globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zadní pneu 130/90
Zdravím ve spolek.
Prosím o věcnou radu.
Objednal jsem si na mojí moto - Hondu CB700SC Nighthawk S zadní pneu Metzeler PERFECT ME 77 130/90R16 73H.
Přišla mi pneu s označením 130/90B16 73H.
V TP mám 130/90-16 67H.
Bral jsem to tak, že mohu nahradit nižší index vyšším. Ale nejsem si jist zda označení B a vyšší index 73H není spíše pro chopper. Bude se na tom motorka chovat srovnatelně nebo je konstrukce zcela odlišná a nehodí se na můj typ motorky?
Důvod proč jsem vědomě změnil index zátěže byl v tom, že řada pneumatik 130/90 67H je v popisu na webech uváděna jako přední pneu. Čím se pneu rozlišuje? Může se pneumatika označená jako přední použít i na zadní kolo, když index zátěžový i rychlostní je stejný? Z toho jsem měl větší strach jak z vyššího zátěžového indexu.
Díky za věcné názory.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zadní pneu 130/90

12.4.2023 v 09:16 | Nahoru | #1

Krautkopf píše: Alespoň něco k tomu přední a zadní. Na gumě by měla být šipka se směrem otáčení a je to proto, že vrstva kordu někde začíná a končí a je zde přeložená přes sebe. Nějakým zkoumáním se zjistilo, že v tom přeložení je pneu vnitřně míň namáhaná při odvalování jedním směrem, než obráceným. Ale můžu tě uklidnit, že když má běhoun symetrický vzorek, dáš pneumatiku obráceně a nejezdíš pořád na maximální zatížení a těsně pod rychlostním limitem, tak se s ní za těch cca 10.000 km vůbec nic nestane.

To by potom musela mít směr rotace každá guma. Ta rotace tam je vždy u nesymetrických vzorků kvůli odvodu vody a to i u aut. Jiný význam ta rotace nemá. Mám teď dokonce obutou zadní gumu na GS že každý směr je na jiný druh jízdy. Jeden 50/50 a druhý směr 70/30 terén/silnice.

(reakce na) Zadní pneu 130/90

12.4.2023 v 11:44 | Nahoru | #2
MartasUS> U těchto bias-belted Metzelerů starší konstrukce to tak prostě je. Proto má ME77 šipku, i když je vzorek na pohled obousměrně symetrický. Pak jsou pneumatiky jako ME33, kde je i vzorek směrový.
Novější konstrukce nemají ten "belt" (česky nárazník, ale to je termín spíš z konstrukce auto radiálek) s překrytým švem, ale je to upletené do kruhu - např. Bridgestone MSB (mono-spiral belt).
Gumy do terénu, nebo všeobecně do cca 150 km/h, jsou obvykle pouze bias, bez toho belted, takže je lze montovat obousměrně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kmitání řídítek , vibrace řídítek... Honda CB 750, Honda CBX 750, Honda CB 750 SC, Honda ... prostejov 24 13.8.2021 v 09:11 Kohlstein


TOPlist