Naposledy editováno 15.11.2021 21:53:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soumrak laděných výfuků v ČR
JohnnyS08 píše: Proto je tam ta formulace "Maximální přípustná hluková odchylka má být dle ministerského materiálu 5 dB."
Takže máš-li v TP statickej hluk 95 dB, tak mezní hodnota pro měření bude 100 dB. A subjektivní rozdíl mezi 95 a 100 dB je dost velkej. Na odfiltrování strojů, co maj místo vejfuku rouru od kamen, to nicméně asi bude stačit.
Pokud se bude merit v nejakem certifikovanem prostoru - mistnosti tak to asi prukazne bude, pokud ovsem bude to mereni probihat nekde venku jak zajistis aby "neco z okoli" mereni neovlivnilo? Vysledek takoveho mereni uspesne rozporuje student prvniho semestru pravnicke fakuly v Plzni.
A jak spravne pise "papiboy" otacky, za kterych musi mereni probihat, jsou dane vyrobcem, to znamena dalsi certifikovy merak na ne. Jak se pripojis na parkovisti na vysokonapetovy kabel u kapotovaneho silnicniho dvouvalce do V (treba ducati)? Zepredu chladic, kolem motoru kapoty, inducka integrovana ve fajfce. Mas spousty motorek kde se ke svicce dostanes az po sundani nadrze. Jo bude to psina vypracovat nejaky provadeci predpis pro mereni v terenu.
MartasUS - nevim jak se scitaji zvuky, 5dB a 50dB asi nebude 55dB, ale taky to nebude 50dB s tim ze tech 5dB se nekam "ztrati" a netreba je brat v uvahu.
bazin. píše: ...pokud ovsem bude to mereni probihat nekde venku jak zajistis aby "neco z okoli" mereni neovlivnilo? Vysledek takoveho mereni uspesne rozporuje student prvniho semestru pravnicke fakuly v Plzni.
Tohle technicky řešitelný je. Hádám, že v praxi se to řeší referenčním snímačem, kterej musí bejt při měření umístěnej v předepsaný vzdálenosti od motorky (řádově vyšší jednotky metrů). A v metodice měření bude uvedená nějaká maximální hodnota hluku, která je na referenčním snímači přípustná, aby měření bylo považovaný za průkazný.