globalmoto_duben_nolan





Téma: Royal Enfield Diesel
23.11.2021 v 11:33
Malá poznámka na téma Royal Enfield Diesel, rok výroby 197X:

Továrna Royal Enfield vyráběla diesely krátce (a dnes se za ně víceméně stydí) a to až od roku 1993 . Uvádí to i na firemním webu

"1993 - Enfield India produces the world's first and only mass-manufactured diesel motorcycle. Known as the Enfield Diesel, it uses a highly fuel efficient 325cc power unit installed in the standard Bullet rolling chassis."

To, co se sem tahá z Indie (třeba přes Německo nebo GB), je obyčejná lidová tvořivost. Ekvivalent na naše poměry by např. mohla být stavba traktůrku ze starý oktávky. Jinými slovy, není to žádný plnohodnotný veterán. Z toho taky vznikají zbytečný dohady při pokusu "hodit to na véčka". Ostatně, i tady na fóru je jedno podobný téma. Označení typu např. Bullet Diesel je už úplný historický nesmysl.

Jako řádný veterán by RE Diesel mohl připadat v úvahu nejdřív v roce 2023. Ostatně, zrovna tohle uvádí FKHV jako příklad, co netestovat. Dřív možná nějaký kus sem tam prošel kvůli neznalosti komisařů, teď, co se vše cpe do databáze, už asi sotva. I kdyby diesel prolezl klubem, stopne ho kraj. Jediná šance by byla hodnověrně prokázat, že se jedná třeba o malosériovou dobovou přestavbu od firmy Mahátma Gándhí, Dillí.


1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 11:40 | Nahoru | #1
to je aspoň rarita, ale dnes sa za hodnotného veterána považuje aj Jawa 250
...a kde vystúpali ceny za Simson či MZ ani nehovorím.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 12:05 | Nahoru | #2
Destroyer> na druhou stranu, takovou raritu snadno urobíš aj z kejvačky. Stabilák tohoto typu bude tak do 5 tisíc, no a pak ho jen nabastlit do toho národního pokladu, kterej nám záviděl celej svět a Japonci se podle něj učili dělat motorky.

(reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 12:09 | Nahoru | #3
sardel> v popise inzerátu bude: "vojedinělej prototyp, vyroben pouze jeden exemplář, posléze vodkoukali angláni a udělali dízlovej enfíld"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 13:09 | Nahoru | #4

sardel píše: Destroyer> na druhou stranu, takovou raritu snadno urobíš aj z kejvačky. Stabilák tohoto typu bude tak do 5 tisíc, no a pak ho jen nabastlit do toho národního pokladu, kterej nám záviděl celej svět a Japonci se podle něj učili dělat motorky.



Čau, svojho času roku pána cca 1980 som našiel niekde návod na prestavbu ČZ 175 477, moddel s ooilmasterom. Krátky popis, ináč bol to návod aj výkresovou dokumentáciou aj s popisom dielov. Princíp bol v tom, že dávkovanie nafty zabezpečilo čerpadlo na olej. Trubky dali medené. Kompresia zvýšená a fungovalo to. Len štart bol len na roztlačenie pákou to nešlo asi kvôli kompresii. To by asi bol veterán s dobovou prestavbou.

(reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 13:29 | Nahoru | #5
krokoš> obávám se, že nikoliv. že před čtyřiceti roky někdo něco ubastlil podle časopisu "urob si sám" ještě nezaručuje historickou originalitu. mě osobně by zrovna tohle vůbec nepopuzovalo, naopak, vypadá to jako zajímavá ptákovina, leč v dnešní předposrané, šmírovací a udavačské době bys sotva dotáhl testaci až do vítězného vydání značek.

(reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 15:07 | Nahoru | #6
sardel> furt koketuju s myšlenkou nějakýho krysáka, strašně se mi líbí ty samohyby s obrovským setrvačníkem co na jedno bouchnutí pístu ujedou asi 30 metrů, dát do toho z prdele ještě kuželovou spojku, ať to má správnej říz

2 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 17:53 | Nahoru | #7
Když už něco bastlit, tak s grácií. Diesel je nuda a má ho kde kdo. Ale takový parní stroj, mohutné síly zdroj... Předválečná ČZ přestavěná za protektorátu panem Oščádalem na parní pohon.

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 18:14 | Nahoru | #8
Bývalý tátovo zamestnanec ma nekde ctyrtakta udelanyho z 250 kejvacky, delal to v dilne tak nekdy začátkem devadesatek - to az nekdo vyhrabe to bude na aukru “raryta”

Valec a hlava z Tatry - tusim 603 - vacka za valcem poháněna reminkem od zapalka, moc to nejelo, ale jelo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 18:16 | Nahoru | #9
assassin> jo, to je celkem známý. nevím teda, jestli zrovna tenhle kus, ale takovejch staveb bylo víc. inu, touha po čtyřtaktu byla silná.

(reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 18:23 | Nahoru | #10
sardel> Myslim, ze to nikde nezveřejňoval, je to dost dopraseny, rychle, rychle… a pak kdyz zjistil, ze to jede hur nez původni 2t tak to nekam odhodil… ale predpokladam, ze takovejch pokusu bylo vic.

1 reakcí na tento příspěvek Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 18:43 | Nahoru | #11
Jen studujte a vynalézejte. Přijde doba, kdy budeme potřebovat stroje, které budou jezdit na to, co sami vypěstujeme.

(reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 20:08 | Nahoru | #12
Borntobewild> Kola uz mam asi 4

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 20:16 | Nahoru | #13
sardel> u toho parního motocyklu by bylo vtipný, kdyby byl hořák v kotli na benzín (podobně jako Švýcaři kdysi dali na parní lokomotivy pantograf a voda se ohřívala elektrickou topnou spirálou)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 20:41 | Nahoru | #14

sardel píše: Když už něco bastlit, tak s grácií. Diesel je nuda a má ho kde kdo. Ale takový parní stroj, mohutné síly zdroj... Předválečná ČZ přestavěná za protektorátu panem Oščádalem na parní pohon.



Tohle je stylovka (ano, není to parní stroj, ale je to bastlení)


Naposledy editováno 23.11.2021 20:42:26

(reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 20:56 | Nahoru | #15
Johny_Servis> ee, tam se topilo dřevěným uhlím (právě kvůli válečnýmu nedostatku benzínu). motorka fungovala v běžném provozu, ač měla značně omezený dojezdový rádius kvůli spotřebě vody. dochovala se do dnešních dnů, i s popelem na roštu, jak dojezdila.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Royal Enfield Diesel

23.11.2021 v 21:00 | Nahoru | #16
FiZzeR> znám. v podstatě je to jako ten enfield, taky stabilák na dvou kolech.
btw, je tam zabudovanej "Lister", ten mám taky.

Edit: i s personálem.


Naposledy editováno 23.11.2021 21:04:09

(reakce na) Royal Enfield Diesel

24.11.2021 v 17:13 | Nahoru | #17
sardel> Ten personál patří do jiného vlákna. Šup tam s ní(m).

Royal Enfield Diesel

24.11.2021 v 21:56 | Nahoru | #18
taky mám takový kotátko, Ignác Lorenz, 5-7 HP

Naposledy editováno 24.11.2021 22:01:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek


TOPlist