bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda s jednou pružinou
3.7.2022 v 20:49
Štvalo mě, že mám přední tlumiče tak tvrdé oproti zadku, nastavení mám na nejměkčí, samozřejmě servis vidlí jsem už dělal (opakovaně), oleje různé viskozity zkoušel, taky měnil pružiny za progresivní, ale zlepšilo se to jen trochu.
Tak jsem se rozhodl dneska vyndat jednu pružinu a zkusit projet. Konečně jdou tlumiče o třetinu dál, používají větší rozsah, pocitově je to teď vepředu stejně měkké jako vzadu, pobírá to hrboly o dost líp a je to pohodlnější. Je to teď (konečně) vepředu zhruba stejně měkké jako třeba origo pružiny na typickém Japonci (Transalpu), u kterého lidi nadávají, že se to potápí při brždění. Jinak když na tom sedím, tak boční stojan se nedotýká země, není to o moc níž než předtím.
Otázka ... podělá se něco? Bude se třeba vlivem rozdílné hladiny (když je jedna pružina pryč) opotřebovávat víc druhý tlumič? Větší namáhání (nerovnoměrné) teflonových pouzder?
FYI: Tlumiče jsou klasické, ale 49mm, takže docela tlusté.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda s jednou pružinou

3.7.2022 v 23:07 | Nahoru | #1
Pedl: verim tomu, ze ty vidlice jsou tak spocitane a otestovane... ma dvoje temer totozne vidlice a jedny maji dve pruziny a jedna ma jen jednu (vzduch) - ze by jedna byla masivnejsi si nemyslim, vypadaji cca stejne. Jsou ale dost predimezovane kvuli narocnemu pouziti (motokros) novejsi a starsi verze husqvarny fc450

jak jsou na tom pruziny se da pomerne snadno zjistit merenim tzv sagu (spousta navodu na netu) pro offroad jezdeni by po zatizeni vahou jezdce a vlastni vahou motorky mela byt vidlice cca 30procent ve zdvihu...

(reakce na) Jízda s jednou pružinou

3.7.2022 v 23:34 | Nahoru | #2
assassin> Jo to měření sagu znám, ale prostě si myslím, že ten ročník 2000 nemá ty tlumiče ideální ať děláš co děláš. Ale taky může být částečně problém i v zadním tlumiči, třeba je zralý na repas, a když bude tvrdší tak se to celkově srovná. Teď u něj mám vše na maximu. Zadní tlumič bych taky koupil z novějšího. Nicméně jak to mám teď s jednou pružinou to není vůbec špatné, mám prostě radši měkčí tlumení na pohodovou jízdu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nejede z nízkých otáček karburátor Suzuki DR-Z400S Fic6 11 26.4.2024 v 07:24 Fic6
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Enduro pro začátečníka [1, 2] Husqvarna TE 410, Honda XR 400, Suzuki DR-Z400S Fenome753 39 8.8.2023 v 14:03 400xr
Oprava a rada k motoru 400drz Suzuki DR-Z400S mikyR8 12 17.4.2023 v 14:00 assassin
Spínač chladícího ventilátoru - náh... Suzuki DR-Z400S Aldobrandini 2 26.9.2020 v 15:29 Kohlstein


TOPlist