bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích
27.7.2023 v 16:04
Nazdar,
dostal se mi do rukou manometr, tak jsem změřil tlak v mojí panelce 350 a naměřil jsem v obou válcích necelých 5 barů (pravý válec má nepatrně větší tlak). Nejsem si jistý, kolik by měl motor mít, ale logicky asi kolem 8 barů, když má kompresi 1:8. Motorka startuje na první kopnutí, zrychluje dobře a maximálku má někde kolem 115.

Měl bych se bát, nebo se nehrabat v tom, co funguje? Přijde mi jako pravděpodobná možnost, že přístroj měří prostě špatně, když mají oba válce stejný tlak.

Předem díky za odpovědi,
Jonáš

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

27.7.2023 v 16:17 | Nahoru | #1
Měl jsi při měření plyn na doraz? Otevřený naplno?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

27.7.2023 v 17:12 | Nahoru | #2
Čau, podľa mňa, keď oba valce majú rovnaký tlak , tak na to prdieť. Koľko to má nabehaných km? Podľa toho sa riaď. Keď sa nudíš tak to rozhoď a skontroluj krúžky. Ja som bežne u 2T motorov kontroloval stav krúžkov, zakarbonovanie v drážkach.

Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

27.7.2023 v 19:00 | Nahoru | #3
1. kompresní poměr 1:8 je matematický údaj, reálná komprese je u 2T až po uzavření všech kanálů. A je výrazně nižší.
2. aktuální měřiče komprese na trhu (polsko/čínský) jsou přesný jen v případě přímého měření bez použití přiložených gumových hadic. Ty umí měření nehezky zkreslit.
3. viz kolegové nade mnou - otevřený plyn + vícero otáček, a hlavně aby byly hodnoty obou válců podobné.
Za mě bych řekl, že ok a zbytečně se nehrabal do motoru, který funguje.

Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

27.7.2023 v 20:16 | Nahoru | #4
ešte malý doplnok k uvedenému vyššie: kompresné tlaky sa kontrolujú na teplom motore. Kým to dobre štartuje, nesahať na to

Naposledy editováno 27.07.2023 20:16:48

Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

27.7.2023 v 20:45 | Nahoru | #5
Taky bych do toho nehrabal... Mimochodem ty tlaky sou dva, závislé ve zdvihu pístu k oknům.. Ten spodní ale stejně nezměříš..U 350 o to horší když ten přepouštěcí podfukuje přes labirynt mezi komorama kliky

Naposledy editováno 27.07.2023 21:42:46

Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

27.7.2023 v 22:23 | Nahoru | #6
Co funguje do toho se nedrbe!

(reakce na) Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

28.7.2023 v 10:49 | Nahoru | #7
1100Virago> Ano, byl naplno.

Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

28.7.2023 v 10:51 | Nahoru | #8
Díky za rady, dokud jede, nebudu to řešit. Po sezóně budu stejně půlit kvůli vypadávající trojce, tak se na to podívám.

(reakce na) Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

28.7.2023 v 10:58 | Nahoru | #9
krokoš> A podle tachometru má 12500, ale ikdyž rychlost ukazuje, tak jsem za 2 týdny ježdění neujel ani kilák...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

28.7.2023 v 11:27 | Nahoru | #10
Reálný kompresní tlak u 2T ani změřit nejde, to bys musel roztočit na provozní otáčky. Při pomalém otáčení nakopáváním ti polovina směsi uteče výfukem a zpět do přepoušťáků. Navíc na běh těhle motorů má minimální vliv, pokud je tam vůbec nějaká. Nemá smysl se honit za těsností kroužků a dokonalého povrchu válců. Nic z toho, co znáš z 4T motorů, zde nejde použít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

28.7.2023 v 12:24 | Nahoru | #11

Deadman píše: Reálný kompresní tlak u 2T ani změřit nejde, to bys musel roztočit na provozní otáčky . Při pomalém otáčení nakopáváním ti polovina směsi uteče výfukem a zpět do přepoušťáků. Navíc na běh těhle motorů má minimální vliv, pokud je tam vůbec nějaká. Nemá smysl se honit za těsností kroužků a dokonalého povrchu válců. Nic z toho, co znáš z 4T motorů, zde nejde použít.



U toho dvouválce by to nebyl problém, nakopne ho s jednou svíčkou a v díře pro druhou bude měřit a pak to prohodí.

(reakce na) Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

29.7.2023 v 12:56 | Nahoru | #12
Maxipes_Fík> Tak jsem ze zajímavosti zkusil tohle. Zahřal jsem to, místo svíčky připojil hadičku a nastartoval na jeden válec. Nad cca 2500 otáček mi měřák ukázal 6 barů a při větších otáčkách to už nestoupalo. Oba válce opět ukazují stejnou hodnotu, takže se o těsnost nebojím.

Díky za Vaše rady, pánové

Jawa 350/360 nízký naměřený tlak ve válcích

30.7.2023 v 10:10 | Nahoru | #13
Je potřeba, aby v gumovém kuželu, co se strká do otvoru pro svíčku, byl zpětný ventilek, aby se neuplatnil objem vzduchu v měřidle a případné hadici a nezvětšoval se tak objem kompresního prostoru o objem měřidla a případně i hadice k měřidlu, bez toho ventilku to bude vždycky měřit míň.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa problém s předním kolem Jawa 350/360 panelka Jawa ČZ Jirk_K 3 15.4.2024 v 08:56 Dolin
Jawa, spravne natoceni segrovky na ... Jawa 350/360 panelka Marty634 11 2.4.2024 v 10:55 Johny_R
brzdy Jawa 350/360 panelka petrap 2 1.4.2024 v 20:03 cmiral
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist