bmw_r1300gs_cartec





Téma: Pohodlí na delších cestách - výběr motorky
 
29.8.2022 v 21:37
Ahoj všichni, omlouvám se za asi blbej dotaz, ale nedá se mě nezeptat. Kdysi jsem jezdil Bandita 600 a teď mám už dva roky Boulevarda C50 a začal jsem na něm jezdit delší trasy s manželkou a spokojenost veliká i na moji velikost (193 cm), ale po 400 km začíná pravidelně bolet prdel a dal jsem na ní max 650 km za den a trochu dodřený záda ze sedla pro spolujezdce, ale neskutečně bolavá prdel a spodek zad. Z Bandita si toto nepamatuju, ale nejezdil jsem štreky. Chci se zeptat, jestli toto znáte i z vyloženě pohodlných motorek (K1600GTL, Goldwing) nebo endur (GS, Explorer) a je to hodně díky tomu že moje motorka je crusier nebo je to v podstatě jedno a prdel a záda bolí po 500 km u každé motorky. Trochu totiž uvažuji o změně a toto je pro mě celkem rozhodující. Díky...

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

29.8.2022 v 21:41 | Nahoru | #1
No to je opět téma .. Ne. Z FJR 1300 to opravdu neznám. Já 188 cm, 105 kg. Ve dvou, plnný kufry. Hradec - Chorvatsko na jeden zátah. Plexi nahoře, podvozek na komfort, tempomat a spím. Sedla příplatková ( studená pěna ) Samozřejmě vyjma chcaní a tankování

Naposledy editováno 29.08.2022 21:53:14

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

29.8.2022 v 22:18 | Nahoru | #2
Ahoj mám intruder C800 čo je v podstate to isté, 185cm 115kg a mám to rovnako... doslovne. Značne pomáha krátka prestávka na semafore alebo napiť sa- po 50-100km (cca necelá hodinka) postaviť sa na nohy... Stačí 1-2minútky. Kúpil som teraz nové NTčko a je to niečo iné- iný posed inak rozložená váha, stroj na presúvanie ale cruiser je cruiser... Otázka je či zábavou je jazda alebo cieľ....
PS trošku pomohol gelový podsedák., som myslel že som sám

To plexi sa ti podarilo doriešiť?

Naposledy editováno 29.08.2022 22:30:25

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

29.8.2022 v 22:34 | Nahoru | #3
SteweSK> Právě, že na zábavu a kochačku je ta mašina úplně super. Brblám si pro radost stovkou a super, ale ty záda mě ničí. Ani nemám pocit, že bych jak u chopperů seděl přímo na zemi, nevím. Do světa bych ji nechtěl posílat (je to moje srdcovka), ale chci jezdit dál a nějak to musím řešit. Jinak plexi jsem pořídil a je to úplně něco jiného, nedá se to srovnat. Navíc to je nacvakávací, takže když jedu kratší trasu a je vedro, tak ho mám sundaný za 10 vteřin. Nebylo nejlevnější, ale co se týká motorky, tak to byla moc dobrá investice.

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

29.8.2022 v 22:55 | Nahoru | #4
Skús to natrénovat tie minutové prestávky.... Je to buď alebo.... Nejsi zdaleka, môžme sa stretnúť na polcesty.... To plexi ma zaujíma, na chopper mi nesedí ale komfort sa posúva...

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 03:57 | Nahoru | #5
taky to iste
na choppri po styroch hodinach boli prdel
predtym sport turisticka masina a aj po celom dni ok

Naposledy editováno 30.08.2022 04:30:29

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 04:25 | Nahoru | #6

hondaman1 píše: to iste na choppri po styroch hodinach boli prdel
predtym sport turisticka masina a aj po celom dni ok



... po precteni tohohle postu si nejde nevzpomenout....


jinak k tematu mam jen tolik, ze pomuze cvicit cviky na "core" zpevneni trupu a hlavne spodnich zad.... a najit si motorku, kde budes trochu predklonen na ruce, na gaucich typu GS a GTL pater proste trpi...

Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 04:36 | Nahoru | #7

Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 07:30 | Nahoru | #8
zkus přizvednout řidítka alespoň o 20 mm ( vhodný daptér) a přitáhnout je k sobě, páteři se tím uleví

toto není motorka na dlouhé cesty, potřebuješ ještě velké cenduro nebo velkou cestovní motorku

Naposledy editováno 30.08.2022 09:19:56

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 09:21 | Nahoru | #9
Eddie83> nekecej, máš na tom zalomené nohy a křeče.....kdyby to bylo pohodlné neprodával bys to tu motorku jsem viděl na jaře na akci Mosty 2022....nepohodlná a ještě ošklivá

Naposledy editováno 30.08.2022 09:23:12

2 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 09:41 | Nahoru | #10
Neprodávám. To jen sázka s jedním klučinou z dealerství . Nic pohodlnějšího neznám. Klidně si dáme jízdu a uvidíme kdo dojede dál, za jakej čas a v jakým stavu. Ohledně krásy mám jen samé pozitivní reakce tak mě tvoje hodnocení až tak na kolena nedostává

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 09:43 | Nahoru | #11
Eddie83> Ja znam. Treba auto. Nevidim duvod proc se nekam daleko po dalnici tahnout na motorce….

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 09:45 | Nahoru | #12
SteweSK> Mě to na chopper taky nesedí a proto je super, když to můžeš sundat během 10 sekund. Zkoušel jsem pohledat, ale obchod, kde jsem to kupoval jsem už nenašel. Je to National cycle switchblade, musíš k tomu koupit i montážní sadu. Její připnutí je ale úplně na nic a jediný čeho jsem dosáhl bylo, že jsem si poškrábal vidle. Jsou tam takový nerezový špunty, na který se plexi připevní. Nakonec jsem to vyřešil, že jsem to přiheftnul ocelovou objímkou a krásně to drží. detaily bych Ti kdyžtak řekl. Video montáže je tady: Tak mrkni a uvidíš. Já bych už asi nic jiného nevolil. Však kdybys potřeboval, dej vědět.

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 13:03 | Nahoru | #13
Eddie83> ale jo, jsi fešák

1 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 14:23 | Nahoru | #14
Kromě FJR jsem ještě slyšel chválu na GTR a litrového Versyse. Samozřejmě pak jsou tu klasiky zmiňované i v jiných diskuzích jako Varadero, Tenere 1200, V-Strom, GS. A litroví Triumphi vypadají taky pohodlně. Ale myslím, že je to stejně celkem individuální, možná potřeba prostřídat pár motorek...

Naposledy editováno 30.08.2022 14:25:03

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 15:38 | Nahoru | #15
Pedl> Versys dobrej. Kámoš je spokojenej.

Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

30.8.2022 v 21:16 | Nahoru | #16
no,a mě na tom prdel nebolí,tož já nevím....

2 reakcí na tento příspěvek Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

4.9.2022 v 10:04 | Nahoru | #17
Chlapi prosím Vás ještě o jeden názor. Pokud bystě měli srovnat jízdu třeba 600 km a více (mám s ženou v plánu dělat i delší přesuny okresky, silnice II. III. třídy a při tranzitu dlouhé dálnice), je srovnatelné pohodlí a určitý komfort na velkém enduru (GS 1250, Tiger Explorer 1200), které se mi líbí svojí univerzálností s koráby typu např. Goldwing nebo K1600GTL. Je to srovnatelné nebo koráby vedou? Díky

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

4.9.2022 v 12:50 | Nahoru | #18
kovosrot> pro tebe bude největší pohoDLÍ na hONDĚ st 1300 paneuropan....má velké poholné sedlo pro velkou prdel, obrovské plexi, nefouká na tom , má to kardan a motor V4 te přežije...akorát se už nevyrábí a v garáži zabere hodně místa....jede to táhne to má velký dojezd brzdí akorát nemá šestku a obraz ve zpětných zrcátkách není ideální / mrtvý uhel/ policejní verze si s tím poradila montáží dalších zrcátek

Naposledy editováno 05.09.2022 15:33:32

(reakce na) Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

5.9.2022 v 11:59 | Nahoru | #19

kovosrot píše: Chlapi prosím Vás ještě o jeden názor. Pokud bystě měli srovnat jízdu třeba 600 km a více (mám s ženou v plánu dělat i delší přesuny okresky, silnice II. III. třídy a při tranzitu dlouhé dálnice), je srovnatelné pohodlí a určitý komfort na velkém enduru (GS 1250, Tiger Explorer 1200), které se mi líbí svojí univerzálností s koráby typu např. Goldwing nebo K1600GTL. Je to srovnatelné nebo koráby vedou? Díky



pro ridice srovnatelne, pro batuzek samozrejme lepsi Goldwing/BMW K

Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

5.9.2022 v 23:17 | Nahoru | #20
Mám cestovní enduro - Afriku (2022) a Goldwing (2019). Na pohodlné cestování z mojí zkušenosti rozhodně Goldwing. A to hlavně kvůli těžišti, výšce sedla a ovladatelnosti i při nízkých rychlostech (měřím 182 cm) .... Na Goldwingu vím o ženě jedině ve chvíli kdy nasedá. Pak už její váha úplně zmizí. Je to zejména znát při rozjíždění a zastavování. Navíc žena je z jízdy a pohodlí na Goldwingu naprosto nadšená ... Jinak co se týká Afriky, jel jsem na ní z Bledu domů v kuse mimo dálnice cca 10 hodin a vážně jsem litoval, že doma musím slézt z motorky. Ale mám na ní sedlo Sargent. Co se týká pohodlí a zadku na Golďasu, je to podobné, ale Afrika má pohodlnější pozici nohou, na Golďasu jsou víc zalomené. Předkopy nepomůžou, je to tak na pár minut, narovnat kolena, protože se zadek s nohama na předkopech posune do jiné polohy a je to docela nepohodlné ... ... Ještě jsem zapoměl ... Na Africe je dálnice vopruz a na Goldwinu i dálnice potěší ...

Naposledy editováno 05.09.2022 23:19:36

Pohodlí na delších cestách - výběr motorky

7.9.2022 v 22:54 | Nahoru | #21
Mám "staré" stroje. A cestuji téměř vždy ve dvou a plně okufrován. BMW K 1200 RS/GT -sportovně cestovní spíše více cestovní stroj, na kterém po delším cestování mě začnou bolet nohy ( kyčle - ale trasy cca 1000km/den) BMW R 1150 GS - cestovní enduro, na kterém mě bolí zadek a to již po cca 150km a musím buď do stupaček, nebo sesednout. A sedačky mám dvě (prý lepší a horší) rozdíl nepoznám. Dobře ovladatelný stroj, ale "strnulost" na dálnici zabije každého jezdce. Pokud se střídá rytmus cestování a řidič je v pohybu, lze ujet i trasa cca 500km + za jeden den bez potíží. TRIUMPH SPRINT 955i RS - sportovně cestovní více sportovní stroj, na kterém mě prvně začne bolet za krkem, později kolena. Sportovní posez - ležící jezdec, zalomená kolena a zvednutá hlava. Denní nájezd někde mezi Káčkem a GSem.

Pro bábu pořadí v pohodlnosti - je hubená a na motorce často spí. TRIUMPH - leží mě na zádech a spokojeně spí. K 1200 RS/GT - sedí více vzpřímeně a častěji mě "klove" zezadu do helmy při usínání. R 1150 GS "nesnáší", protože sedí jak za stolem, také jí bolí pozadí, furt se musí řadit, motorka cuká a jí to budí, když to vytočím, tak to "brní" do stupaček a vymýšlí prostě spousty různých argumentů pro to, aby k cestě byl z garáže vyvezen TRIUMPH.

Bohužel to vše zjistíš, až když na každém stroji prožiješ pár tisíců kilometrů a pár dlouhých celodenních přesunů. My se letos přesunuli na Káčku za pět dní z Plzně až na Nordkapp (a extra rychlé to nebylo, protože jsem táhnul zapřaženého pávíka - vozík)
A za pár dní vyrážíme na TRIUMPHU do Francie (Monako, S.Tropez, Verdonský kaňon, Mont Blanc, Ženevské jezero - takové kolečko - vykoupat v moři a pojezdit letos naposledy pár zatáček) na týdenní okruh. (V průměru to máme na cca 420km denně......takže některé dny i přes 800km, a některé dny jen pár km okolo pláže. A při takových nájezdech je nutný bohužel i dálniční přesun.)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist