bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
24.8.2022 v 18:19
Zdravím,
nemohu nikde najít, jak na to.
Z Číny mám vyhřívaní na rukojeti. Jsou to 2 odporové dráty spojené do série. Každý v obalu. To se izolačkou přichytí ke gripu. Z druhých konců odporových drátů vedou 2 vodiče. Kam je připojit?

Nejprve jsem je dal na baterii(přímo na + a -. To vyhřívání má do série vypínač. Když dojedu do cíle, musím vypínač vypnout, jinak si vybiju baterii. Toto řešení hřeje jak cyp. Skoro to pálí.

Zkusil jsem tedy dát volné vodiče na přední žárovku(potkávačky). Prostě na oba kontakty po jednom vodiči. V tomto případě vyhřívaní hřeje spíše vlažně, ale zato jen když je nakopnuto.

Zkusil jsem i zapojení, kdy jsem dál vyhřívaní do série s přední žárovkou(potkávačkou). Jenže to nesvítí žárovka. Asi je úbytek napětí příliš velký.

Kde tedy zapojit vodiče, aby vyhřívaní šlo jen při chodu motoru a zároveň to hřálo jak má?

děkuji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

28.8.2022 v 17:27 | Nahoru | #1

Mimísek píše: Světla jsou samostatný okruh,napájená střídavým napětím, pokud to chceš spínat až po startu tak přes relé, dle schematu od Keruta, to že na okruhu napájeném z baterky naměříš napětí po vypnutí klíčku bude dělat regulátor napětí, zkus ho před měřením odpojit.



díky, s tímto se asi pohnu dál. Dnes má celé odpo pršet, tak to nevytáhnu, ale zítra má být nedeštivo....
Jestli jsou světla pod střídavým napětím, což vlastně i možné je, tak jsem naměřil kravinu proto, že jsem měřil na multimetru DC napětí. No, jsem zvědav, co naměřím pak.

Klakson i blinkry jsou po otočení klíčku napájeny z baterie. Proto tam je DC 12V. A světla(přední/zadní) jsou zapnuty až po naběhnutí motoru, tedy napájený z alternátoru. A vybavuju si, že když mám studený motor, a nakopávám několikrát, než motor naskočí, světlo se při tom krátce slabě rozsvěcuje s každým kopem.

PetrL3: možná si na nás pololajky zbytečně moc přísný :)) I ty ses někde elektro-logice přiučil. Tam, kaj ses to učil, ti tenkrát mohli říct, "co sem lezeš, jak nic neumíš". Možná sis ale od mala studoval elektroniku, pak všechna čest, že sis to tak dobře nastudoval. A od toho jsou tady tyto diskuze, abychom se mohli vzájemně poučit, poradit si, inspirovat se...

Mám ještě jednu podotázku.
Je regulátor napětí totéž co reglér?

Naposledy editováno 28.08.2022 17:30:23

(reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

28.8.2022 v 18:00 | Nahoru | #2
Ales> vzalo by se z reglu, nektery motorky maji AC skutecne vyvedeny, nektery maji komplet vse DC.. zalezi na zapojeni..

kolomajzna> ano je to to same, krabicka kam vedou dva nebo tri zluty draty z altiku a ven zelenej a cervenej (pripadne dalsi..), technicky vzato regl nijak spojite nereguluje, jak by se z nazvu zdalo, ale pri napetim vyssim nez cca 14,5V v palubni siti(na baterce) proste sproste zkratuje civky alternatoru (v 99% pripadu, tzv. shunt regulator, ..shunt neznamena nekvalitni, to je z englyš ) ..neco jako stabilizace zenerkou, coz ti ale asi taky nic nerekne

E: ano, a ten s vypinacem vybav pojistkou, a pripoj (misto vymejsleni hovadin) primo na drat kterej vede ze spinacky (klicek) do krabicky s pojistkama,.. a ten druhej na kostru (ale to uz mas)

E2: Woozie> presne

Naposledy editováno 28.08.2022 18:05:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

28.8.2022 v 18:29 | Nahoru | #3

kolomajzna píše: díky, s tímto se asi pohnu dál. Dnes má celé odpo pršet, tak to nevytáhnu, ale zítra má být nedeštivo....
Jestli jsou světla pod střídavým napětím, což vlastně i možné je, tak jsem naměřil kravinu proto, že jsem měřil na multimetru DC napětí. No, jsem zvědav, co naměřím pak.

Klakson i blinkry jsou po otočení klíčku napájeny z baterie. Proto tam je DC 12V. A světla(přední/zadní) jsou zapnuty až po naběhnutí motoru, tedy napájený z alternátoru. A vybavuju si, že když mám studený motor, a nakopávám několikrát, než motor naskočí, světlo se při tom krátce slabě rozsvěcuje s každým kopem.

PetrL3: možná si na nás pololajky zbytečně moc přísný :)) I ty ses někde elektro-logice přiučil. Tam, kaj ses to učil, ti tenkrát mohli říct, "co sem lezeš, jak nic neumíš". Možná sis ale od mala studoval elektroniku, pak všechna čest, že sis to tak dobře nastudoval. A od toho jsou tady tyto diskuze, abychom se mohli vzájemně poučit, poradit si, inspirovat se...

Mám ještě jednu podotázku.
Je regulátor napětí totéž co reglér?



Jo, to je to samý.

Jinak s tebou nesouhlasím.
Podle mě je správné upozornit na to, že ti někdo radí nesmysl. Nebo ty chceš udělat něco blbě podle rady někoho, kdo tomu nerozumí a mýlí se?

Mě to na škole taky neučil někdo, kdo o tom nic neví.
Já když se spletu, tak to uznám a dál se snažím přiučit od těch, co něco vědí. To je celé. Sám nejsem žádnej elektrotechnik.

Naposledy editováno 28.08.2022 18:30:45
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skútr přestane táhnout Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 7 5.6.2023 v 09:41 kolomajzna
Jak proměřit CDI Peugeot Vivacity 50 Jirkayamaha12 9 27.10.2022 v 19:42 puffybodie
Peugeot Vivacity 50 2t Peugeot Vivacity 50, Peugeot Vivacity New 50 Jirkayamaha12 5 23.10.2022 v 03:54 finekohana45
Přední vidlice na Peugeot Vivacity 50 Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 5 26.5.2022 v 20:00 Yaluroo
Čerpadlo oleje. Peugeot Vivacity 50 beta53 3 19.5.2022 v 21:18 kolomajzna


TOPlist