Téma: Nepřehání se to
 
7.11.2021 v 09:35
Tak jsem nad tím uvažoval. Jak pročítám diskuze, začínám nabývat dojmu, že se z motocyklů stala taková fetiš. Sebe z toho nevyjímám. Řeší se takové malichernosti, které by člověka ještě nedávno ani nenapadly. Opakuji, řeším je i já. Kdysi se nalil do převodovky převodový olej a jezdilo se, dokud byl čistý a nebo podle intervalu. Dnes mnoho majitelů své krásky mění olej každý rok, nezávisle kolik najel. Na brzdovku se kdysi nikdo 5 let nedíval, pokud to brzdilo tak se akorát dolívala. Neříkám že je to správné. Dnes na motorku vyrábějí tolik serepetiček, že to už hraničí se zdravým rozumem. Jako sběratel známek s pinzetou v ruce a lupou v oku zaujetě celý rok přehazuje stejné známky a pořád ho to baví. Všiml jsem si, že auto jsem letos myl za celý rok dva krát, motorku za měsíc čtyřikrát. Stejně jako u motorek, je to i ve sportu. Každá disciplína má jiné boty, rukavice, triko, kšiltovku. Kdyby někdo neměl dres NIKE, tak nemůže vyhrát. Moc se to prožívá a jsou v tom kšefty. Sport ztrácí to základní proč vlastně vzniknul. I u motorek je trh zasypaný zbytečnými modely a cypovinami. Je vidět, jak se používání motorky změnilo. Ne už posun z bodu A->B, ale je v tom už kus posedlosti a sběratelství. Taky jsem si kdysi motorky šperkoval a vylepšoval, ale dnes, no nevím. Dost se to přehání.

Naposledy editováno 07.11.2021 09:37:32

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřehání se to

8.11.2021 v 23:02 | Nahoru | #1

assassin píše: nostalgik> ale ty vis prd, kolik oni toho prodaj. ja byl v italii ve firmach slavnych jmen, motaj to tam dedci po par kusech...

jasne cinan asi jede riditka ala Mstyle v tisicovejch seriich.. ale ty pak prodava za par drobnejch a ne za stejny prachy jako renthal... a ja bych si takovy na motorku nedal.

docela bych se zasel podivat jak v zamecnictvi delas duralovy ztencovany riditka... na ohybacce za 50tis

treba DVR co u nas delaj vyfuky maji ohybacku asi za 2M



Kdysi letěly auto výfuky styl Abarth. Já jsem je jako zámečník dělal (ne celé, ale jenom ten zadní díl) a známým prodával. Byl kdesi uveden plánek na výrobu, tak jsem to dělal podle toho. Z nerezového plechu, i vnitřní přepážky a trubky. A sloužily dobře, měly super zvuk. Dnes by se dal vyrobit za 1000 materiál + elektřina + práce. Za kolik se v obchodě prodává? Mají to akorát naleštěné a onálepkované.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepřehání se to

8.11.2021 v 23:08 | Nahoru | #2
nostalgik> asi uz jsi dlouho nekupoval nerez. ... a elektrinu.... a ''+prace'' to je asi nejzajimavejsi polozka... muzes napsat, kolik casu vyroba takoveho vyfuku zabrala? pak muzem zkusit prijit na to, kolik zhruba mesicne potrebuje clovek co neco umi rukama aby mohl dustojne zit ... z toho vypocteme hodinovou sazbu. Samozrejme, ze takovou vyrobu prizname, tzn zaplatime dan, socialni a zdravotni pojisteni... kdyz svarujes vyfuk asi za tebe nekdo resi papirovani, takovej clovek chce dustojne zit.. takze tu mame dalsi hodinovku...

no a pak bysme asi meli spocitat rezie, najem/porizeni dilny, vybaveni, teplo + dalsi energie...

trochu predstavu mam, muj otec ma od revoluce fungujici zamecnictvi... ja jsem tam vyrustal...

Naposledy editováno 08.11.2021 23:09:30

(reakce na) Nepřehání se to

9.11.2021 v 07:23 | Nahoru | #3

nostalgik píše: Kdysi letěly auto výfuky styl Abarth. Já jsem je jako zámečník dělal (ne celé, ale jenom ten zadní díl) a známým prodával. Byl kdesi uveden plánek na výrobu, tak jsem to dělal podle toho. Z nerezového plechu, i vnitřní přepážky a trubky. A sloužily dobře, měly super zvuk. Dnes by se dal vyrobit za 1000 materiál + elektřina + práce. Za kolik se v obchodě prodává? Mají to akorát naleštěné a onálepkované.



Nevěřím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist