bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odškrcení motoru XJR 1300
25.11.2021 v 01:14
Zdravím všechny.
Mám moto Yamaha XJR 1300 r. v. 2001. Stroj je z Německa a tudíž má z důvodu německých předpisů snížený výkon na 72 kW. Na webu https://www.yamaha-...ct/odskrceni-motoru/ jsem se dočetl o možnosti "odškrcení" motoru pomocí úpravy zapojení konektoru na řídící jednotce a tím využití plného výkonu motoru. Na můj dotaz, jak to funguje a jestli je to funkční, mi tam nikdo neodpověděl, proto se obracím s dotazem ohledně tohoto na někoho z vás. Nechci sám dělat nějaké úpravy, protože bych nerad něco podělal.
Předem díky za odpovědi. Laďa


Naposledy editováno 25.11.2021 06:48:41
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 04:30 | Nahoru | #31
19004>
Tak jsem na ty příruby čučel ze všech stran, ale číslo žádný. Na Parts depot mají díly jenom s jedním číslem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 09:41 | Nahoru | #32
Ladin64> Motorky se vstřikováním nepotřebují žádné jiné příruby nebo hrdla, když je potřeba omezit výkon. Předchozí dva příspěvky se týkají jenom karburátorů. Tak to je, když se jeden baví o voze, a druzí, že je to o koze.
Edit - sorry, všichni o voze ...

Naposledy editováno 14.12.2021 15:07:34

1 reakcí na tento příspěvek Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 12:10 | Nahoru | #33
Ale XJR 2001 je s karbecama ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 12:50 | Nahoru | #34
Kohlstein> Dovolim si nesouhlasit…i u fi jde vykon stahnout jen tak, ze tam pustis min vzduchu. Kdybys jen ubral benzin, je to chudy a nedela to dobrotu. U novejsich systemu kde klapku ovlada primo ridici jednotka (ride by wire) nebo u starsich systemu kde byla pomocna klapka ovladana servem muzes priskrtit prutok vzduchu prave touhle klapkou, ale v pocatcich vstrikovani byla jen jedna klapka kterou jsi ovladal lankem (krosky to tak maji doted) a tam neni jina moznost, nez dat do sani restriktor.

U suzuki to byla generace kolem roku 99 gsxr750srad a TL1000 - jedna klapka a skrcene verze mely restriktor v sani pripadne saci vacku s nizsim zdvihem . Tipuju, ze ostatni vyrobci z te doby to mely podobne.

Naposledy editováno 14.12.2021 12:51:09

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 12:57 | Nahoru | #35

V_i_c_i píše: Ale XJR 2001 je s karbecama ne?



To XJR je teda pravěk. Teď se dívám, že stříkačku to mělo od 2006.

(reakce na) Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 17:37 | Nahoru | #36
assassin> Tak to jsem rád, že se pak XJR nepřidalo k těmhle průkopníkům slepých (závodních) uliček a má to sekundární klapku a na ní ten sub-throttle motor.
Schválně jsem se kvůli tomu podíval na manuál.


K dotazu. Nedalo mi to, protože v říššké inzerci se často objevuje výkon 95kW / 96kW / 130PS / 131PS, což by u čtyřventilové 1300ccm v 8000rpm mělo být naprosto normální, jenže na grafu výkonu karburátorové verze to vypadá, jako kdyby někdo v 6000rpm začal zatahovat ruční brzdu. Většina těch 78kW mašin má údajně minimálně 78kW, podle toho, jak moc se podařilo ten pravý potenciál motoru uhranout. U 72kW verze se pak asi ještě víc zmenšuje předstih zážehu.

Těch kitů ke zvýšení výkonu je několik
1. Deska před filtrem s větší dírou, držák snímače zapalování s normálním předstihem, trysky, jehly

2. Slabší pružiny nad šoupátkama a k tomu ještě větší trysky, plus to volnější sání a deska zapalování.

Oba kity jsou odsud https://www.mikuni-...H/Frame_English.html
3. Doplnění kitu 1 o větší sací hrdla, z tohoto obchodu , která jsou kratší a je potřeba posunout i airbox.

Řekl bych, že na těch 96kW je potřeba zkombinovat ty sací hrdla s kitem 2 výše(u odborníka )
Rozdíl v těch hrdlech je vidět na fotkách. Edit - podobně jako u FJ



Naposledy editováno 14.12.2021 17:43:29

Odškrcení motoru XJR 1300

14.12.2021 v 17:53 | Nahoru | #37
Kohlstein: jo byla to pomerne krátká etapa kdy se to dělalo bez sekundárních klapek. Ale vtipný je, ze mam neco podobného i v aute - rok 1995, klapka ovládaná lankem a škrcení pomoci restrikce v sani. Předchůdce mého motoru mel 193ps z 2500ccm a muj novějsi motor ma 193ps z 2800ccm - od 5,5tis do omezovace neco pres 6tis uz se to jen tak nejak dotoci. Ta starší dvaapulka ma prurezy v sani tak o 1/3 vetsi (sani jdou prohodit a získá se tim odpovídající porce koni k tem 300ccm)
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tlumič řízení XJR 1300 SP Yamaha XJR 1300 xjrko1300 21 16.4.2024 v 12:07 Gahan37
Enduro pneumatiky Yamaha XJR 1300 margolina 20 7.4.2024 v 16:13 milonovo
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 koci84 5 1.4.2024 v 05:49 __RomFox__
Led blinkry - kde najdu relé Yamaha XJR 1300 Novakus 4 1.3.2024 v 13:14 Novakus
XJR 1300 výstražné blinkry Yamaha XJR 1300 Zet. 7 1.3.2024 v 09:34 PetrL3


TOPlist