globalmoto_kveten





Téma: 300 ZGH
 
21.5.2023 v 19:08
Letošní 300 ZGH opět potvrdil, že pokud dojde k přerušení závodů díky pádu jezdce, nejsou pořadatelé schopni zajistit rychlé pokračování závodů. Vrcholem byl letošní ročník, kdy pauza trvala neskutečné více než dvě hodiny.... Co se to tam tak dlouho upravovalo a ošetřovalo, je záhada, protože tam byl jen jeden zraněný jezdec s podezřením na zlomenou nohu. Ono je to vlastně každý ročník podobné. Po skoro každém pádu se zastavuje závod, pak se Jury radí většinou půl hodiny a další půlhodinu se zase nic neděje. Po těchto zbytečných prodlevách se pak šetří časem, kdy se dalším závodům zkracují dvě i tři kola, jako by se tim mohl ušetřit čas který se zbytečně ztratí dlouhým a zbytečným přerušením závodů. Jezdím do Hořic už dlouhá léta, ale po loňském nedojetí závodů a letoším roce, to bylo asi naposled.

2 reakcí na tento příspěvek 300 ZGH

10.7.2023 v 19:08 | Nahoru | #1
Demon3> jestli bych mohl tedy pár bodů k věcem, které by bylo dobré zlepšit z mého pohledu. Spoustu let jsem jezdil jako divák, asi od roku 2010 poslední tři roky jsem úplně vynechal jak 300 tak TT právě kvůli těm strašným průtahům, ale chápu, že to tak prostě kvůli něčemu máte a byla moje volba prostě už nejezdit a svůj čas věnovat něčemu jinýmu. Letos jsem dostal příležitost jít šroubovat do depa a podpořit tak kámoše, který nakonec v šestkách zajel velmi dobré umístění.

Vstupenky mi příjdou dcla blbě nakombinovaný, celkem nás překvapilo, že už v pátek by se mělo platit do depa, takže jsme museli čekat na kámoše než přijede a pak jsme museli s ním dodávkou, jinak by musel jít ještě vyzvednout nejdřív vstupenky pro doprovod.. Navíc si myslím, že by spousta lidí uvítalo třeba aspoň na sobotu nějaký půl denní vstupenky (odpolední). Vím o lidech co nejsou zarytí motorkáři, přišli by se rádi podívat co znamená RR ale prostě na celý den nechtějí.

Co opravdu nefunguje je celková informovanost a mě osobně nebaví komentář Kubíčka, což je kolem trati slyšet od hodně lidí. Jako lidi kolem trati by měli vědět co se kde děje, ale když ani komentátor nemá žádný informace od pořadatele a co snad ještě horší, tak ani závodníci. Jako když se davá po depu nějaký info závodníkům, tak by se ten komentář komentátora v depu měl ztlumit, protože fakt nebylo většinou slyšet vůbec nic. A ten restart šestek byl teda taky tragédie, kluky naženete před bránu a pak tam stojíme bez jaký koliv informace co kde jak, člověk letí pro stojan a nahříváky, protože si snad nikdo nedovolí závodníka pustit na vychladlých gumách a to by neměl dovolit ani pořadatel.

Moc jsem ani nepochopil situaci v pit lane, už tak tam je hrozně málo místa, ale v zadu museli být předvádečky a ještě se mezi nás musí cpát safety car, vážně to nejde nastavět někam jinám.. přeci jen ty větší týmy už nemají jen bágl s nářadím jako já a je dost problém se tam naskládat, nemluvě o tom, když si borec v půlce tréningu řekne, že už mu to stačilo a prostě tam postaví motorku na stojany a čus.

Průtahy z pohledu bezpečnosti chápu, ale chtělo by to trochu zrychlit rozhodování, pro tenhle případ by nebylo špatný vymyslet nějaký doprovodný program a myslím si, že otevírání trati, třeba jen jednotlivých sektorů, kde neni problém, by taky spousta účastníků uvítalo.

(reakce na) 300 ZGH

10.7.2023 v 23:19 | Nahoru | #2
Rolda89> Píšeš to velmi dobře a správně, ale mám obavy, že si tím u Hořických pořadatelských "konzerv" moc pochopení neužiješ! Oni to sice dělají během závodu skoro všechno organizačně špatně, ale mají pocit, že jsou nejlepší a vedou to skvěle a že to jinak nejde. Když byl ten hromadný pád v šestkách, tak muselo být každému jasné, tedy s vyjímkou pořadatelů a Jury, že než se opraví bariéry a trať, potrvá to dlouho a nemá cenu držet jezdce před bránou depa . I když opravdu nevím, co se tam přes dvě hodiny řešilo, klidně se za hodinu mohlo jet a vůbec se nedivím, že tam někdo po více než dvouhodinovém čekání v tom vedru dostal infarkt. Přitom v Hořicích trvá restart po zastavení závodu i při jednom lehkém pádu minimálně hodinu a spíš i víc. A při hromadném pádu jsou to nejméně dvě hodiny. V Hořicích trvá restart minimálně dvakrát tolik, než na jiných závodech. Pokud jde o informovanost, tak se obvykle ještě po půlhodině po zastavení závodu skoro nic neví a obvykle to neví ani hlasatel. Kdy se znovu pojede. to už se divák vůbec nedozví. Ještě, že aspoň pánové Kubíček a Březina něco povídají, za dob nechvalně známého hlasatele Phdr Kuchaře, který závody pořádně nepochopil ani po asi dvaceti letech a který nám svým komentováním nebo spíš žvaněním celá ta léta kazil závody, tak ten se nějakým vysvětlováním vůbec nezatěžoval, řekl jen teď si pustíme trochu hudby a až se něco bude dít, tak se zase ozveme. Stejně mám pocit, že v té době, byly restarty závodů o dost rychlejší. Nakonec, co chtít od pořadatele, který není schopný odjet za celou sobotu všechny tréninky a který za deset a půl hodiny nedokáže odjet ani 6 půlhodinových závodů a poslední závod neodjet vůbec a vyhlásit vítěze podle časů v tréninku? Ten 60 ročník byla mizérie a totálně se nepovedl.

Naposledy editováno 11.07.2023 00:08:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 300 ZGH

17.7.2023 v 21:06 | Nahoru | #3
Rolda89> Konečně zase někdo svéprávnej, kdo umí zformulovat svý myšlenky, ne jako ten kolovrátkovej AKRO.
Věř že se průběhy závodů každej rok pečlivě zabýváme, ale prostor pro zkrácení vzniklých zpoždění prostě není.
Vstupenky jdou úplně mimo mě, ale co se tak pohybuju po světě, půldenní vstupenky na dromu, natož na neuhlídatelnym přírodním okruhu, fakt nikde nepamatuju.
Můžu to zkusit předložit, ale nevidim to příliš nadějně, tohle funguje víceméně všude stejně.
Joska je fenomén motorkářský komunity, fakt nevidim žádnýho případnýho nástupce, nakonec "mladý pušky" na Nova Sportu jsou zatím jen reklamou na to, jak se to dělat nemá, velmi rádi jsme letos viděli zpátky i Karla.
Zlepšení předávání aktuálních informací ke komentátorům je určitě námět na zlepšení, už o tom psal Miki83, na druhou stranu vtažení dalších účastníků do děje, v tomhle případě startmaršálů, je prostě způsob komentování speakrů.
Restart šestek probíhal po zásahu záchranářů, dlouhém úklidu a opravě rozházených ochranných bariér. Když už bylo vše připraveno, zkolaboval na úseku divák, což bylo okamžitě vyhlášeno rozhlasem a procedura se musela opakovat.
Pitlane je krátká a delší opravdu nebude, ale před časem se alespoň rozšiřovala.
Otevírání trati po přerušení je problém. V úseku postiženém pádem není žádoucí trať otevírat, za úsek s pádem se zase mnohdy přes vozy záchranářů otevírací vůz nebo motorka nemusí dostat.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist