globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E
Zdravím všechny místní borce! Jdu si sem pro radu znalých.
Koupil jsem si jako svou první motorku GS500E, avšak mám problémy s karburací. Motorka se mi po delší jízdě začala dusit a chcípat ve volnoběhu. Nakonec i chod motoru nebyl úplně plynulý ve výkonu, že to občas zaškublo a pak zase jelo, kdy většinou pomohlo přidat plynu. Ukázalo se, že svíčky už byly staré a jedna úplně černá jak uhel. Po výměně svíček jezdila motorka tak 100km dobře, ale pak se to opět zhoršilo a ukázalo se, že jedna svíčka už byla zase úplně černá. Nechal jsem v servisu karburátor UZ vyčistit, částečně seřídit a sám jsem se vrhl do seřízení po projížďkách tím stavícím šroubem pro jednotlivý karbec. Stačilo ale jen dojet ze servisu domů a jedna svíčka byla zase úplně černá. Zkoušel jsem tedy ochudit směs na daném válci.
Základní nastavení je 2,5 otáčky sřoubem uvolnit od dorazu na obou karburátorech. Nyní jsem na jednom válci, kde mám černou svíčku, utáhl o 2 celé otáčky (tedy udělal směs daleko chudší), avšak po delší projížďce je svíčka zase černá a motor už zase začíná lehce kulhat při volnoběhu - takže stejný jako předtím. Na volnoběh se však zdála motorka dobrá, zejména když se svíčka očistila a vrátila po tom lehkém "poladění" šroubu sytosti.
Nyní jsem zjisitl, že je chyba ochudit směs pouze na jednom válci a u druhého to nechat. Opravdu je potřeba mít bohatost na obou stejně?
Moje hlavní otázka ale je: Proč se mi furt špiní ta svíčka, až to nejede? Teče tam ještě navíc olej, který se tam pak pálí a dělá neplechu? Nebo co jiného to může zapříčinit? A jak se takové věci řeší?
Díky moc za Vaše rady!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

17.8.2022 v 22:51 | Nahoru | #1
JwKS_Pavel> Ahoj Pavle, díky moc za radu. Jo, děje se to na levém válci. Pokud jde o kohout, kterým se přepíná zároveň i REServa, tak jsem si u něj i všiml, že poté, co mi došel benzín a já přepl do RES, tak i nadále motorka cukala a chovala se jak kdyby nebylo benálu. Nedivil bych se tedy vůbec, kdyby byl už špatný. Zítra zkusím tvůj postup na checkunutí, kohout pozici PRI má. Jen mi prosím poraď; jak by to mělo, resp. nemělo vypadat, až budu zkoušet chod na PRI?
Moc všem děkuji za ochotu!

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 00:07 | Nahoru | #2
MeCool> V poloze PRI je kohout prostě otevřený. Nezávisle na tom, jestli je v sání podtlak = běží motor.
Tím, že zaškrtíš podtlakovou hadičku k ventilu zabráníš nechtěnému přisávání benzínu přes membránu ve ventilu.
Mělo by se to chovat normálně.
Jen to nenechávej na PRI po vypnutí motoru. Pokud ti dokonale netěsní jehlové napouštěcí ventilky v karburátorech, tak ti může natéct přes karburátory benzín do válců a do oleje.

(reakce na) Stále černá svíčka na dvouválci SUZU-GS500E

18.8.2022 v 07:41 | Nahoru | #3
MeCool> Přesně to popsal _unq_. Poloha PRI slouží k zaplavení karburátorů při servisu nebo delší odstávce, aby se nemuselo čekat na podtlakem ovládané kohouty a čerpadla a nemusela se dlouhým startováním trápit baterka. Důležitý je zároveň zaškrtit tu podtlakovou hadičku, aby se vyloučil průsak do levého karbu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist