Originální díly PARTSDEPOT




paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Nepřesný údaj dojezdu a rezervy
9.6.2022 v 14:20
Včera jsem byl poprvé dotankovat "novou" CBR 500R, 2019. Překvapilo mě, jak moc kecá a je opatrný údaj o dojezdu, resp. jízdě na rezervu. Nádrž je údajně 17,1 L a z toho dle manuálu rezerva 3,2 L. Motorka signalizovala, že z rezervních zásob bylo spotřebováno 2,2 L. Takže v nádrži, resp. rezervě měl být jen poslední 1 L. Pokud budu hodně puntičkářský , tak se mělo při tankování vejít 16,1 L. Jenže do plna (po značku plnění) jsem dostal jen 13,2 L. Takže motorka mi zřejmě z opatrnosti, abych někdy netlačil, tají cca 2,9 L. To mi přijde dost. Je to u těchto Hondiček (CB 500, CB 500X, CBR 500R) normální? Díky za zkušenosti.
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 14:39 | Nahoru | #1
Myslím si, že to dělají všichni výrobci. Jde o to, že když ti u stříkačky dojde šťáva, tak se ti všechno zavzdušní a můžeš oddělat jak čerpadlo, tak střik. Proto ti to hlásí rezervu o něco dřív, aby k tomuhle nedošlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 15:20 | Nahoru | #2
udinar> Hmm takže když tu někdo píše, vem si PETku benzínu a otestuj si dojezd tak, že vyjedeš celou nádrž, tak to může i způsobit problém? Já myslel, že tenhle problém je jen u dieselů (aut).

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 15:35 | Nahoru | #3

udinar píše: Myslím si, že to dělají všichni výrobci. Jde o to, že když ti u stříkačky dojde šťáva, tak se ti všechno zavzdušní a můžeš oddělat jak čerpadlo, tak střik. Proto ti to hlásí rezervu o něco dřív, aby k tomuhle nedošlo


To ne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 15:45 | Nahoru | #4

Pedl píše: udinar> Hmm takže když tu někdo píše, vem si PETku benzínu a otestuj si dojezd tak, že vyjedeš celou nádrž, tak to může i způsobit problém? Já myslel, že tenhle problém je jen u dieselů (aut).


No tohle platilo u karburátoru, tam se toho moc stát nemohlo, ale stříkačka je vlastně nemlich to samo jako diesel, jen tlak na vstřikovači je menší. Ono k poškození vstřiku, nebo čerpadla dojít nemusí, ale proč to zbytečně ryskovat že!

Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 16:18 | Nahoru | #5
Pak je ještě otázka, jakým stylem tankujete. Jestli pistoli zastrčíte celou nebo jen tak, aby benzín nestříkal všude okolo. Já mám jenom 13l nádrž, takže tankuju až po okraj.

Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 16:42 | Nahoru | #6
Mě to u FJR taky ukazuje blbě, tak si vždy u plného natankování vynuluji tachometr a vím ,že ujedu 100% 450 km, takže po 400 km hledám tankování. a na ukazatel v nádrži prdím.

Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 16:51 | Nahoru | #7
To že se mi rosvítí rezerva už prakticky neřeším. Vím, že když je tam už jen poslední "dílek" tak bych měl pomalu hledat benzinku, protože zbývá maximálně 50km.

Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 17:29 | Nahoru | #8
To máš dobrý. Já mám Guzzi V85TT, a ta rozsvítí kontrolku ve chvíli, kdy mi dojezd kolikrát ukazuje ještě 150 km

1 reakcí na tento příspěvek Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 19:07 | Nahoru | #9
Takhle to pak vypadá když nevěříš ukazateli ( a nemáš PETku )

Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 19:08 | Nahoru | #10
Tiež som raz na svojej KTM na nule odjazdil ešte 20km, ale tŕpol som. Ale skúšať to s flašou za opaskom, to ma nenapadá. Stačí že viem spotrebu.

1 reakcí na tento příspěvek Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 19:10 | Nahoru | #11
Kanada21 : Fotka z policajného auta, za tú bielu značku? Tu sa ťažko človek vyhovorí na palivo.

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 19:25 | Nahoru | #12
nevo7> Jo, tak dlouho jsem ujížděl, až jsem dojel.

Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 19:46 | Nahoru | #13
Hehe, VTR-ko jsem tlačil dvakrát... rezerva zasvítila, 18km a konec

2 reakcí na tento příspěvek Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 19:46 | Nahoru | #14
V predminulem Svete motoru je obsahly clanek o nadrzich. Tohle je tam vysvetleno. Nadrz ma casto “nevycerpatelnou” cast. Stejne tak je pravda o tom cerpadle, o jeho ochrane. A dale je tam vysvetleno, kdy se rozsviti rezerva, resp. jak to ma ktera automobilka nastavene a jak se pocita dojezd, jak reaguje plovak a dalsi zajimave veci. Jen pro priklad typicky VW i pri dojezdu nula dojede kolem 60km a naopak myslim Japonci obvykle nula = stojis, sucho. Atd. U motorek to nejspise nebude jinak.

Naposledy editováno 09.06.2022 19:47:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 20:16 | Nahoru | #15
Kanada21> Jak daleko,jsi slapal pro stavu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 21:47 | Nahoru | #16
kalous72> Trapně jsem volal manželce, bylo to naštěstí blízko, myslel jsem, že to dojedu.

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

9.6.2022 v 22:55 | Nahoru | #17
Animals21> Přiznám se, že ten článek jsem nečet. Ale pokud se týká moderních automobilů, tak na evropském trhu jsou to buď diesely, nebo benzíny s přímym (nebo duálnim) vstřikováním. Benzínovejch motorů s nepřímym vstřikováním už na trhu moc nezbylo. U nafty a přímovstřiků je zavzdušnění vysokotlaký části systému problém, kterýmu se výrobci snaží více či méně sofistikovanýma způsobama bránit.
Ale všechny moderní motorky do jedný jsou vybaveny nepřímym vstřikováním, který pracuje s podstatně nižšíma tlakama a zavzdušnění systému nepředsatvuje výraznej problém. Hádám, že drtivá většina moderních motorek chcípne opravdu až když pumpa nasaje vzduch.

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

10.6.2022 v 10:15 | Nahoru | #18
Kanada21>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

10.6.2022 v 10:28 | Nahoru | #19

udinar píše: No tohle platilo u karburátoru, tam se toho moc stát nemohlo, ale stříkačka je vlastně nemlich to samo jako diesel, jen tlak na vstřikovači je menší. Ono k poškození vstřiku, nebo čerpadla dojít nemusí, ale proč to zbytečně ryskovat že!


Fakt ne. Dojde benál, nalijes PETku do nadrze, asi vterinu vrci cerpadlo naprazdno a pak to normalne nasaje, natlakuje a ficis. Ani nemusis zapinat a vypinat klicek, aby jelo cerpadlo treba dvakrat. Bohate staci jednou.

Naopak problem to byl u karburatoru s podtlakovym cerpadlem. Protože to čerpalo až při točení startéru a pomalu. Takže hrozilo vybití baterky, než to napustilo prázdný karburátory.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

10.6.2022 v 10:33 | Nahoru | #20

Koudy01 píše:

Naopak problem to byl u karburatoru s podtlakovym cerpadlem. Protože to čerpalo až při točení startéru a pomalu. Takže hrozilo vybití baterky, než to napustilo prázdný karburátory.



Jak, podtlakový čerpadlo, snad podtlakový ventil a tam je vždy poloha PRI takže se karburátory zaplní palivem bez točení motorem.

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

10.6.2022 v 10:39 | Nahoru | #21
FJRPEPA> Ne vždy, transalp 600 PRI nemá a po zimě to není nic moc.

Naposledy editováno 10.06.2022 10:39:30

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

10.6.2022 v 10:39 | Nahoru | #22
FJRPEPA> Nene, to jsou dve ruzny veci - kohout a cerpadlo. Karburatorovy motorky, ktery maji cast nadrze pod hladinou karburatoru maji i palivovy cerpadlo, aby vyjely nadrz celou. To znm. kdyz dojde benzin a dolijes jen PETku, tak ti PRI na kohoutku nepomuze.

Naposledy editováno 10.06.2022 10:42:06

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

10.6.2022 v 11:47 | Nahoru | #23

Animals21 píše: V predminulem Svete motoru je obsahly clanek o nadrzich. Tohle je tam vysvetleno. Nadrz ma casto “nevycerpatelnou” cast. Stejne tak je pravda o tom cerpadle, o jeho ochrane. A dale je tam vysvetleno, kdy se rozsviti rezerva, resp. jak to ma ktera automobilka nastavene a jak se pocita dojezd, jak reaguje plovak a dalsi zajimave veci. Jen pro priklad typicky VW i pri dojezdu nula dojede kolem 60km a naopak myslim Japonci obvykle nula = stojis, sucho. Atd. U motorek to nejspise nebude jinak.


Subaru Legacy ukázalo dojezd 0 a ještě to 30 km jelo, Outback ukazuje 60, pak tam skočí - - - a taky to ještě 50km dojede

Ed: a ani jednou benzín nedošel

Naposledy editováno 10.06.2022 11:53:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 07:28 | Nahoru | #24
Koudy01> eSSesák má elektriku...holt pokrok z Itálie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 07:34 | Nahoru | #25

Koudy01 píše: FJRPEPA> Nene, to jsou dve ruzny veci - kohout a cerpadlo. Karburatorovy motorky, ktery maji cast nadrze pod hladinou karburatoru maji i palivovy cerpadlo, aby vyjely nadrz celou. To znm. kdyz dojde benzin a dolijes jen PETku, tak ti PRI na kohoutku nepomuze.



Mě spíš zaujalo, jak jsi napsal, podtlakové čerpadlo, to nevím co je.

1 reakcí na tento příspěvek Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 07:45 | Nahoru | #26
Tak Afrika píše 40km a mysli nulu.
To se fakt nepovedlo.

Naposledy editováno 11.06.2022 07:45:51

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 08:20 | Nahoru | #27

FJRPEPA píše: Mě spíš zaujalo, jak jsi napsal, podtlakové čerpadlo, to nevím co je.


Krabička, ve které je membrána. Z jedný strany membrány je přivedený podtlak ze sání. Pulzace podtlaku způsobuje pulzaci membrány a ta přes dva jednocestné ventily tlačí benzín, který je z její druhé strany.
Je dost často na motorkách s karburátorem, které mají nádrž pod karburátorem (prakticky všechny starší skůtry).

(reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 08:24 | Nahoru | #28

t_freedom píše: Koudy01> eSSesák má elektriku...holt pokrok z Itálie


Nova motorka I Yamaha treba na XJ600 od 1996 presla na elektriku. Akorat narozdil od eSSa to na tom XJ funguje

Naposledy editováno 11.06.2022 08:24:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 11:18 | Nahoru | #29

udinar píše: No tohle platilo u karburátoru, tam se toho moc stát nemohlo, ale stříkačka je vlastně nemlich to samo jako diesel, jen tlak na vstřikovači je menší. Ono k poškození vstřiku, nebo čerpadla dojít nemusí, ale proč to zbytečně ryskovat že!



Tohle je komplet kravina. U motorek je uplne jiny system, cerpadlo neni na motoru a nevede dlouha hadice do nadrze. Pri vyjeti benzinu do nuly cerpadlo v nadrzi zalijes a tudiz nehrozi, ze by se zavzdusnil vstup a cerpadlo uz si nenatahlo benzin.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřesný údaj dojezdu a rezervy

11.6.2022 v 15:58 | Nahoru | #30
assassin> Asi jsem se špatně vyjádřil, nemluvil jsem jenom o zavzdušnění, ale hlavně o poškození čerpadla, které je chlazené palivem. No a pokud pošlape bez chlazení, mohlo by se poškodit. To nemám ze sebe, to jsem vyčetl
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaký stojan zadního kola pro CBR 500R Honda CBR 500R zahadnytajemny 4 29.10.2022 v 19:47 zahadnytajemny
přední kolo Honda CBR 500R hubalema 1 21.9.2022 v 20:04 combust
Brzdové destičky na CBR 500R (500F) Honda CBR 500R zahadnytajemny 7 9.6.2022 v 15:42 zdenysrx6
Výfuk SC Project - jak vyjmout DB K... [1, 2] Honda CBR 500R zahadnytajemny 34 22.5.2022 v 19:57 zahadnytajemny
Polepy Honda CBR 500R Menger 2 8.5.2022 v 08:03 Animals21

TOPlist