globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatný olej a výplach motoru
Zdravím. Tak se mi po dlouhé době povedla parádní bota, kterou zavinila moje nepozornost. Podařilo se mi prohodit plnosyntetický olej za minerální(viskozita totožná). Do Duka dle manuálu patří plnosyntetika která tam vždy byla. Nevědom si svojí fatální nepozornosti jsem mašinu půjčil kámošovi do rakouska na týdenní dovolenou. Po třech hodinách po odjezdu volá, že mašina hlásí nízký tlak oleje, od spodku motoru jde rachot, i na neutrál a na trojku prý ještě větší. Až zjistím co se tam vykurvilo tak budu řešit dále, ale to bude jiný příběh.
Momentálně mi jde o to, že potom budu muset zřejmě udělat výplach motoru a dát tam plnou syntetiku. Takže rád bych rady, tipy, tryky a hlavně zkušenosti jak nejlépe na to a co za ideální chemku. A prosím seriózně ať tohle vlákno do budoucna poslouží a né jako vždy, že se tu frajeři budou předhánět kdo má pravdu, co je píčovina a nakonec to zkončí u urážek. Díky moc všem za rady.

P.S. Doporučení ode mne. Neobjednávejte na netu v pátek večer po celotýdenním masakru v práci a po jednom pivku když máte v hlavě už vypnuto.
Předchozí
1 2 3
Následující

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 20:50 | Nahoru | #61
assassin> To byla moje první domněka. Rachtá to dole u převodovky. Jak když ti tam nasypou ložiska. Příští týden se do toho podívám a uvidím co to bylo. Jinak je mi jasný, že to není olejem. Ten řeším jen kvuli tomu výplachu. Chtěl jsem tam dát zpět co tam patří a tohle byla dobrá příležitost jak si to testnout, jelikož jsem to nikdy nedělal a zkušenost se hodí.

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 20:54 | Nahoru | #62

vilemx píše: Ta výměna oleje ale příčinou být může - bylo ho tam málo, špatný neprůchozí filtr, chyba při výměně, takže někde vytékal atd.
Nebo se jen kámoš k motorce choval jako ke služebáku


Dobrá poznámka. Oleje bylo skutečně po výměně o 250ml méně a po cca 300km bylo dolito.

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 21:02 | Nahoru | #63
radi5>
Asi takhle... v KTM Shiva mi řekli ať se připravím na 30tis minimálně. Za 22tis jsem koupil nový motor a sám si ho vyměnil. Takže asi tak k nejlepší a nejlevnější cestě. A proplach řeším, protože bych tam chtěl dát zpět co tam patří a získat novou zkušenost jelikož jsem to ještě nedělal a tohle je příležitost.

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 21:08 | Nahoru | #64

papiboy píše: Problém je motor azijského pôvodu...


Souhlasím. S pánem co mi prodával nový motor, jsme si na tohle téma notovali.

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 21:17 | Nahoru | #65

PetrL3 píše: t_freedom> To sem zvědavej, jestli se tu zakladatel vlákna přizná, až to rozdělá a zjistí, že se mu tohle stalo - pokud to je příčina.



Jo to bych přiznal... s tím bych problém neměl. Ale filtr jsem aplikoval tak jak se má i obě sítka. A když už jsme u nich tak v tom větším byly malé železné špony které jsem dával ven vzduchem. Nelíbilo se mi to, ale když jsem v KTM Shiva ukázal detailní fotky tak mi řekli, že je to prý normální. I ve video-tutoriálu se o tom zmiňovali, že je to OK. Nevim no... na můj vkus byly dost velký.

(reakce na) Špatný olej a výplach motoru

2.7.2023 v 21:32 | Nahoru | #66

assassin píše: tak zatim nevime, ze to zpusobil spatnou vymenou... nabizi se to jako souvislost udalosti, ale ...

390 jak psal petardak ma papirovou vlozku filtru, stejne jako vsechny ostre KTM... asi me nikdy nenapadlo, ze by to tam nekdo dokazal dat obracene... (ono je totiz docela pakarna to za to kovove viko z te sachty vytahnout - ja pouzivam knipex kleste na segrovky) ... ale dokonale by to vysvetlovalo to zadreni motoru... motor celou dobu maze pres bypass - kterej je v tomto pripade v bloku motoru (kulicka, pruzinka) - ten je ale dimenzovanej na to, ze se otevre pri studenem oleji kdyz neni dostatecny prutok filtrem tzn, jako pridavna cesta pro pruchod oleje, neni dimenzovany na to aby utahl komplet mazani...



jeste taky bejva oblibena zalezitost - povoleni vsech sroubu na spodku motoru - tzn vcetne toho pod kterym se skryva bypass... vypadne pruzinka, kulicka ... a bud tam odbornik neda zpet vse, nebo ne v poradi jak to ma byt :D



Zajímavá poznámka. Upřímně by mě taky nenapadlo, že to jde dát obráceně a vlastně si nejsem jistý jestli to jde pak zavřít, jelikož na víčku je lisovaný profil pro ten uzavřený konec filtru, ale můžu testnout a pak dát vědět jestli to jde opravdu obrátit. Jinak filtr byl 100% správně. Jo a vyndat jde naprosto v pohodě když použiješ magnet.

Špatný olej a výplach motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 5.7.2023 v 22:29 | Nahoru | #67
Cmelda (RC390) mi behal na okruhu na kdejakej olej, nikdy nic lepsiho nez polosyntetiku 15W50, a nikdy naznak problemu.
Jediny co sem pro nej delal navic je ze jsem olej menil kazdy 2/3 okruhovy dni.

Jezdil postupne na:

2018 -> Elf 15W150
2016 -> Ipone 10W50
2015 -> Motorex Formula 4T 15W50

a pokud vim, jezdi doted.

Proplach motoru je nesmysl, oleje jsou misitelny a na tom cos tam nalil neni nic spatnyho. A neni to nic "co tam nepatri", naopak, predepsany normy normalne splnuje.
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 390 2015 křivé kolo KTM Duke 390 Vendyys 8 17.4.2024 v 15:28 _Michal
KTM DUKE 390 Klepání KTM Duke 390 Boris92 3 18.2.2024 v 11:45 Vajstík
KTM 390 Duke 2017 vytočí brzo vysok... KTM Duke 390 Dukař 2 5.8.2023 v 09:54 MAJK_TORTELINA
KTM Duke 390 - olej KTM Duke 390 Dejv101 2 24.6.2023 v 20:40 Matess727x
Studený kouří KTM Duke 390 radekigi 4 22.5.2023 v 11:59 ZdenalH


TOPlist