1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS 1100
The vacuum signal, which determines the amount of fuel that will be lifted into the venturi, varies with a lot of things not commonly related to the carburetor.
We are talking about the other things outside of the carburetor that will vary manifold vacuum: Compression, valve/cam timing, ignition timing, ability of rings to seal, diameter of the intake port, length and diameter of the port/exhaust, design of the muffler, etc.. Variations of these from cylinder to cylinder will present different signals to individual carburetors and thus jetting.
Díky moc a měj se
Pajas
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS 1100
U tohoto XVS 1100 je výfukové potrubí krátké a otáčky nízké, takže motor určitě dost často pracuje v režimu, kdy je ve výfuku a ve válci přetlak při překrytí ventilů od tlakových vln ve výfuku. Pak se musí využít druhé vlastnosti výfukového potrubí, které funguje i jako hmotnostní rezonátor, aby se vliv těch tlakových vln narušil. Jinak by to obracelo v době překrytí směr proudění v sání, směs by se obohacovala a jelo to hodně mizerně.
To je dobře vidět na křivkách pro Kawu GPZ500S (EX500) - dvouválec, dva samostatné výfuky, propojené kousek před tlumiči kvůli hluku. Uvádím ji proto, že na ní jezdím.
Maximum točivého momentu je asi v 8000rpm, papírově je to v 8500rpm. V rozsahu cca 7000-10.000 rpm proběhne výfukem jedna tlaková vlna, která dokáže vysát spaliny z válce a prosát směs spalovacím prostorem v době překrytí ventilů. V těch 8000rpm je směs "seřízená", nad nimi je bohatší, což je přirozená vlastnost karburátoru, že se při větším průtoku směs obohacuje. Pod 8000rpm je naopak trochu chudší směs a z hlediska spotřeby má výhodné složení.
Zhruba v polovičních otáčkách v rozsahu 4000-5000rpm proběhne tlaková vlna na délce výfukového potrubí 2x, plnění je horší, ale z hlediska spotřeby i "zátahu" je i toto otáčkové pásmo velmi dobře využitelné (v 5000rpm to jede na šestku kilem).
Nejhorší je to kolem 5500 rpm, kdy ta tlaková vlna proběhne výfukem 1,5x a stane se to špatné, co jsem psal nahoře - do válce se vrací spaliny a v době překrytí se derou i do sání. Tím pádem se nasaje směsi málo a je moc bohatá, jak je vidět i na grafu. Při špatně navrženém potrubí, např. se svody 2 do 1 u dvouválce, to jede ještě hůř a obohacuje ještě víc.
Teprve nad 6000 rpm přijde "kopanec", kdy výfuk začne motoru zase pomáhat. Je tady spousta témat kdy se podobné motorky přes těch 6000rpm nedokážou dostat, většinou, když se spojí rozhašený karbec spolu se slabší jiskrou a tu bohatou směs to nezapálí.
Naposledy editováno 30.11.2021 23:54:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 19 | 20.3.2024 v 13:04 aar |
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... | Mlhos | 19 | 23.1.2024 v 08:19 puffybodie |
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 8 | 30.12.2023 v 12:14 RunDr |
Použití LED žárovky do hlavního svě... Yamaha XVS 1100 DragStar, Yamaha XVS 1100A Dragstar ... | MemphisUSA | 22 | 18.10.2023 v 13:23 Honza-TA950 |