Téma: Nepřehání se to
 
7.11.2021 v 09:35
Tak jsem nad tím uvažoval. Jak pročítám diskuze, začínám nabývat dojmu, že se z motocyklů stala taková fetiš. Sebe z toho nevyjímám. Řeší se takové malichernosti, které by člověka ještě nedávno ani nenapadly. Opakuji, řeším je i já. Kdysi se nalil do převodovky převodový olej a jezdilo se, dokud byl čistý a nebo podle intervalu. Dnes mnoho majitelů své krásky mění olej každý rok, nezávisle kolik najel. Na brzdovku se kdysi nikdo 5 let nedíval, pokud to brzdilo tak se akorát dolívala. Neříkám že je to správné. Dnes na motorku vyrábějí tolik serepetiček, že to už hraničí se zdravým rozumem. Jako sběratel známek s pinzetou v ruce a lupou v oku zaujetě celý rok přehazuje stejné známky a pořád ho to baví. Všiml jsem si, že auto jsem letos myl za celý rok dva krát, motorku za měsíc čtyřikrát. Stejně jako u motorek, je to i ve sportu. Každá disciplína má jiné boty, rukavice, triko, kšiltovku. Kdyby někdo neměl dres NIKE, tak nemůže vyhrát. Moc se to prožívá a jsou v tom kšefty. Sport ztrácí to základní proč vlastně vzniknul. I u motorek je trh zasypaný zbytečnými modely a cypovinami. Je vidět, jak se používání motorky změnilo. Ne už posun z bodu A->B, ale je v tom už kus posedlosti a sběratelství. Taky jsem si kdysi motorky šperkoval a vylepšoval, ale dnes, no nevím. Dost se to přehání.

Naposledy editováno 07.11.2021 09:37:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřehání se to

9.11.2021 v 10:27 | Nahoru | #1

P911 píše: Napřed asi firma - firma ( Fiat - Škoda ), pak to asi Škodovka po nějaké době uvolnila pro hobíky prostřednictvím toho návodu v knize Dalibora Janka.
Nevím to jistě, ale ty licence měly platnost asi po nějakou určitou dobu, za to uživatel licence zaplatil a pak už to bylo jedno. Fiat to tenkrát dělal úplně běžně ( Zastava, Polski Fiat, ŽIguli atd. )



... jaký napřed asi? Pokud Abarth kyvnul na licenci pro Škodu, nijak to Škodu neopravnuje pro poskytnutí tě licence Lojzum...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřehání se to

9.11.2021 v 10:35 | Nahoru | #2

MedWed píše: ... jaký napřed asi? Pokud Abarth kyvnul na licenci pro Škodu, nijak to Škodu neopravnuje pro poskytnutí tě licence Lojzum...



Já třeba podmínky té licenční výroby nastudované nemám. Ale pokud na tom Škodovka dělala nějaké vlastní úpravy (viz. výše, PetrXX), není to potom její duševní vlastnictví?

Naposledy editováno 09.11.2021 10:36:07

(reakce na) Nepřehání se to

9.11.2021 v 11:55 | Nahoru | #3

MedWed píše: ... jaký napřed asi? Pokud Abarth kyvnul na licenci pro Škodu, nijak to Škodu neopravnuje pro poskytnutí tě licence Lojzum...


a ty lojzove, kdyz je o nich rec, si na to ty homologacni stitky lepili v garazi nebo jezdili pro atestaci do skodovky?

tvl vy tady srovnavate dobu kdy nostalgikovi jeste stal s dobou kdy husq jeste nema ani zalozeny duchodovy sporeni. trosku nefer polozit vedle sebe akrapa za jednu vyplatu s abarthem z ukradenyho matrose z dilny. nehlede na rozdil v normach atd...

jako jestli chcete, koupim lesenovy trubky a budu vyrabet akrapy podle abicka. tam totiz byla vystrihovanka motorky s akrapem a tam to muzu kopirovat. legalne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist