(Abychom to mohli porovnat s realitou a zjistit, jací jsme byli optimisti )
Změnil jsem pořadí v názvu, s tím co nás pravděpodobně čeká jsou ceny za phm asi ta menší bolest
Naposledy editováno 15.10.2022 22:34:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
gro problému výběru je to jak si budeme definovat co má armáda dělat (platí pro všechny zbrojní systémy) - pokud stavíme neši bezpečnost na spolupráci v NATO pak má logiku brát v úvahu víc než je parametry letadla (i když už to dnes je spíš zbropjní systém než samotné létadlo)
takže mít stejnou infrastrukturu jako spojenci pro nejrozšířenější letadlo, mít k tomu stejné náhradní díly, mít přístup k velké paletě certifikovaných zbraní které mohou spojenci poskytnou - to vše se i vzhledem k poučení z UA ukazuje jako podstatná věc k výběru
F35 má daleko od dokonalosti, ale postupem času (a s aktuloizací SW) utichají polemiky, že je to krám co neumí létat - překvapivě umí létat velice slušně a jako bojový systém je o třídu jinde
co tak sleduji military weby a diskuze tak hlavně v US se vyjadřuje docela dost lidí co má reálnou zkušenost s pilotáží různých typů i s bojem a pro mě bylo třeba hodně překvapivé, že tam piloti Raptorů byli dost skeptičtí k vektorování tahu - že to nejvíc používají nováčci a pak na přehlídkách a ukázkach manévrovatelnosti, ale v bojových situací vektorování tahu vede ke ztrátě enegie a zvyšuje tak riziko sestřelu a že je mnohem efektivnější bojová strategie držet energii než vektorovat tah
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Energetická krize (a za kolik budem jezdit)
Co to má vůbec vlastně navíc od Gripenu kromě nějaký částečný neviditelnosti?
Nebo čím nejde Gripen dovybavit?
Když se mrknu do tabulky základních parametru jako u auta,tak mi přijdou docela podobný