paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23
11.5.2022 v 19:46
Ahoj
Zháňam technické výkresy na rám, na motorku jawa 50 pionier, typ 06,20,21,23. Potreboval by som vedieť jednotlivé rozdiely medzi výrobou.

Prikladám foto, kde mam 2 rôzne rámy. Je vidno ze uchytenie zadnej vidlice je iné, plus uchytenie káblov, a celkovo rám je iný. Ci je to len podomácky dorabane alebo tak vyšlo z výroby?

Začínam s oživenim jawy 21, a chcem ju mat co najoriginalnejsiu, aby to bolo tak ako z výroby. Žiadny rám z 05,svetlo z 23 atď atď.. komplet veci z 21!!!

Vedel by mi s tým niekto pomôcť?? Vďaka

Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

11.5.2022 v 20:29 | Nahoru | #1
Dá sa vybrať zadná časť kostry ktorá drží Tlmiče?

Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

12.5.2022 v 07:24 | Nahoru | #2
Ahoj. Co vidím na foto, tak rám se nijak neliší, jen zadní vidlice. Ta úzká je stopro mladší ročník modelu 20, 21. Ta široká kyvka se používala od modelu 05 až po starší ročníky 20 i 21. Přesný rok, kdy přešli na úzkou kyvku ti ale neprozradím. A trochu nerozumím tomu, co považuješ za uchycení kabelů. Fotky jsou každá z jiné strany, tak tam rozdíl nenajdu, ale pokud myslíš ty háčky kousek pod krkem na levé straně, tak tam se gumičkou uchytává lékarnička, nebo vercajk zabalený v hadru. Kabely jsou uchyceny v podstatě jakýmkoli způsobem k rámu. Obvykle kovovým páskem, nebo i volně probíhající bříškem v hrubé bužírce. Zadní vidle určitě nějak sundat půjde, ale v životě jsem se nesetkal s případem, že by to někdo dělal.

Naposledy editováno 12.05.2022 07:28:43

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

12.5.2022 v 08:51 | Nahoru | #3
Jakpíše Vladaz, lisovanou kyvku měly modely 05-21, Mustang 23 měl už výhradně trubkovou. Na stránce (napúříklad) sesa-moto.cz jsou katalogy ND a tam je to na obázcích vidět.

05:


20, 21:


23:


Naposledy editováno 12.05.2022 08:55:51

Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

12.5.2022 v 09:04 | Nahoru | #4

(reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

12.5.2022 v 09:05 | Nahoru | #5
[quote=1100Virago]Jakpíše Vladaz, lisovanou kyvku měly modely 05-21, Mustang 23 měl už výhradně trubkovou. Na stránce (napúříklad) sesa-moto.cz jsou katalogy ND a tam je to na obázcích vidět.

Není pravda. Viz. výše uvedené stránky.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

12.5.2022 v 11:22 | Nahoru | #6
Zatiaľ všetkému rozumiem, no k tej zadnej vidle. Neviem ci by sa mala volne hýbať, alebo nie. Ide s nou ťažko otáčať, tým pádom som ju chcel vybrať, premazat a nahodiť späť.

Plus otázka, zadné stúpačky sú v jednom prípade na skrutke a matke, na druhom ráme sú navarene. Originál?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

12.5.2022 v 11:41 | Nahoru | #7

Kalys píše: ... no k tej zadnej vidle. Neviem ci by sa mala volne hýbať, alebo nie. Ide s nou ťažko otáčať, tým pádom som ju chcel vybrať, premazat a nahodiť späť...


Pokud se nehýbe tak jenom dobře. Nebo bys chtěl promazávat vulkanizovanou gumu?

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 10:01 | Nahoru | #8
Oba rámy je 23 mustang liší se kyvkou podle roku výroby, 20 a 21 mely prodloužený rám na sedlo, mustang 23 mal pod sedlo extra rám nasroubovany

(reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 10:04 | Nahoru | #9

Kalys píše: Zatiaľ všetkému rozumiem, no k tej zadnej vidle. Neviem ci by sa mala volne hýbať, alebo nie. Ide s nou ťažko otáčať, tým pádom som ju chcel vybrať, premazat a nahodiť späť.

Plus otázka, zadné stúpačky sú v jednom prípade na skrutke a matke, na druhom ráme sú navarene. Originál?


Na trubkové kyvce vařené, na prolisovanem plechu sroubovane

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 12:51 | Nahoru | #10

Ariete píše: Pokud se nehýbe tak jenom dobře. Nebo bys chtěl promazávat vulkanizovanou gumu?



Což je nesmysl, pochopitelně, kyvka se musí hýbat a to lehce a bez vůle. Jinak by tam zadní tlumiče byly zbytečné. Promazat a uvolnit je potřeba čep který prochází pouzdrem které je navulkanizované v té gumě. Lze zakoupit celá sestava nového uložení.

Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:14 | Nahoru | #11

(reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:20 | Nahoru | #12

ja1 píše: Oba rámy je 23 mustang liší se kyvkou podle roku výroby, 20 a 21 mely prodloužený rám na sedlo, mustang 23 mal pod sedlo extra rám nasroubovany



Ani jeden není mustang. Oba mají spodní opěrku nádrže a držák sedla s drážkou pro vzpěru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:24 | Nahoru | #13
FJRPEPA> Jsem přesvědčený, že k pohybu dochází jenom v té gumě. Jestli je někde něco kluzně, tak u těch současných náhražek.
Bez zničení čepu a bez hydraulického lisu je rekonstrukce nemožná.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:31 | Nahoru | #14
Jo a proto se to jmenuje - kyvná vidlice - protože se kýve. A nehledě na to jsem to nové uložení teď v zimě montoval a vidlice se pěkně kýve na čepu. Čep lisuješ do otvoru v rámu, do pouzder vidlice se nelisuje jde tam volně. Když si prohlídneš tu fotku složení, tak by to dle Tebe muselo být již slisované.
Takže když to shrnu do kyvné vidlice se lisuje pouzdro s gumou a pak se skrz toto pouzdro provleče čep a nalisuje do rámu tak, aby prolezl i druhým pouzdrem vidlice.
Takže v rámu čep je napevno a v pouzdrech je navolno.

(reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:35 | Nahoru | #15
FJRPEPA> ..ramena na aute casto kyvou ciste jen v gume silentbloku…

Gumou odpruzene kluzne pouzdro? Z fotky to vypada, ze vsechny dily jsou bud ocel nebo guma… nebo je to pouzdro z nejakyho kluznyho materialu a ja jen spatne vidim?

(reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:41 | Nahoru | #16

Ariete píše: FJRPEPA> Jsem přesvědčený, že k pohybu dochází jenom v té gumě. Jestli je někde něco kluzně, tak u těch současných náhražek.
Bez zničení čepu a bez hydraulického lisu je rekonstrukce nemožná.



Tak jistě, že hydraulický lis je výhoda, ale není nutný a pochopitelně, zrovna tak jako lze čep bez poškození zalisovat, tak lze i bez poškození vylisovat., Pokud tedy není na fest zarezlý.

(reakce na) Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:47 | Nahoru | #17
FJRPEPA> čti z návodu:

os zadnej kyvnej vidlice je nalisovaná pevně v ráme i v puzdrách

Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 14:57 | Nahoru | #18

Jawa 50, výkres Rámu, kostry typ 05,20,21,23

13.5.2022 v 15:00 | Nahoru | #19
Tu sestavu normálně v ruce rozebereš, takže nemáš co do čeho zalisovávat. Originál od výrobce bylo gumové pouzdro s pouzdrem do vidlice zavulkanizovaný, ale protože to si nikdo doma neudělá, tak se to dělá a i prodává, tak jak jsem popsal. Já jsem na rekonstrukci vynechal tu gumu úplně, zalisoval do vidlice bronzová pouzdra, vystružil na čep, který je vlisován do rámu. Při propérování u tohoto řešení s porovnáním s originálem, nenalezneš rozdíl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Lhůta na přepis motorky Jawa 50/20 Pionýr Fichtlista 5 Včera v 16:52 Johny_Servis
Jawa pionýr-prosím o radu Jawa 50/05, Jawa 50/21 Pionýr, Jawa 50/05 Sport nevimcosemnapsat 6 30.6.2022 v 18:56 Frantas
Baterka Jawa 21 Jawa 50/21 Pionýr Barkpipik 24 12.6.2022 v 17:41 Medved
Jawa 50 pionýr nejede!!! Jawa 50/20 Pionýr Š.V.Í.C.A. 28 12.6.2022 v 06:40 FJRPEPA
Válec - Jawa pionýr Jawa 50/20 Pionýr ABC123456 4 10.6.2022 v 17:30 ja1


TOPlist