Koupil jsem si jako svou první motorku GS500E, avšak mám problémy s karburací. Motorka se mi po delší jízdě začala dusit a chcípat ve volnoběhu. Nakonec i chod motoru nebyl úplně plynulý ve výkonu, že to občas zaškublo a pak zase jelo, kdy většinou pomohlo přidat plynu. Ukázalo se, že svíčky už byly staré a jedna úplně černá jak uhel. Po výměně svíček jezdila motorka tak 100km dobře, ale pak se to opět zhoršilo a ukázalo se, že jedna svíčka už byla zase úplně černá. Nechal jsem v servisu karburátor UZ vyčistit, částečně seřídit a sám jsem se vrhl do seřízení po projížďkách tím stavícím šroubem pro jednotlivý karbec. Stačilo ale jen dojet ze servisu domů a jedna svíčka byla zase úplně černá. Zkoušel jsem tedy ochudit směs na daném válci.
Základní nastavení je 2,5 otáčky sřoubem uvolnit od dorazu na obou karburátorech. Nyní jsem na jednom válci, kde mám černou svíčku, utáhl o 2 celé otáčky (tedy udělal směs daleko chudší), avšak po delší projížďce je svíčka zase černá a motor už zase začíná lehce kulhat při volnoběhu - takže stejný jako předtím. Na volnoběh se však zdála motorka dobrá, zejména když se svíčka očistila a vrátila po tom lehkém "poladění" šroubu sytosti.
Nyní jsem zjisitl, že je chyba ochudit směs pouze na jednom válci a u druhého to nechat. Opravdu je potřeba mít bohatost na obou stejně?
Moje hlavní otázka ale je: Proč se mi furt špiní ta svíčka, až to nejede? Teče tam ještě navíc olej, který se tam pak pálí a dělá neplechu? Nebo co jiného to může zapříčinit? A jak se takové věci řeší?
Díky moc za Vaše rady!
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E
Ještě maličkost - nevím, jak to má tahle suza v kohoutu řešený, ale yamahy tam měly ještě pístek s O-kroužkem. Ten bych vyměnil taky, jestli tam je, ale na daný problém nemá pístek s OR vliv. Spíš by protékal benzín.
Naposledy editováno 18.08.2022 16:27:51
Šroub bohatosti jsem vrátil ještě před testem. To abych věděl, jak se chová volnoběh, když hadičku zaškrtím.
(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E
Jen ještě poznámka pro tazatele - do zadní podtlakové komory v kohoutu vede malá dírka - přivadi do té komory atmosférický tlak - je to divný,ale je to tak...ta dírka je fakt malá,kdyby byla větší, tak kohout nebude fungovat...doporučuju ti tu dírku při té generálce kohoutu vyčistit - protáhnout ji drátkem z drátěného kartáče...když se totiž po čase ucpe bordelem, tak se ti po vypnutí motoru kohout totiž nezavře - v podtlakové komoře je totiž pořád podtlak - benzín přes karby nachcije do motoru...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 21 | 28.4.2024 v 22:24 emánek27 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E | Nexartesus | 20 | 1.4.2024 v 20:21 šmudla |