bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Homologace přileb ECE versus JIS
 
11.4.2022 v 16:02
V omezené míře se u nás prodávají japonské přilby Kabuto. Jsou velice kvalitní z několikavrstvého kompozitu. Vlastním dvě. Jednu vyklápěcí Kabuto Ibuki a jednu integrální Kabuto Aeroblade 5. Tu první jsem zakoupil u nás, tu druhou Aeroblade přímo v Japonsku. Přilby prodávané u nás jsou úplně identické s těmi z Japonska. Jak je možné, že ta stejná přilba koupená u nás má homologaci ECE a ta koupená přímo v Japonsku má JIS (Japan Industrial Standard)??? Podle mého je to docela šaškárna. Nepozastavoval bych se nad tím, pokud by tu byl rozdíl v kvalitě, ale tak to není. Všechny jsou vyráběny v Japonsku.

1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 17:57 | Nahoru | #1
Ty si si odpovedal...
Tu co kupis u nas ma europsku homologaciu,lebo si ju kupil tu a ta japonska ma japonsku,lebo si ju kupil tam...
Asi je zbytocne aby mali prilby predavane v japonsku europsku certifikaciu a naopak...
Kto by si v japonsku kupil prilbu a siel s nou jazdit do EU?
Tak preto...

(reakce na) Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 19:22 | Nahoru | #2
Rick_James>

...no, ale to tedy znamená, že tady v Evropě akorát na přilbu nalepí štítek ECE. Pochybuji, že by jí zde znovu testovali podle norem ECE... . Nebo jo? Nevím...

1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 19:32 | Nahoru | #3
Podla mna ich testuju a EU ma urcite prisnejsie pravidla ako Japonsko...
A kedze pre Japonsko je trh EU dolezity trh,urobia prilby tak aby presli primarne v EU a pre lokalny Japonsky trh tam pre Japoncov daju svoju nalepku,aby boli Japonci uspokojeni...

Oni maju take normy +- v strede medzi EU a US...
EU najtvrdsie a US najmaksie...

Zrovna vcera som si zhodou okolnosti s jednym japoncom pisal ohladne rozmerov pneumatik na moto a podla neho nemaju napr.ziadny zakon ktory prikazuje konkretny rozmer vyrobcu..
Proste on tvrdi,ze si mozu dat na moto akykolvek rozmer,ked dodrzia priemer rafiku...
Takze pochybujem,ze prilby riesia doslednejsie ako EU...

(reakce na) Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 20:20 | Nahoru | #4
Rick_James>

Asi máš pravdu s tím testováním. To ale nicméně nic nemění na faktu, že ty přilby jsou identické co se týká materiálu a provedení. Pochybuji, že by Japonci pro evropský trh vyráběli materiálově kvalitnější přilby než pro svůj vlastní trh. To je blbost. Takže ve finále tam hraje roli pouze ten štítek...

1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 20:27 | Nahoru | #5
podle me se nelisi a vzhledem k tomu, ze se tu prodavaji s EU homologaci stejny typ, tak zrejme ani legislativne o nic nejde, protoze si myslim, ze mit nalepenou samolepku neni povinne

(reakce na) Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 21:33 | Nahoru | #6
Tiboon>

...jediný problém jsou asi jen pojišťovny. Ty se dokáží obracet na všem, jen aby nemuseli plnit... . Takže když si rozbiješ tlamu v helmě která nemá štítek ECE, tak se budou kroutit...

Naposledy editováno 11.04.2022 21:37:51

1 reakcí na tento příspěvek Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 21:43 | Nahoru | #7
Bez homologace ECE22/05 můžes mít problémy když narazis na blba ,dle zákona tu homologaci musíš mít v podstatě jezdíš bez prilby

(reakce na) Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 22:40 | Nahoru | #8
foxdive> ECE 22.05 je už neaktuální metodika pro schvalování, od letoška se testuje podle ECE 22.06. Ovšem v zákoně je něco jiného:

Ochranná přilba řidiče a spolujezdce vozidel kategorie L a její hledí musí splňovat technické požadavky a musí být homologovány podle předpisu EHK č. 22


Takže cokoliv, co bylo schváleno od roku cca 1958 lze i jezdit.

Homologace přileb ECE versus JIS

11.4.2022 v 22:50 | Nahoru | #9
Stejna prilba pro ruzne trhy se muze lisit, kazda norma stanovuje trochu jinak testovani a tim padem muzou mit skorepiny vyztuzena mista kde se testuje - pokud jsou pevne stanovena. U kompozitovych helem je to jen otazka kolik vrstev a jak se nasklada…

Pro ruzne trhy se lisi i treba stejna motorka…

Homologace přileb ECE versus JIS

13.4.2022 v 12:50 | Nahoru | #10
Krátký kurz globální ekonomiky:
- To, že jeden výrobek splňuje nějaký charakteristiky a tak se zvlášť nechá otestovat podle různejch norem pro různý trhy je úplně běžný (viz příbalový letáček mýho laděnýho výfuku, kde různý certifikace zabírají celou stránku). Dochází tak u ušetření logistických nákladů, jeden výrobek jde dělat ve velkých sériích.
- Instituce (pojišťovny/policajti) v EU budou ZE ZÁKONA bezpečnost/kvalitu kvalitu výrobku odvozovat od testování v EU (tj. ECE) a instituce v JP budou to samé odvozovat od testování v JP. Jinak by ty normy byly k hovnu.
- Nálepka se na výrobek nalepí, podle toho, co zákazníky na daným trhu zajímá (a někdy to taky vyžaduje místní zákon).

- Výrobci dělaj různý výrobky pro různý trhy (byť třeba se stejným marketingovým označením) jen z donucení, v případě, kdy rozdíl v požadovaných charakteristikách je tak velkej, že se vyplatí všechno to sraní s výrazně složitějším logistickým řetězcem. (a souhlas s assasinem, ne vždycky jde poznat, že se výrobek v některých detailech liší).

Kolem a kolem. Jestli chceš znát kolik bezpečnostních norem splňuje tvoje přilba, tak se koukni do dokumentace k výrobku.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist