se objemem motoru je velice ošemetné
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Kohlstein píše: vilemx> Tohle usmiřování se s Čínou je cesta do pekel.
Nepsal jsem to jako reklamu na čínu! Zarazilo mě, jak je ta motorka malá, přestože jde o dvouválcové sedmikilo. Takže vybírat podle objemu může vést k nemilým zjištěním1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Naposledy editováno 17.09.2023 21:18:39
vilemx píše: Nedávno jsem zastavil před obchodem a stála tam strašně prťavá motorka. Podle nápisů nějaká čína. Tipoval jsem to na 125 - 250 ccm, ale dva svody a docela velký motor mě zarazily. Kouknul jsem tady do motokatalogu - a byla to sedmistovka CL od CF, dokonce s názem Adventure . Nejdřív jsem se tomu v duchu smál. Ale potom mi došlo, že na cestování sólo by nebylo špatné vyrábět i menší a lehčí motorky dimenzované na 1 + bágly. Tohle CF samozřejmě je v duchu čínské tradice stále pořádný ingot, přestože se tam dva snad ani nevejdou - a vzhledem k tomu že hned za krátkým sedlem je díra k odkrytému zadnímu kolu, věřím tomu, že na spolujezdce čeká fůra adventure zábavy :)
Nekecej žes u obchodu potkal mou Benellku cos tu napsal v tom jsem ji poznal že byla bílá?
Píšu to sem kvůli tomu, že řídit se objemem motoru je velice ošemetné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
vilemx píše: Nedávno jsem zastavil před obchodem a stála tam strašně prťavá motorka. Podle nápisů nějaká čína. Tipoval jsem to na 125 - 250 ccm, ale dva svody a docela velký motor mě zarazily. Kouknul jsem tady do motokatalogu - a byla to sedmistovka CL od CF, dokonce s názem Adventure . Nejdřív jsem se tomu v duchu smál. Ale potom mi došlo, že na cestování sólo by nebylo špatné vyrábět i menší a lehčí motorky dimenzované na 1 + bágly. Tohle CF samozřejmě je v duchu čínské tradice stále pořádný ingot, přestože se tam dva snad ani nevejdou - a vzhledem k tomu že hned za krátkým sedlem je díra k odkrytému zadnímu kolu, věřím tomu, že na spolujezdce čeká fůra adventure zábavy :)
No javor!!! ať se na to posadí sveze se to mu žádný inet nedá a rozsvítí se mu
Píšu to sem kvůli tomu, že řídit se objemem motoru je velice ošemetné
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Letos jsem koupil funglovku a platím jen zanedbatelných 700kč ručení.
Jinak spotřeba je minimální položkou v celkových nákladech i u auta. Pokud to není služebák co za měsíc najezdí tolik co ostatní za rok.
2 reakcí na tento příspěvek jakou podlitrovou motorku na cestování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Já bych si teda nekoupil motorku (ani auto), o kterou si nemohu dovolit přijít. Ale to je už jiná otázka.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Za pár let , až z ní bude stará vrána, dílů všude tři prdele, k tomu čínský falzifikáty z Aliexpresu a haldy použitých u šejdířů na vrakáčích, tak to taky přestanu řešit. Ale myslím si, že ještě nějakej rok se mi vyplatí tu desítku pustit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Yura píše: Deadman> já neříkám, že si to nemůžu dovolit, ale o to tady přece nejde. Náhoda je blbec, a proč riskovat. Stát se může cokoliv. A pak si jen zbytečně a pozdě drbat hlavu, až bude mých třeba 50 klacků v luftu.
Za pár let , až z ní bude stará vrána, dílů všude tři prdele, k tomu čínský falzifikáty z Aliexpresu a haldy použitých u šejdířů na vrakáčích, tak to taky přestanu řešit. Ale myslím si, že ještě nějakej rok se mi vyplatí tu desítku pustit...
Nechci ti brát iluze o těch "haldách použitejch dílů", ale díly který se obvykle rozbijou při nehodě (plasty na předku, světlo, budíky, maska...) se poměrně blbě použitý sháněj i u tuctovek jako Transalp650 - vlastní zkušenost, díly jsou z půlky Evropy
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Yura píše: Deadman> já neříkám, že si to nemůžu dovolit, ale o to tady přece nejde. Náhoda je blbec, a proč riskovat. Stát se může cokoliv. A pak si jen zbytečně a pozdě drbat hlavu, až bude mých třeba 50 klacků v luftu.
Za pár let , až z ní bude stará vrána, dílů všude tři prdele, k tomu čínský falzifikáty z Aliexpresu a haldy použitých u šejdířů na vrakáčích, tak to taky přestanu řešit. Ale myslím si, že ještě nějakej rok se mi vyplatí tu desítku pustit...
Ještě to trochu doplním. Jedna věc je, že u nový motky lítají prachy, když lehne nebo skončí v příkopu nebo srazí srnu atd, a má se to pak opravit. Druhá věc u dobré pojistky obecně je škoda finanční a různé následné škody. Dnes jsem byl zrovna řešit asi tři pojistky firemních aut, co se prodaly a koupily a tak. Tak jsem s pojišťovákem pokecal i o těchto věcech. Říkal mi konkrétní příklad, kdy náš kamioňák v zahraničí srazil dva cizince a pojišťovna tak musela plnit. Táhlo se to měsíce, léčby, újmy, soudy, a jejich právník zažaloval další věci a nakonec se plnění ze strany pojišťovny vyšplhalo na cca 25 mil. Kč za každou zraněnou osobu. Tuším tam byla nějaká invalidita, ale ne smrt. Prý by bylo pojišťovnu vyšlo levněji, kdyby to byla 2x smrt. Stejně to dopadne, když sejmeš švýcarského právníka a on půl roku nemůže následně vydělávat neboť se léčí, byť mu jen loupe v kříži. Je třeba si to trochu pohlídat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Yura píše: ...Náhoda je blbec, a proč riskovat. .... A pak si jen zbytečně a pozdě drbat hlavu, až bude mých třeba 50 klacků v luftu.
Takže než riskovat, že budeš platit 50K kdybys s tím pořádně fláknul, tak raději zaplatíš s naprostou jistotou 50K během 5 let za pojištění.
Přitom pravděpodobnost, že během 5 let si způsobím škodu za 50K je dejme tomu 25%? Tedy že jednou za 20 let to výrazněji poškodíš? V tom případě za tu dobu pojišťovně zaplatíš 200K a ona ti proplatí v průměru 50K. Kolega, co platí 30K ročně, za 5 let zaplatí 150K s nízkou pravděpodobností, že to rozštípe, aby to dostal zpět. Jde o to, že když se to rozpočte na dostatečně dlouhou dobu (nebo kratší doba vynásobí dostatečně velkým množstvím lidí), statistika se přemění v realitu v poměru pravděpodobnosti. A ta musí vyjít v neprospěch pojištěného, jinak by pojišťovna prodělávala a zkrachovala. To je matematická zákonitost.
Ze stejného důvodu si nikdy nevsadím v loterii, ať je tam možnost vyhrát sebevyšší cenu. Aby to pro firmu finančně fungovalo, musí to být pro zákazníka nevýhodné. A čím déle člověk sází, tím víc se dostane do situace, že sice něco vyhraje, ale součet výher je mnohem nižší než součet nákladů.
Něco jiného je pojištění na extrémní výdaje, které by člověku zrujnovaly život. To se sice statisticky také nevyplatí, jinak by pojišťovna zkrachovala, ale tam nemáš možnost to za života dohnat 500 lety bez požáru, zavinění extrémně drahé nehody atd.
Naposledy editováno 19.09.2023 18:53:13
Já jsem konzument, spotřebitel. Kupuju si jejich produkt, havarijku. Protože chci a protože v případě pruseru mi může zachránit docela dost peněz, který by jinak musel nést navíc - a nárazově - rozpočet rodiny.
Až uznám, že stačí, že motorka je starej omšelej kepl bez ceny, přestanu to kupovat. Samozřejmě že pojištění je pro spotřebitele vždy prodělek, i loterie. A vlastně úplně cokoli, co koupíš, protože vždy na tom někdo vydělá. A mimochodem - ona není jen nehoda, žejo. Jsou živly, zloději, havěť. A přijít o tu motorku bez náhrady je poněkud kyselá sranda. Čtvrt mega je hodně peněz, a mávnout nad tím rukou se slovy "holt smůla", to zas takovej king fakt nejsem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jakou podlitrovou motorku na cestování
Já píšu o havarijním, tedy vlastně připojištění navic, a handrkujeme se o tom, zda je rozumné tyto produkty kupovat. Já tvrdím že do určité doby a hodnoty stroje ano, Deadman tvrdí, že ne.
TomElefant750 píše: Nechci ti brát iluze o těch "haldách použitejch dílů", ale díly který se obvykle rozbijou při nehodě (plasty na předku, světlo, budíky, maska...) se poměrně blbě použitý sháněj i u tuctovek jako Transalp650 - vlastní zkušenost, díly jsou z půlky Evropy
Čau, Tom
No dobře, blbě sem to formuloval. Haldy ne, ale je jich v oběhu víc, než když ten typ vyráběji 2-3 roky a na skladech jsou v drtivej většině jen nový originální díly za odpovídající ceny.
Vím jak to bylo u xv1100 - bazarnici sehnali cokoli, starej použitej origo, druhovýrobu bůhví odkud. A nestálo to raketu, jako některý zbylý nový originály z partsdepotu. Takže havárie na Virago by byl nesmysl.
ed. chybějíci slova
Naposledy editováno 19.09.2023 19:55:54
S tou havarijní je to loterie. Nezaplatíš, riskuješ. Jako při každém risku můžeš získat nebo hodně ztratit. Já mám ve dvou firmách pár aut a u 12-letého Multivana je havariijní pojistka dražší než teď u úplně nové dodávky Citroen Jumper, která stála 820 litrů. Ono to dává smysl a souvisí to s tím, za kolik ten který vůz lze opravit. Pojišťovna si to vyhodnotí a opravy prémiových vozidel a motek jsou dle jejich statistik nákladnější, tudíž pojistky dražší. Mají tam na to statistiky a matematiky spoustu dat. A pak mám ve firmě starou Fabii 1,4TDI, která jezdí jen kolem komína, do zahraničí vůbec, a té platím jen povinné. Je určitý okamžik, kdy se asi havarijní opravdu nevyplatí nikomu. A já osobně mít motorku za 100 litrů, tak si havarijní určitě neplatím. Prostě když ji zruším, prachy odepíšu. Odepsat ale půl míče se mi nechce, to je dost, tak raději pomalu tratím na havarijní pojistce, skřípu zuby, a jak nastane ten správný okamžik, třeba havarijko platit přestanu. Já nevím, jestli je tu někdo, kdo má mašinu co stála třeba přes půl mega a neplatí si havarijko. To je dost odvaha...