globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řídítka šejdrem při jízdě rovně
24.7.2023 v 23:24
Ahoj, prosím kamarády v jedné stopě o názor. Svůj mám, ale nějak se nemůžu shodnout se servisákem. Měření geometrie zatím neproběhlo, bo je zasekaný. Takže zatím jen teoretizuujeme a než se pustím do nákupu nových (drahých) origo dílů (jiná možnost v tomto případě asi není), chtěl bych slyšet názory dalších motorkářů.
Dva měsíce zpátky jsem koupil Transalpa 700. Tekla levá vidlice, při jízdě přímo byla řídítka šejdrem (levá půlka více vpředu než pravá). Myslel jsem, že je vidle ohnutá a že oprava bude do pěti tisíc. TA jsem koupil. Doma jsem řízení rozdělal, vidlice přetěsnil, laicky zkontroloval přímost (odvalování po stole, přiložení levé a pravé šavle k sobě), zkontroloval pohledem horní i spodní vidle (nebylo vidět žádné deformace, praskliny, otlačení, poškození laku). Vše vypadalo v pořádku, tak jsem řízení složil. Při jízdě však mám stále řídítka vytočená. Motorka určitě ležela na levé straně (je odřená páčka spojky, zdeformovaný levý držák bočního kufru, odřený tubus levé vidlice). Řídítka jsou zdeformovaná tak, že levá ručka je oproti pravé více vpředu asi o 3 cm. Říditka koupím za 2000 nová, to není problém. Ale mám při jízdě prostě pocit, když koukám na brýle, že spodní i horní jsou šejdrem a že sedím mimo osu. Když budu zatím předpokládat, že šavle a brýle jsou v pořádku (nechám pro jistotu přeměřit, už mám demontované z motorky), kde jinde může být problém? Na rámu, lešení ani dalších komponentách, nic nevypadá ohnuté, prasklé, otlačené, pokřivené, plasty nejsou svařované, jen jsou poškozené dva úchyty. Z toho důvodu se mi nechce věřit, že by byl hnutý rám...

1 reakcí na tento příspěvek Řídítka šejdrem při jízdě rovně

24.7.2023 v 23:28 | Nahoru | #1
Zkroucené spodní brejle.
Prostrč skrz ně obě šavle a schválně, jestli se trefí do horních brejlí bez násilí.

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 06:32 | Nahoru | #2
jak pise Kohlstein. Mel jsem to same. Nechal jsem srovnat bryle a vymenil jsem lozisko za kuzelikove,dal nove riditka a ted je vse ok.

(reakce na) Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 06:48 | Nahoru | #3
Kohlstein> čau, teraz už trafí, lebo sú skrútené aj horné. Ja som to meral takto: všetko rozobraté, namontoval som okuliare, ale len spodok. Do spodných okuliarov strčíš trubky a ......vidíš. Normálne to zrovnáš, najprv spodok. Potom namontuješ vrchné , ale tak aby trubky nešli cez spodok a zrovnáš vrch Normálne tam strčíš do okulárov a utiehneš. Chytíš za konce a zrovnáš. Potom som meral posuvkou rozteč, pri okulároch a na koncoch. . Poskladáš a fikinel pikinel.

PS: ono to trošku viac trvalo ako to píšem, až taká pohoda to zas nebola, ale dá sa to na desiaty krát to už bolo dobré. Ešte som zabudol, Trubky som kontroloval tak, že som s nimi otáčal v okulároch, teda najprv s jednou a potom s druhou a meral na konci či sa nemení rozteč. No lifik tvrdí, že trubky má rovné.

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 06:51 | Nahoru | #4
skrz kolo prostrč rovnou kulatinu, kterou opřes o tlumiče ( co nejblíže u osy kola) a druhou ti kolega přidrží nahoře na tlumičích. No a okem zkontroluješ souosost obou kulatin. Povolíš brýle a bouchneš do kola z leva nebo z prava jak bude potřeba. hotovo.

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 09:56 | Nahoru | #5

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 10:32 | Nahoru | #6
To může být dost věcí. Ohnuté vidle, brejle, řídítka. klem řídítek a nebo to máš jen špatně poutahované a naštelované. Vyfoť to zvrchu dolů ať jdou vidět celá řídítka a i vidle. Třeba na to přijdeme z fotky (nebo víc fotek)

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 15:26 | Nahoru | #7
Rovnání- Mirek12, zde na motorkářích. Borec!

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

25.7.2023 v 22:53 | Nahoru | #8
šmarjapano, to je nadílka
to kohlstein: zkroucené zpodní brýle - to je to, co tipuje borec v servisu (v Kvasicích, specializuje se na měření a rovnání rámů). Já to vylučuju. Když strkám vidle do brýlí, jde to zcela snadno.
to kalous72: ložiska v krku se už měnila v roce 2018 při nájezdu cca 25000km v hondě MCH. našel jsem na fóru příspěvek předchozího majitele "jsman", kde si stěžuje na strašnou úroveň dealera
to krokoš: nerozumím první polovině příspěvku. ale není to kvůli slovenčině...
to wáca: jen jiná metoda, jak prověřit přímost vidlí a natočení brýlí. já jsem stav posuzoval jinak, ale jsem přesvědčen, že šavle jsou rovné a brýle správně "sfázované". než jsem namontoval šavle do tubusů, vložil jsem šavle do spodních brýlí a utáhnul šrouby. nasadil hladce horní brýle, utáhnnul šrouby. na šavle jsem přikládal různě otočenou (otáčením jsem se snažil vyloučit případné nerovnosti poličky) poličku ze skříňky (já vím, amatérismus jak sviňa) a deska vždy perfektně k šavlím přiléhala. z toho usuzuju na rovné šavle a správně sestavené brýle.
to jdu900fire_blejt : anglické angličtině nerozumím (na poslech), ale pochopil jsem, o co jde. tohle pro mě není cesta, používat násilí. vše by si mělo samo bez problémů sednout.
to martaus: už jsem řízení kompletně rozebral, škoda. mohl jsem prvně koupit nová řídítka a zkusit se projet. nevím, co jsou klemy. ty objímky, kterými jsou řídítka přichycená k brýlím? pokud ano, tak to je další věc, co bych měl asi vyměnit. když se na ty objímky dívám z boku, mám dojem, že nejsou v zákrytu. každopádně jak píšu v prvním příspěvku: při jízdě mám pocit, že vidím mírně vytočené spodní i horní brýle. což nesouvisí se stavem řídítek a objímek, musí tam být jiný problém
to _michal: díky za informaci. dokáže mirek12 provést i diagnostiku stavu? asi jo, bez diagnostiky by těžko dokázal něco správně srovnat...

nemám problém nechat opravit moto v servisu. jen chci mít jistotu, že tam tomu rozumí. nemám dobré zkušenosti.

ještě se vrátím k příspěvku "krokoš", protože otáčení, které popisuje, jsem taky zkoušel a přivedlo mě na jednu myšlenku. když jsem vložil šavle (bez spodních tubusů) do brýlí , otáčel jsem s nimi a měřil vzdálenost na konci šavlí. byla pořád stejná. když jsem vidlice komplet sestavil, znovu vložil do brýlí a otáčel tubusy, vzdálenost mezi spodními konci tubusů se měnila (rozdíl cca 3 mm). z toho mi vychází, že je špatná geometrie levého tubusu. nedovedu si ale vysvětlit, jak by k tomu mohlo dojít. výrobní vada? na tubusu nejsou viditelné žádné stopy mechanického poškození (odřený lak, promáčklina)... při zhruba čtyřnásobném poměru vzdálenosti spodek tubusu-spodní brýle a vzdálenosti spodní brýle-řídítka se odchylka 3mm na konci tubusu musí projevit na natočeí řídítek méně než jedním milimetrem. tím si sám zpochybňuju vliv případné vadné geometrie tubusu na natočení řídítek.
a co když je ráfek předního kola mimo rovinu symetrie motocyklu? kolo má špice, bůhví, jestli jenom kolo někdo blbě nevycentroval.

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

26.7.2023 v 08:55 | Nahoru | #9
Pokud máš řídítka dole tak je polož na rovný stůl a hned uvidíš jestli se houpou. Nebo je dát do rohu podlahy a stěny a pak od té stěny měřit jak délku tak výšku od podlahy. Máš pevný bod. Ty klemy si pochopil dobře. Stačí aby nebyly z nějakého důvodu rovně a na konci řídítek máš hned třeba 3cm. Když si to měl nastrojený tak si se měl n motorku postavit a vidle do vrtule jdou hned vidět. S tím se ani nemusí jezdit do servisu když je bystré oko a člověk umí trochu měřit. Větším pravítkem změřit kolmost atd atd. Myslím, že by na to hned člověk přišel stá u té nastrojené motorky. Tak good luck

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

26.7.2023 v 09:09 | Nahoru | #10
Už je to tu víceméně popsané. Ještě můžeš vyndat spodní brýle a upnout je za čep do sklíčidla a lehko proměříš, jestli nejsou do vrtule.

2 reakcí na tento příspěvek Řídítka šejdrem při jízdě rovně

30.7.2023 v 22:24 | Nahoru | #11
Sestava kolo-vidlice-brýle-řídítka vypadá v pořádku. Mám to sestavené mimo motorku. Při jízdě přímo jsou viditelně vytočené horní brýle. Při pohledu na sestavu kolo vůči horním brýlím vytočené není. Z toho mi vyplývá, že při jízdě přímo musí být vytočené i kolo (to ale za jízdy nemůžu vidět). A z toho mi vyplývá, že musí být něco s krkem řízení nebo rámem. Je možné aby se zkroutil rám pouhým pádem ze stojánku? Větší nehodě nic nenasvědčuje...

(reakce na) Řídítka šejdrem při jízdě rovně

30.7.2023 v 23:13 | Nahoru | #12

lifik píše: Sestava kolo-vidlice-brýle-řídítka vypadá v pořádku. Mám to sestavené mimo motorku. Při jízdě přímo jsou viditelně vytočené horní brýle. Při pohledu na sestavu kolo vůči horním brýlím vytočené není. Z toho mi vyplývá, že při jízdě přímo musí být vytočené i kolo (to ale za jízdy nemůžu vidět). A z toho mi vyplývá, že musí být něco s krkem řízení nebo rámem. Je možné aby se zkroutil rám pouhým pádem ze stojánku? Větší nehodě nic nenasvědčuje...



A mas vubec jednostopou mototku? Kdyz das dlouhou lat z jedny a druhy strany zadniho kola, vyjde ti predni rovne a doprostred?

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

31.7.2023 v 18:58 | Nahoru | #13
lifik:
v názvu tématu máš uvedeno, že jsou řídítka šejdrem při jízdě rovně. Tedy důležité je právě to "při jízdě". Máš asi šejdrem zadní kolo a to jede v jiné stopě. Souhlasím s Ozzy_ .

(reakce na) Řídítka šejdrem při jízdě rovně

31.7.2023 v 21:21 | Nahoru | #14

lifik píše: Sestava kolo-vidlice-brýle-řídítka vypadá v pořádku. Mám to sestavené mimo motorku. Při jízdě přímo jsou viditelně vytočené horní brýle. Při pohledu na sestavu kolo vůči horním brýlím vytočené není. Z toho mi vyplývá, že při jízdě přímo musí být vytočené i kolo (to ale za jízdy nemůžu vidět). A z toho mi vyplývá, že musí být něco s krkem řízení nebo rámem. Je možné aby se zkroutil rám pouhým pádem ze stojánku? Větší nehodě nic nenasvědčuje...


Vyfoť to sem, i to, jak to vypadá na motorce.

Řídítka šejdrem při jízdě rovně

31.7.2023 v 21:56 | Nahoru | #15
Čau a pozeral, teda kontroloval si zadok? Teda stav uloženie kývačky. Stav ustavenie kolesa. Mal som prípad, rozbité ložiská v kývačke, vôľa , stačilo pridať a motorka zmenila smer do protismeru. bolo to vzrušujúce. A čo som kúpil enduro, taak tam sú ložiské valčekové v kyvke. Nie ihlové , ale ako píšem valčekové a experti pri montáži tam dokázali dať valčeky na kant. Teda normálne valček čo má byť uložený v ložisko valivo tak on tam bol strčený na stojato. Nepochopiteľné, ale videl som to . Čo tí ľudia nedokážu. A to koleso vzadu, to tiež sa dá dokurviť, ako ho tam niekto drbne. Možno je to aj celé zle poskladané, ľudia dokážu všeličo doje...ať.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse
GIVI E41N Keyless Honda XL 700V Transalp Lukas415 3 6.12.2023 v 21:21 docent


TOPlist