globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E
Zdravím všechny místní borce! Jdu si sem pro radu znalých.
Koupil jsem si jako svou první motorku GS500E, avšak mám problémy s karburací. Motorka se mi po delší jízdě začala dusit a chcípat ve volnoběhu. Nakonec i chod motoru nebyl úplně plynulý ve výkonu, že to občas zaškublo a pak zase jelo, kdy většinou pomohlo přidat plynu. Ukázalo se, že svíčky už byly staré a jedna úplně černá jak uhel. Po výměně svíček jezdila motorka tak 100km dobře, ale pak se to opět zhoršilo a ukázalo se, že jedna svíčka už byla zase úplně černá. Nechal jsem v servisu karburátor UZ vyčistit, částečně seřídit a sám jsem se vrhl do seřízení po projížďkách tím stavícím šroubem pro jednotlivý karbec. Stačilo ale jen dojet ze servisu domů a jedna svíčka byla zase úplně černá. Zkoušel jsem tedy ochudit směs na daném válci.
Základní nastavení je 2,5 otáčky sřoubem uvolnit od dorazu na obou karburátorech. Nyní jsem na jednom válci, kde mám černou svíčku, utáhl o 2 celé otáčky (tedy udělal směs daleko chudší), avšak po delší projížďce je svíčka zase černá a motor už zase začíná lehce kulhat při volnoběhu - takže stejný jako předtím. Na volnoběh se však zdála motorka dobrá, zejména když se svíčka očistila a vrátila po tom lehkém "poladění" šroubu sytosti.
Nyní jsem zjisitl, že je chyba ochudit směs pouze na jednom válci a u druhého to nechat. Opravdu je potřeba mít bohatost na obou stejně?
Moje hlavní otázka ale je: Proč se mi furt špiní ta svíčka, až to nejede? Teče tam ještě navíc olej, který se tam pak pálí a dělá neplechu? Nebo co jiného to může zapříčinit? A jak se takové věci řeší?
Díky moc za Vaše rady!

Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2022 v 10:59 | Nahoru | #1
Protože máš moc bohatou směs a tím šroubem nastavíš směs jen na volnoběh nebo těsně nad ním. Pak už je to záležitost hlavní trysky, jehly, emulzní trubice a hladiny benzínu v plovákové komoře.
A protože jsou tam Mikuni BST 33 (pokud vím), tipnu si, že je vyběhaná emulzní trubice a ošoupaná jehla jako u všech Mikundi. Čištění nemá cenu, je potřeba tyhle dva díly obou karbech vyměnit (jsou drahý jak prase) a stejně se za čas zase vychodí.

3 reakcí na tento příspěvek Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 17.8.2022 v 17:21 | Nahoru | #2
Na kterém válci se ti to děje? Na levým? GS500E ovládá z levého karburátoru podtlakem palivový kohout. Přes membránu. Když je po letech membrána v kohoutu po smrti, může propouštět benzín z jedné komory kohoutu do druhé, kde nemá co dělat. Podtlak je tam značný, když je klapka na volnoběh zavřená. Motor pak tou hadicí přisává benzín zcela mimo regiulační prvky karburátoru, takže můžeš kroutit čím chceš, furt to bude bohatý. Řešil jsem něco podobnýho u staré yamahy. Zkusil bych příslušnou hadici mezi levým karbem a menbránovou komorou kohoutu zaškrtit peánem a zkusit chod motoru na polohu PRI, jestli ji kohout má. Případně na náhradní zdroj paliva.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 18.8.2022 v 16:25 | Nahoru | #3
MeCool> Tak to je fajn, že je vyřešeno! Normální to je, protože v plovákových komorách karbů je poměrně dost benzínu na to, aby na volnoběh chvíli vydržely krmit motor palivem. Ta nová membrána by to měla vyřešit. Jen nakonec nezapomenout vrátit šroub bohatosti na stanovený počet otáček.



Ještě maličkost - nevím, jak to má tahle suza v kohoutu řešený, ale yamahy tam měly ještě pístek s O-kroužkem. Ten bych vyměnil taky, jestli tam je, ale na daný problém nemá pístek s OR vliv. Spíš by protékal benzín.

Naposledy editováno 18.08.2022 16:27:51

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

Skvělá odpověď, děkuji! 18.8.2022 v 23:47 | Nahoru | #4
JwKS_Pavel> suzy mají pistek s O-krouzkem spojeny s membránou - kupuje se to jako jeden kus...
Jen ještě poznámka pro tazatele - do zadní podtlakové komory v kohoutu vede malá dírka - přivadi do té komory atmosférický tlak - je to divný,ale je to tak...ta dírka je fakt malá,kdyby byla větší, tak kohout nebude fungovat...doporučuju ti tu dírku při té generálce kohoutu vyčistit - protáhnout ji drátkem z drátěného kartáče...když se totiž po čase ucpe bordelem, tak se ti po vypnutí motoru kohout totiž nezavře - v podtlakové komoře je totiž pořád podtlak - benzín přes karby nachcije do motoru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist