Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
- lidí potřebují být oblbovaní, mají závodní motorku, a kdyby měla v návodu psanou výměnu pístu po 100 hodinách, začali by pochybovat, jestli je někdo neošidil, když jiný tam má hodin 20.
- na trati se často jezdí v prachu a při nedokonalé filtraci to sežere nikasil. Proto se musí furt sundávat válec a kontrolovat. Prach se dostává do oleje.
- ve skoku jde motor občas do omezovače, z kopce i za omezovač. Už tak je to vyhoněné otáčkama a co to udělá s pístem nebo ojnicí, když se motor hodně přetočí, třeba u 2T 125, která motorem moc nebrzdí? Nová móda je projet cílem a držet motor v omezovači, ať mě všichni slyší.
- výrobce si nevezme na triko, že napsal do návodu 100 hodin a ono to kvůli výš uvedenému nevydrželo. Taky se nejede výlet, ale závod na čas, a asi by bylo blbé psát do návodu, že 100 hodin je v pohodě, nicméně po 50 hodinách se výkon sníží až o 10 %, protože se o dvě stovky uvolnil píst a ten olej už nejspíš taky není v původní specifikaci. Tak napíšou 20 závodních hodin a nikdo si nepřijde stěžovat.
Proto si dovolím tvrdit, že EXC-F 500 nebo EXC 300 TPI můžou mít mnohem delší servisní intervaly a najet na tom bez preventivních oprav 20 tisíc km je zcela reálné, když to bude jezdit na vlastivědné výlety.
A obráceně, motor z civilní CRF 300L musí vydržet 100 tisíc km, ale co když ho vezmu, dám do motokrosového rámu, zvýším maximální otáčky z 10 na 13 tisíc a nechám ho honit po trati? Jak dlouho vydrží rychlému jezdci? Fakt by vydržel víc, než motor 250ccm krosky? To asi ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
A ostatným ďakujem za trefnú radu. Už som si objednal kurz motokrosu, endura a 3x kurz trialu. Tiež som objednal autožeriav a už len zháňam auto-žeriavnika k tomuto doprovodnému vozidlu - to je len do istoty.
A až budete pozerať videa s Čurčom Birčom ako brodí na zadnom v ďalekom a nepreskúmanom teréne, odporúčam stopnúť video a skúsiť rátať počet stôp po motorke na vstupe či výstupe z brodu.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 18 | 7.12.2022 v 16:55 lopata75 |