globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soumrak laděných výfuků v ČR
 
15.11.2021 v 21:50
Minulý týden v MF Dnes vyšel článek o tom, že se v ČR chystá změna legislativy, kdy STK a dopravní policie mají být nově vybaveny přístroji na měření hluku DB výfuků. A má se to kontrolovat. V článku píší, že v návrhu je povolená naměřená odchylka max + 5 DB nad hodnotu uvedenou v techničáku. Tak uvidíme...

Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR

21.11.2021 v 23:38 | Nahoru | #1

CRF1000 píše: mariano> pokud jde o schválené výrobky pro konkrétní typ motocyklu logicky to muselo splnit předpisy EHK platné v dané době.....A mimochodem, výfuky se neladí kvůli tomu, aby měla motorky vyšší hluk....Takže i samotný název debaty konec ""laděných" výfuků je scestný....



ok...
laděné výfuky si lidi většinou dávají kvůli maximálnímu výkonu, nebo průběhu točivého momentu, a většinou by měly přijít v kombinaci s něčím dalším (vzduchový filtr, jiné nastavení karburace/vstřikování, svody, etc.), jinak je to spíše horší než lepší (zvlášť s tlumítky).
někteří si je dávají kvůli vzhledu (jestli má 72 koní z výroby nebo 69 s laďákem...stejně to nepoznají, ale na parkovišti jsou drsní)
někteří kvůli zvuku (hluku...taky - hlavně bez tlumítek - více adidas)
já mám "laďáky" kvůli hmotnosti, bez tlumítek jedou zhruba, s tlumítky trochu hůře - ale na litrové motorce se sto koňmi je zbytečné řešit 5 z nich

a "laďáky" mohou být homologované nebo nehomologované. klidně od jednoho výrobce pro jeden model motorky - pro h9 vyráběl scorpion nerezové (homo), titanové (nehomo) a carbonové (už nevím). byly tvarově stejné a zvukově/hlasitostí velmi podobné

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR

22.11.2021 v 13:16 | Nahoru | #2
mariano> já vidím problém spíš té metodice měření hluku...akrapovič má homologovaný výfuk a pro CRF 1000 je ve schvalovací dokumentaci uvedena hodnota o 3db vyšší než OEM...pokud bude k dispozici schvalovací dokumentace od všech výrobců schválených výfuků / smích/ a známe hodnoty hluku, které mají tlumiče produkovat, bude vše ok...
Pokud technik STK nebo policista dostane pouze nějakou databázi OEM hodnot, musí metodika obsahovat podrobný postup měření u těch laděných. ke kterým nejsou žádné informace....jsem zvědavý jak se s tím MDCR popere...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist