bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odškrcení motoru XJR 1300
25.11.2021 v 01:14
Zdravím všechny.
Mám moto Yamaha XJR 1300 r. v. 2001. Stroj je z Německa a tudíž má z důvodu německých předpisů snížený výkon na 72 kW. Na webu https://www.yamaha-...ct/odskrceni-motoru/ jsem se dočetl o možnosti "odškrcení" motoru pomocí úpravy zapojení konektoru na řídící jednotce a tím využití plného výkonu motoru. Na můj dotaz, jak to funguje a jestli je to funkční, mi tam nikdo neodpověděl, proto se obracím s dotazem ohledně tohoto na někoho z vás. Nechci sám dělat nějaké úpravy, protože bych nerad něco podělal.
Předem díky za odpovědi. Laďa

Naposledy editováno 25.11.2021 06:48:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 12:56 | Nahoru | #1

Kohlstein píše: assassin> Stejný problém, jako nedávno u FJ - vyšší číslo v papírech má sice na jízdu úplně stejný vliv jako placebo při léčení nemocí, ale musí se to mít, i když to nikdy nepoužiješ.
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10134423
Položím zakladateli stejnou otázku jako u toho FJ: Vytáčíš to často na 8000rpm? Protože do 6000rpm to jede stejně.



Troufám si tvrdit že rozdíl mezi 72kW a 95kW už poznáš a rozhodně je minimálně při předjíždění využiješ. Na své moto s cca 100PS jsem +/- 6PS nepoznal, ale + 18PS a následně +35PS už ano. A to i při normální jízdě, protože ten výkon vzrost i ve středních otáčkách. Ne jen na vrchu.
Ale stejně tak souhlasím i s tím, že rozdíl 72kW vs 78kW bych neřešil. Obzvlášť u moto typu XJR.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

25.11.2021 v 13:07 | Nahoru | #2
V_i_c_i> u me bylo skrceni dano restriktorem v sani, dokud klapka neotevre prurez sani na vic nez je ten skrcenej, nema ten restriktor vubec vliv. tzn pokud restriktor zabira 10procent prurezu tak dokud klapku oteviras do tech cca 90ti procent, nepoznas rozdil.

diky tomu jak je na seriovych motorkach dlouhej plyn, tak temer nikdy nepridas na prvni 4kvalty plnej, protoze to znamena, ze bys musel neprirozene vykloubit ruku.
Plnej plyn se ti podari dat az na dlouhe rovince nebo na dalnici kde na vyssi kvalty na plynu prehmatavas. pokud se na tohle nesoustredis tak ti ani neprijde, ze tohle delas.

proto pri testovani na okresce nebyla moznost poznat 72 vs 92kW .. protoze na okresce vytocim ctyrku a obvykle neni moc casu na to jeste na plynu prehmatnout.

se zkracenym plynem je to trosku jina situace.

u me odskrceni nema vliv prubeh kdekoliv jinde nez u temer plneho plynu.

u novejsich motorek se sekundarnima klapkama uz obvykle nebyva restriktor v podobe clony v sani, ale restrikci tvori primo sekundarni klapky, respektive to jak moc se neotevrou ... to pak muze byt v mape pro sekundarni klapky nastavene tak, ze maji vliv na cely prubeh.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 xjrko1300 21 16.4.2024 v 12:07 Gahan37
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 margolina 20 7.4.2024 v 16:13 milonovo
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 koci84 5 1.4.2024 v 05:49 __RomFox__
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 Novakus 4 1.3.2024 v 13:14 Novakus
XJR 1300 výstražné blinkry Yamaha XJR 1300 Zet. 7 1.3.2024 v 09:34 PetrL3


TOPlist