bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku
24.8.2022 v 18:19
Zdravím,
nemohu nikde najít, jak na to.
Z Číny mám vyhřívaní na rukojeti. Jsou to 2 odporové dráty spojené do série. Každý v obalu. To se izolačkou přichytí ke gripu. Z druhých konců odporových drátů vedou 2 vodiče. Kam je připojit?

Nejprve jsem je dal na baterii(přímo na + a -. To vyhřívání má do série vypínač. Když dojedu do cíle, musím vypínač vypnout, jinak si vybiju baterii. Toto řešení hřeje jak cyp. Skoro to pálí.

Zkusil jsem tedy dát volné vodiče na přední žárovku(potkávačky). Prostě na oba kontakty po jednom vodiči. V tomto případě vyhřívaní hřeje spíše vlažně, ale zato jen když je nakopnuto.

Zkusil jsem i zapojení, kdy jsem dál vyhřívaní do série s přední žárovkou(potkávačkou). Jenže to nesvítí žárovka. Asi je úbytek napětí příliš velký.

Kde tedy zapojit vodiče, aby vyhřívaní šlo jen při chodu motoru a zároveň to hřálo jak má?

děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

28.8.2022 v 09:09 | Nahoru | #1
no ale já se původně v podstatě ptal, jestli někdo ví, kde se to připojuje. Že na baterii jsem to měl, ale je nutné furt myslet na to, že po jízdě to musím vypnout. A hřálo to tak perfektně.
A pak, že jsem to dal na světlo, ale tam to moc nehřálo. Později jsem dopsal, že napětí na tom světle jsou 3V(odpojený drátek). Nevím, proč si někdo myslí, že neumím změřit napětí. Stejnou metodou jsem změřil, že na blinkrech je 12V.

Důraz na pojistku beru. Relé je za určitých okolností taky důležité. Tam, kde bych měl správně odebírat šťávu pro vyhřívaní, je většinou baterie(vybíjení po zastavení motoru). Relé bych nepotřeboval, pokud bych odebíral proud třeba z vypínače před klaksonem. Klakson jsem snad nikdy nepoužil(krom náhodného zavadění o tlačítko) a tak by tam nevadil úbytek napětí. Jenže před tlačítkem je proti kostře 0,08V. Proud jsem měřil a je tam 1mikroA.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Napojení vyhřívaní rukojetí na elektriku

28.8.2022 v 16:02 | Nahoru | #2
kolomajzna> pokud to chces mit zapnuty furt po zapnuti klicku (podle me je blbost si v lete grilovat pazoury), musis to dat na ten drat co vede od spinacky k pojistkovy skrince (s vlastni pojistkou), v podstate pridas jeden dalsi jistenej okruh..

na baterku samozrejme nic nepatri, maximalne tak alarm s odberem kolem 1mA.. efekt pak bude presne jak popisujes, jeden kolega odtud mel od predchoziho majitele takhle koumacky pripojeny gipro.. navic tak zakerne sikovne a maskovane, ze najit ze ten zkurvenej drat vede pod smrstovackou do plusovy klestiny chvilku trvalo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Skútr přestane táhnout Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 7 5.6.2023 v 09:41 kolomajzna
Jak proměřit CDI Peugeot Vivacity 50 Jirkayamaha12 9 27.10.2022 v 19:42 puffybodie
Peugeot Vivacity 50 2t Peugeot Vivacity 50, Peugeot Vivacity New 50 Jirkayamaha12 5 23.10.2022 v 03:54 finekohana45
Přední vidlice na Peugeot Vivacity 50 Peugeot Vivacity 50 kolomajzna 5 26.5.2022 v 20:00 Yaluroo
Čerpadlo oleje. Peugeot Vivacity 50 beta53 3 19.5.2022 v 21:18 kolomajzna


TOPlist