2 reakcí na tento příspěvek koloběžkář jel 118 km/h v obci
pavelgl1 píše: Při ustálené rychlosti 98 km/h nehraje vlastní hmotnost vozidla zdaleka takovou roli, jako odpor vzduchu.
u odporu vzduchu jde o Cx ktere bude hodne mizerne v obou pripadech a celni plochu... ta zas bude vetsi dost mozna u skutru. valivej odpor a ztraty v prevodech hovori taky spis pro kolobezku...
ale hlavne jde o to, ze kdyz clovek pretizi elektromotor, dostane z nej vetsi vykon, treba elektrokola s jmenovitym vykonem motoru 250W pri rozjezdu kratkodobe odebiraji 1kW... pak to samo pocitove vypada uplne jinak nez spalovak ktery za stejnych podminek je schopnej dodat treba prave tech 250W - ten 1kW ma az nekde v otackach maximalniho vykonu... tzn uz pri te akceleraci je tam nekolikanasobny rozdil ve vykonu. stejne oba stroje jedou jen ve velice uzkem pasmu kolem otacek maximalniho vykonu spalovaku... vsude jinde je elektromotor i nekolika nasobne vykonejsi....