1 reakcí na tento příspěvek Nabuzení jawa 250
Nejjednodušší je vyhodit aspoň jeden uhlík aby byl odpojenej rotor a připojit napětí na 61.
Začne téct proud skrz budící vinutí a tím se ty póly namagnetujou (oni teda jsou z magneticky měkkýho materiálu takže tam nezůstane nic extra silnýho ale je to nutný na to aby se dynamo rozběhlo). Stačí malou chvilku a pak nastartovat.
Stejným způsobem se to dělá když chce člověk obrátit polaritu dynama.
Na to oživení by mohlo stačit vyhodit jeden ten uhlík a jen zapnout zapalování (proud tam pujde přes kontrolku dobíjení).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabuzení jawa 250
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabuzení jawa 250
AlexDvaka píše: combust> dik za radu ale sem na eletriku fakt antitalent takže se eště zeptám : na tu 61 napojím plus i mínus z baterky? na jak dlouho cca 10 vteřin? nemám tam tu kontrolku dobíjení, spínačka je v kapličce - takže zapnutím zapalování bez uhlíků to nepůjde?
Jestli to nemá kontrolku tak bude jednodušší to prostě připojit přímo. Jeden pól baterky na kostru, druhej na 61. Pokud to máš originál a nikdo na tom neobracel polaritu tak je to + na kostru a - na 61 (u těch starejch s ampermetrem to pak ukazuje opačně proudy). 10 sekund musí stačit. Hlavně nezapomeň odpojit ten rotor jinak to zaručeně přetíží baterku a bude to mít tendence se točit.
Naposledy editováno 15.07.2023 22:09:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabuzení jawa 250
Při klasickým kladívku pokud nepředělá na bezkontaktní zapalování jsem kdysi kdesi četl když jsem to řešil na své sportce , že kostření plusu dělá více pecky na kladívkách , já jí přebuzoval na kostra mínus.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabuzení jawa 250
AlexDvaka píše: combust> kostra je na - takže dát + na tu 61? vím že se ptám jako blbec ale nechci to nějak zničit
Originál 250/353 měly ukostřenej +pól (dělali to tak ze zvyku, z funkčního hlediska v tom není rozdíl) .
U tý verze s ampérmetrem je v případě změny polarizace ta mrzutost že při změně polarity to pak ukazuje opačně (musí se pak rozebrat ten budík a otočit magnet).
Takže pokud je to originál tak na 61 patří -, jestli už to někdo předělal tak pak je to otázka na posledního provozovatele.
Pokud to bylo v originálním stavu a ty jsi připojil baterku tak že je mínus na kostře tak netuším co to mohlo udělat.
Takže jak to napsal kac v #6 - nabuď to na takovou polaritu jakou chceš, připoj tak baterku a pak řeš jestli to dobíjí atd. Je dost možný že to není jen o tom nabuzení ale je prostě něco kaput (na těch dynamech umělo selhat všechno - rotor, stator i relé).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3881, 3882] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116460 | Včera v 23:11 Borntobewild |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |