globalmoto_duben_nolan





Téma: Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)
 
1.3.2022 v 09:51
Našeho Karla Haniku letos čeká sezóna , která možná rozhodne o jeho další kariéře , jak
naznačují i některé odpovědi v rozhovoru s Dušanem Bouzkem na serveru ceskeokruhy.cz



Naposledy editováno 02.03.2022 11:19:20

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.6.2022 v 13:40 | Nahoru | #91
ale jinak se to vydejchava po ty drine celou noc kdy stahovali Bawo tezce no.

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.6.2022 v 19:32 | Nahoru | #92
jojo to máš pravdu ale stejně je to stejně blby

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.6.2022 v 10:40 | Nahoru | #93
tak blby to je, o tom zadna. Ale jeli peckovne. Vydrzel sem koukat skoro do 5 do rana, pak sem sel na 2 hodky zahmourit oko A Celou noc davali veskere konkurenci v prumeru ccca 1.5s na kolo, jak Karel, tak Marvin, a slo to i Canepovi. Jako neskutecny. Az me napada, jestli v pokusu "dojet bawo za kazdou cenu" nepridali motoru par koni, a on to nevydrzel. Ale tohle se bohuzel asi nikdy nedozvime.

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.6.2022 v 11:00 | Nahoru | #94
Já jsem na to koukal asi do 4 :D u toho jsem se díval první na oktagon a pak jsem už čuměl jen na to :D. Hele za mě Canepa e asi nejhořší ale zase je to výbornej technik a umí nastavit motorku. Aspoň tak mi to Karel říkal, že Niccolo prostě přesně ví co ta motorka potřebuje. Za mě báwo bylo nechytitelný muselo by u dělat chybu ale ono ji neudělalo. Nejlíp na tom všem je stejně SERT! Jak funguje motorka, technika, lidi, servis, jezdci. TO je radost sledovat.

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.6.2022 v 11:09 | Nahoru | #95
Dyt YART bawo chytnul, motor jim prasknul uz z prvniho mista

Edit: Klasifikace po 18 hodinach ....

Naposledy editováno 06.06.2022 11:11:53

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.6.2022 v 11:16 | Nahoru | #96
Ozzy_> týýý jo :D tak to jsem asi spal a vzbudil se pozdě :D

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

4.7.2022 v 17:35 | Nahoru | #97
O elektromobilu a mrtvém koni
***********************************
D-FENS 29.6.2022 Auta 406 Komentářů

Rozbíhá se nám decentní mediální kampaň na podporu elektromobility. Po nedávných mediálních úspěších, kdy se podařilo
přesvědčit občany, že jsou na smrt nemocní nebo že mají platit víc peněz za stejné zboží se nyní bude přesvědčovat,
že elektromobil je skvělé řešení pro budoucnost.

Ponecháme tentokrát stranou obvyklá témata ekologičnosti elektromobilu, která je velmi zajímavá, ale nikomu nic moc neřekne,
protože zastánci elektromobility jsou na církevním tripu. Podíváme se na problematiku produktového cyklu.

Předně je třeba dementovat dokola opakované tvrzení, že Evropská unie zakázala od roku 2035 spalovací motory. Nic takového
se nestalo. Stalo se to, že Evropská komise, nikým nevolený byrokratický orgán, nastavila limity emisí osobních vozidel tak,
že je prakticky nic jiného než elektromobil nesplní. Proč právě tak a proč právě od roku 2035, mi není známo. Zajímal by mě
postoj české vlády, protože se jedná o direktivu EK a vlády s ní musejí souhlasit, nicméně si nemyslím, že by lokajská Fialova
vláda našla odvahu ji odmítnout, takže budou zase mlžit, že my to jako chceme, ale trochu jinak, trochu později, trochu méně
důsledně, jako že je třeba zachovat 10% aut na benzín, aby se mohli úředníci a policisté dopravovat po staru a kvalitně.
Stydím se za ty kolaboranty a mám vomitus z té jejich vyváženosti.

Kontraproduktivnost takového postupu je zjevná. V podstatě to povede k zastavení nebo zpomalení vývojových prací na
vodíkových pohonech, syntetických palivech a podobně. Jedná se o největší zelenou pirátskou sabotáž, o jaké jsem kdy slyšel.

Také je třeba dementovat tvrzení, že uvedená směrnice znamená konec výroby automobilů se spalovacím motorem.
To taky není pravda. Auta se spalovacím motorem se budou vyrábět i registrovat dál, jen mimo EU, v zemích,
kde nejsou vlády pod vlivem zelených radikálů. Auto se spalovacím motorem bude možné si koupit i registrovat třeba
v USA, v Jižní Americe, v Rusku a všude jinde, kde občané nebyli hloupí a nenechali koncentrovat moc v rukou fanatiků
a jejich beznázorových bezpáteřních poskoků, jako je třeba náš prof. Fiala.

Koho baví navrhovat nebo vyrábět auta, bude se muset do některé z takových zemí odstěhovat a platit tam daně.
Třeba Rusko tou dobou bude zajímavá lokace, už jednou to tak bylo. Pro ty zbývající, co nebudou chtít, je tu ještě jedna
možnost, a to sice číst oslavné články na elektromobilitu a snít o tom, že mrtvý kůň známý jako elektromobil někdy ožije.

Základem mediální manipulace kolem elektromobility je soustavné vyvolávání dojmu, že elektromobil je další vývojový
stupeň automobilu. Hovoří se o analogii mezi dobou, kdy první primitivní automobily vytlačovaly z trhu kočáry tažené
koňmi a podobně. Nemyslím že je dobrý nápad vytahovat na světlo boží právě srovnání elektromobilu s koněm,
protože k němu už v minulosti došlo a nedopadlo to dobře. Vyplynulo z něho, že elektromobil je návratem do doby koňských
spřežení, protože autonomie koně a elektroauta byla srovnatelná.

Srovnání s koněm celkově kulhá stejně jako tehdejší koně vyčerpaně klopýtající po posraných dlažebních kostkách.
Zvířetem hnaný povoz byl tehdy produkt na konci životního cyklu a neměl se kam rozvíjet. Kdo vyměnil svůj kočár model 1900
pre-facelift za model year 1910 facelift, dostal pořád přibližně to samé, když ponecháme stranou zásadní inovaci spočívající
v náhradě světel se svíčkou olejovými lampami. Byl pořád stejně komfortní, stejně rychlý a jeho koně pořád dál všude srali,
což dovedlo tehdejší společnost ke skutečné ekologické a zdravotní krizi. Ekologická řešení jako DPF v podobě plátěného
pytlíku na zachytávání hoven situaci zlepšovala jen minimálně. Východiskem z toho byl… wait for it… automobil.
Ten byl na začátku svého vývojového cyklu a všichni kromě rigidních idiotů ze státních institucí pochopili jeho potenciál,
takže jsme všichni začali brát jako samozřejmosti, že každé nové auto bylo o mnoho lepší než to staré.

Nyní je automobil na konci svého vývoje. Už si také moc nepomůžeme koupí nového, spíš si můžeme uškodit, protože
v evropském prostoru znárodnila automobilky EU a skrze regulace jim diktuje, co mají vyrábět. To prakticky znamená,
že neexistuje prostor k dalším inovacím. Jsou na tom stejně jako ty kočáry, není je kam vyvíjet, byť z jiného důvodu.
U kočáru byl ten důvod technický a marketingový, u osobního automobilu je legislativní a politický.

Jenže ono to platí pro elektromobily úplně stejně nebo jen s malými změnami.

Elektromobil je totiž jen automobil s jiným druhem pohonu, stejně jako auta parní a turbínová, a stejně jako ony má
problém s konkurenceschopností. Nepředstavuje inovační skok a nemá významný potenciál dalšího vývoje.
Je to poměrně starý koncept, který byl překonán záhy po svém vzniku a kdyby nebylo sílící státní ingrese, odebral by
se za sentinely a Chrysler Turbine Carem na smetiště dějin. Snaha postavit rozumně fungující elektromobil je stejně
stará jako komerčně dostupný automobil, a nikdy se to docela nepovedlo. Periodicky docházelo k návratu tohoto konceptu
podle toho, jak se dařilo inovovat pohony, baterie nebo jejich management, a periodicky docházelo opět k ústupu, protože
bez berličky vládní podpory tento druh pohonu nebyl konkurenceschopný. Je to typický mrtvý kůň a EK potažmo lokajské
národní vlády se snaží pobít všechny koně okolo, aby byli všichni koně stejně mrtví a elektromobil pak nevypadal o tolik mrtvější.

Dosažení vrcholu produktového cyklu má příznaky.

Elektromobily vyrobené před deseti lety a elektromobily současné jsou na tom přibližně stejně (blbě). Daří se marginálně
zlepšovat parametry baterií a vylepšovat jejich management, takže se při stejné kapacitě delší dobu vybíjí, ale zase musejí
obsloužit větší a těžší auto s více komfortními a ego funkcemi, takže benefit pro koncového zákazníka je sporný. Dojezd
elektromobilů se sice papírově prodlužuje, ale to je zase způsobeno tím, že měření probíhá podle nerealistické metodiky.
Například zdejší jezule elektromobilní církve, Škoda Enyaq, ujede reálně asi 300 km, protože ho výrobce doporučuje nabíjet
v běžném režimu jen na 80%. Kdo se chce elektromobilně rozšoupnout a autem za milion a půl dojet dál než na skútru, ten
musí vzít na vědomí, že nabíjení na 100% nedělá poslovi pokroku dobře a zkracuje jeho životnost, resp. zkracuje jeho
životnost více než by se zkracovala s defaultním nastavením. A tak by se dalo pokračovat hodně dlouho, včetně naprosto
neřešeného problému infrastruktury.

V roce 1999 mělo legendární vozidlo GM EV1, opět sakrální objekt příznivců elektromobility s lehkou příchutí korporátní
konspirace, jinak bezprecedentní šmejd, dojezd 257 km (s NiMH bateriemi). 15 let později Nissan LEAF asi 270 km
s odřenýma ušima. Dnešní Kokodáq nebo jak to jmenuje asi 300 km.
Jestli tohle není vrchol produktového cyklu, tak co tedy?

Jsou tu i další signály, že elektromobil je za vrcholem produktového cyklu, třeba nedostatek prostoru pro další inovace.
Například nedávno se potichu zhroutila hipsterská modla zvaná 5. stupeň autonomní mobility. Přišlo se na to, že osobní
vozidlo (jedno zda na benzín nebo elektřinu) prostě neveze na palubě dost energie na to, aby dokázalo ukrmit počítač,
který bude realizovat potřebné výpočty v condition based modelu. Dojezd vozidla by se zkrátil, odhady se různí.
Ty politicky korektní hovoří o zkrácení o třetinu, ty pesimistické o zkrácení na třetinu, takže reálně to bude asi na polovinu.
Kdo se právě zaradoval, že by se takto mohl vyřešit další notorický problém, totiž vytápění prostoru pro cestující, tak bohužel.
Ti tam v té době nebudou přítomni.

Je tu ještě jeden problém s tím kočárem. Když někdo přestoupil z povozu třeba na Škodu Sentinel, abychom pořád
neskloňovali ty zatracené motory s interním spalováním a vzali něco doopravdy ekologického, získal celou řadu benefitů.
Asi není třeba je vypočítávat je jednotlivě, ale takový přechod se mu nejspíš vyplatil, protože před 100 lety měly sentinely
slušný tržní podíl. Jaké že prosím benefity nabízí současný elektromobil oproti osobnímu vozidlu tradiční koncepce?

To, že se dosud nepovedlo dovést elektromobil na přepravu osob do stádia, aby mu zákazníci věřili a chtěli ho i bez zásahů
státu, děje se na pozadí zajímavá věc. Už celé roky. Aniž by si toho věrozvěstové elektromobility všimli, prohání se kolem
nás stovky a tisíce elektromobilů, které jsou tržně úspěšné a na jejich místě bychom si stěží dovedli představit jiný druh
pohonu. Zákazníci si je kupují sami, rádi a bez dotací, a nepotřebují přitom masírovat mozek od devótních novinářů.
Aktuálně nemají konkurenci, spalovací motory zašlapaly do země a odsoudily je k čučkaření ve specifických výkonových
kategoriích. Ne, není to někde v Norsku nebo v nějakém elektromobilním Absurdistánu, děje se to i tady, každý den.

Elektromobily ovládly segment skladové a manipulační techniky. Ano, tam, ve skladech, logistických centrech a ve špinavých
továrnách, kam oko zeleného teoretika, politika ani úředníka nedohlédne a kde hipsterův plnovous potkáte maximálně na
dámských záchodcích. Představte si to, expanze elektromobilů, bez jediného zásahu státu a Sovětského svazu západu.
Státem nekontrolován a neřízen vznikl model, který umožňuje jednoduché elektromobily provozovat tak, aby byly využity jejich
přednosti a jejich nedostatky nikomu nevadily. Autonomie není problém, a když je třeba nabíjet, koupíme jich prostě víc nebo
vyměníme baterku. Ve velké míře nahradily lidskou práci, jsou oblíbené a nedovedeme si na jejich místě představit nic jiného.
Firmy si oddechly, protože se nemusí starat o palivové hospodářství, což je vždy problém. Pracovní prostředí se zlepšilo.
Tyto elektromobily se daří rozvíjet, například se bez státní podpory a dotací podařilo dotáhnout na slušnou úroveň to autonomní
řízení, takže je lze poslat pro nějaké zboží nebo si je přivolat, také umí vytvářet sítě a optimalizovat v nich transportní výkony na
základě skupinové inteligence. Divím se, že si této elektromobilní revoluce nikdo nepovšiml, je z ní hezky patrné, jak hrozně moc
mrtvý je ten kůň, po kterém zelení zmrdi rajtují.

Proč? Proč se tento scénář odehrál? Protože se výrobci manipulační techniky ani nepokusili o to, aby manipulační elektromobily
měly stejné parametry jako jejich předchůdci na naftu, LPG nebo technický benzín. Také ani omylem neusilovali o kompletní
náhradu všech prostředků ve všech kategoriiích. Místo tupého fanatismu vsadili na rozumnou míru adaptace a diverzifikace.

Uvedeným procesem je také možné se inspirovat. Docela rád bych si koupil elektromobil. Já nepotřebuji nějaké válce a písty
a ventily a převody, to jsou všechno věci, o kterých nás výrobci aut přesvědčili, že je potřebujeme, ale my je nepotřebujeme.
My potřebujeme se přepravovat. Nechci mrtvého koně, kterého politici nosí na svých bedrech, aby vypadal jako živý.
Chci dejme tomu živého oslíka. Něco jako FIAT 500e, ale ne přímo ten, protože se do Evropy oficiálně nedovážely a ty
dovezené z USA jsou často bourané nebo různě poslepované. Stačil by mi dojezd 100 km. Proč to? Protože by se mi skvěle
hodil na různé pojižďky a cesty do práce, což je asi polovina mých transportních výkonů. Ale potřebuji, aby měl takovou jednu
fíčurku. Baterie by byla umístěna vpředu, zhruba tam, kde měla Škoda 1000 MB rezervu, a baterie by musela být navržena
jako opakovatelně a mnohonásobně vyjímatelná, a to i s částí její řídící jednotky. Já vím, že je to právní problém, a také vím,
že je mi to u prdele. Dál bych potřeboval jednoduché zařízení, které si lze představit jako regál o třech poličkách. V prostřední
poličce je baterie určená k nabití. V horní poličce je baterie, která se nabíjí a v dolní baterie již nabitá. Zařízení je navrženo tak,
aby dokázalo baterie na jednotlivých pozicích samo střídat, což není nijak těžké provést. Střední pozice odpovídá poloze
baterie ve vozidle. Pokud přijede vozidlo do garáže, řídící jednotka nabíjecí stanice (=regálu) začne komunikovat s řídící
jednotkou servořízení a motoru tak, aby si auto navedla do pozice umožňující automatizované vyjmutí vybité baterie a zastrčení
nabité do vozidla. Vyjmutá baterie se nabíjí ze solárních panelů na střeše garáže nebo ze sítě, pokud je momentálně kvůli
Občasným Zdrojům Energie v síti přebytek. V takovém případě by také bylo na místě, aby správce sítě prodával elektřinu levněji,
třeba i za dumpingovou cenu, protože ho to vyjde levněji než riskovat nestabilitu sítě. Ano, rád bych měl takové vozidlo, protože
bych pak nic od nikoho nepotřeboval.

Počkat..
Tohle bude asi ten hlavní problém, proč takový elektromobil nikdy na trhu nebude.

Naposledy editováno 04.07.2022 17:44:11

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

4.7.2022 v 21:49 | Nahoru | #98
Ivan: Nestacil by odkaz ? A .... jak to souvisi s Karlem, pripadne Endurance nebo motozavodama ?

Edit: Jinak myslim ze z elektromobility, zelene energie a dalsich ptakovinach na kterejch chteli podojit plebs se trosku slevilo, kdyz najednou resi kde vzit plyn, a jak vubec tu zkuvenou elektrinu vyrobit, kdyz o plyn muzou prijit, a jaderky a uhelky zavreli

Naposledy editováno 04.07.2022 21:51:14

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.7.2022 v 10:44 | Nahoru | #99
Odkaz na tento článek je / byl v komentáři pod nějakým článkem zde na M.cz ,
takže mohl být smazán, protože odkazoval na jiný server .
Stejně ale se musím pokárat, že jako autor článku o KH pod něj "píšu" mimo téma

Naposledy editováno 05.07.2022 10:46:00

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.7.2022 v 10:46 | Nahoru | #100
IvanDvoutakťák> Tak jsi ho placnul do tematu o hanikovi? On by mel taky dfens uz přestat cuchat to redidlo

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.7.2022 v 11:39 | Nahoru | #101
Mnojo, kdyz suzuka je az v srpnu

tyjo jsem zvedavej jak si Karel povede proti rejcovi a zbytku SBK elity ktera tam bude urcite zas nasazena !

Naposledy editováno 05.07.2022 11:40:07

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.7.2022 v 12:45 | Nahoru | #102

Ozzy_ píše: Mnojo, kdyz suzuka je az v srpnu

tyjo jsem zvedavej jak si Karel povede proti rejcovi a zbytku SBK elity ktera tam bude urcite zas nasazena !


Právě tam mají test.

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.7.2022 v 19:08 | Nahoru | #103
Něco především pro BS plus assasina a Ozzyho ...

Tests for 2022 Suzuka 8Hours
**********************************


Naposledy editováno 05.07.2022 23:35:11

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

5.7.2022 v 21:12 | Nahoru | #104

IvanDvoutakťák píše: Něco především pro BS plus assasina a Ozzyho ...

Tests for 2022 Motegi 8Hours
**********************************



Bude racing

Snad poskladaj motor kterej to da.

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.7.2022 v 14:42 | Nahoru | #105
Tady odkaz na video, jak se Karel nahání s Reou.

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.7.2022 v 15:17 | Nahoru | #106
Pecka

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

6.7.2022 v 18:48 | Nahoru | #107
Peckovni video ...

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

7.7.2022 v 11:34 | Nahoru | #108
Karel prokázal svou výkonnost už v roce 2018 na Laguna Seca, pro něj zcela neznámé
trati, když tam (na druhořadé technice týmu Guandalini !) v obou závodech WSBK
bodoval - na 13. / 14. místě a nechal za sebou sedm / šest pravidelných jezdců WSBK ...



https://www.facebook...5224127495984

Naposledy editováno 07.07.2022 12:32:04

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

7.7.2022 v 11:37 | Nahoru | #109


Jako nahání toho Reu hodně slušně.. Jak Niccolo tak i Karel.. Hodně hezké pokoukání a navíc. Karel opět nejrychlejší... SBK pro něho

Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

7.7.2022 v 19:22 | Nahoru | #110
budme radi ze ma Karel alespon tovarnu v EWC

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

8.7.2022 v 07:59 | Nahoru | #111
To, že Karel je jezdec s instinktem predátora pochopil až Mandy Kainz
a proto ho angažoval do YARTU - i bez té "náruče peněz !
Na rozdíl od řady "majitelů týmů" WSBK, kteří toto MS mají jen jako
podnikání na okruzích a "vezmou" především ty jezdce, co jim přinesou prachy
Teď už jen aby i *Yamaha Japan* pochopila, který okruhový tým jí dělá dobré jméno !

Naposledy editováno 08.07.2022 17:59:42

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

8.7.2022 v 08:52 | Nahoru | #112
IvanDvoutakťák> myslím, že japonská yamaha ví moc dobře, jak oblíbený YART A jeho jezdci jsou. Problém je ten, že ewc je pořád ještě druholigový sport i když si myslím, že už se první lize hodně blíží. Doufám, že Yart v Japonsku vyhraje! Bylo by na čase

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

8.7.2022 v 10:56 | Nahoru | #113
S angažováním KH do WSBK nevím,nevím. Jezdecky by na to měl,ale jak bylo mnohokrát psáno,nestojí za ním silný sponzor,tak má patrně smolíka.
Možná někdy pojede na divokou kartu,kde se může předvést. Jenže,aby mohl ukázat co v něm je,tak k tomu potřebuje konkurenceschopný motocykl a to se obávám,že nedostane. Šance by byla snad na vodě,kde se stírají rozdíly,ale na vodě je to hodně o štěstí.
V mích očích je Karel jeden z největších talentů který se u nás v posledních desetiletích narodil. A v posletním desetiletí snad ten největší.

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

9.7.2022 v 01:25 | Nahoru | #114
IvanDvoutakťák> Ivane jasnej talent,který to takhle světově ukázal a výsledek žádnej. Dál se prosazují polotalenti,protekční fratci a loutky který plní sny svých tatíků.
Takže,talent a píle je ti k hovnu,když nejsi prdelolezec a nemáš za sebou ty správný tlačiče a protláčeče. Dnes máme rok 2022 a co se změnilo?

Naposledy editováno 09.07.2022 01:30:57

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

9.7.2022 v 01:35 | Nahoru | #115
ptakopysk> Vše co jsi napsal,tak s Tebou souhlasím. Ale bohužel u nás jen talent a píle nestačí,protože AČR nemá zájem takovýho jezdce podporovat.

1 reakcí na tento příspěvek Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

13.7.2022 v 11:37 | Nahoru | #116
Tak YART bude mít jednodušší pozici. Suzuki po této sezóně nejen že odchází z MotoGP, ale končí tovární podporu SERTu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

13.7.2022 v 14:55 | Nahoru | #117

BlackSabbath píše: Tak YART bude mít jednodušší pozici. Suzuki po této sezóně nejen že odchází z MotoGP, ale končí tovární podporu SERTu...



Dieselgate je svině ... zatracená svině...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

14.7.2022 v 09:33 | Nahoru | #118

Kubik19 píše: Dieselgate je svině ... zatracená svině...



Jak souvisi dieselgate se suzuki?

Naposledy editováno 14.07.2022 09:34:14

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

14.7.2022 v 09:41 | Nahoru | #119

Ozzy_ píše: Jak souvisi dieselgate se suzuki?


Ofic. vyjádření Suzuki k jejich stažení je to, že musí šetřit prostředky na vývoj elektroshitu, no prostě "zelených" pohonných jednotek.
Možná taky dostali pokutu za nějaký emise, ale o to jsem se nezajímal.

(reakce na) Karel Hanika - 2022 (a další jeho sezóny)

14.7.2022 v 09:50 | Nahoru | #120

Ozzy_ píše: Jak souvisi dieselgate se suzuki?


je na ně obrovská žaloba kvuli nějakým emisním srancům. a hraje se tam o pokutu v rámci miliard dolaru. S tím, že všechny projekty končí proto aby zaplatili právníky atd a tu pokutu nedostali...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist