bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300
5.11.2021 v 13:07
Zdar,
přemýšlím o "motorce na chatu" = polňačky, šotoliny, kousky asfaltu...podmínkou je aby to bylo na značkách a pokud možno lehký a nenáročný na údržbu....Co je lepší volba? Plusy, mínusy..kdo máte/znáte jednu či obě?...poradíte?..Zkrátka názory uživatelů - dobré i zlé..

díky
Libor "trinidad"

Naposledy editováno 05.11.2021 13:08:30
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 13:23 | Nahoru | #1
KLX je údajně malá, takže pokud jsi normálního a vyššího vzrůstu, tak bude zřejmě malá. Ale nejlepší je si na obě sednout.

Já osobně kdybych nemusel řešit výšku a používal ji na prdlání kolem chaty, tak jdu po kawině. Levnější, lehčí, jednodušší.

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 13:30 | Nahoru | #2
Fic6 to řekl hned: Kawa malá, Honda vysoká

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 13:45 | Nahoru | #3
No hlavne uz mas smulu s KLX230 Protože pro ČR uz nebudou a KLX300 tu taky nebude, protože EU. zrovna vcera jsem to zjistoval u dealera. A vzhledem k zoufalemu podvozku CRF pokud nejsi pod 80kg, tak za ty penize se zda lepsi volba SWM RS300R a taky to i jinak pojede no

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 13:49 | Nahoru | #4
Tak Honda je výkonnější a pokud ji koupíš novou (nebo skoro novou) tak bude určitě dostatečně dlouho nenáročná na údržbu.
Ten vzducháč může mít výhodu, když ho budeš mít někde odložený ve stodole několik let nebo s tím budeš chtít jet do Mongolska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 14:23 | Nahoru | #5
Fic6> Měřím 170 a vážím 70
jezdím na Vstromu, ale ten na blbnutí a terén není..

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 14:45 | Nahoru | #6
Tak v tom případě upaluj pro ten asi posledni kus v CR v Hradci Pak uz jedine ojetiny z bazaru KLX

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 15:58 | Nahoru | #7
Jak psal puffybodie, koukni i na toto:
https://www.motorkar...s-300-r-1707460.html

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 16:20 | Nahoru | #8
Já jsem jel na obojím. Nelituj že není klx, vem Hondu.
Ta KLX je hrozná plečka, Čína z toho kouká na všechny strany.
Vzducháč sice vypadá jako stary japonský klasiky, ale jinak je to jen levná kopie jako se dávají do pitbike za 30. Pazvuky, blbý převody, divný chod. I ten zbytek je na podobné úrovni.

Honda je naproti tomu celkem normální aktuální v pohodě motorka.

Oboje nejsou žádné trhače, ale to je taková kategorie ( sedal jsem na to ze své KTM 690 )
Honda ale má v pohodě reakce motoru, zpřevodování atd... Je ale taky dražší, ale je to na ní vidět.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 16:32 | Nahoru | #9
Proc jsi sel z 690 na tyhle moto? Jako jen na test nebo uplny prechod?

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 17:34 | Nahoru | #10
trinidad> nebo ještě jako alternativu k CRF od Kawasaki toto:
https://www.tipmoto..../465136-klx-250.html
je sice slabší než CRF 300, ale za to má schopnější podvozek
já do ní letos šel taky, podařilo se mi sehnat krásnou za super peníz

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

5.11.2021 v 17:57 | Nahoru | #11
Dík zašablonu, Kafoholiku. Já jsem jel na obojím. Nelituj že nekoupíš Hondu, vem KLX.
To CRF je hrozná plečka, snaha z toho kouká na všechny strany.
Vodník sice vypadá jako starý japonský klasiky, ale jinak je to jen levná červená kapie jako se dávají do nálevu za 30. Pazvuky, blbý převody, divný chod. I ten zbytek je na podobné úrovni.
Kawa je naproti tomu celkem normální aktuální v pohodě motorka.

Ne, vážně, chybu neuděláš, pokud je pro tebe důležitým parametrem hmotnost, lepší zátah od spodu, případně cena, tak můžu s čistým svědomím doporučit kawu.

Naposledy editováno 05.11.2021 17:58:29

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

6.11.2021 v 07:21 | Nahoru | #12

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

6.11.2021 v 13:32 | Nahoru | #13
JirkaLN> tak ono kdyby autor vlákna hledal, tak je tady na motorkářích jak video KLX 230, tak video CRF 300 v obou případech od Vládi Novotného a v obou případech hodně pěkný s mnoha užitečnýma informacema.

Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

7.11.2021 v 13:16 | Nahoru | #14
Ahoj ze svedska! Mam uz od september 2020 tu cernou KLX230 a moc se mne lyby, tolik srandy sem dlouho nemnel v zivote. Jezdim na ni do prace, trochu nakupovat (z batjohem), a taky sem s ni toto leto zacal motocross a enduro v klubu AMF Södertälje. No, az tak dobra teda na zavody neni, samozrejmne jsem jediny tam s 'blinkers', zrcatka a 'reg. znacka'. Ale furt mne tahle motorka strasne bavy! Pepek ma 100% pravdu v svoji recenzy. Dal sem sy novy pneumatiky, Dunlop Trailmax (pred 90x90 a vzadu 120x90), a ted mne jezdi motorka krasne na asfaltu y v terenu, ale bohuzel ne velmy dobre v mokrem terenu nebo v blate.



Ted sem slysel ze brzy pride do svedska Honda CRF300L, a faktiscy do obchodu blyzko mne (v Stockholmu), tak si ji proste musim skusit. Sem velmy zvedavy na ni, ale bude dost draha. KLX230 mne stala 39000 SEK, CRF300L bude 65000 SEK, samozrejmne proto ze je trochu silnejsy, a to bude hlavne to co se mne na ni lyby. Mozna budu doma myt dve motorky, moji KLX230 a tu novou Hondu, ale este nevym kde ji budu parkovat

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

7.11.2021 v 13:52 | Nahoru | #15
Po přečtení posledního příspěvku jsem měl chuť vypíchnout si oči. Co je moc, to je moc.

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

7.11.2021 v 16:58 | Nahoru | #16
Radek2107> tak uncletom podle zpusobu jak pise bude vic Sved nez Cech, tudiz mu nemuzeme mit tu hroznou gramatiku za zle...

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

9.11.2021 v 11:17 | Nahoru | #17

Animals21 píše: Proc jsi sel z 690 na tyhle moto? Jako jen na test nebo uplny prechod?



Jen test. Jak můžu, zkouším abych nekecal pak nesmysle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

9.11.2021 v 11:24 | Nahoru | #18
Merhaut> fakt myslíš KLX 230 ? Ten vzducháč na poddimenzovanem podvozku z 80 let?

Protože to co píšeš bych spíš bral na vodníka KLX250, ta je v cajku .

Akorát ta hmotnost, ale to v týhle třídě tak je.

Naposledy editováno 09.11.2021 11:29:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

9.11.2021 v 11:38 | Nahoru | #19
Kafoholik> Ano, myslím vzducháč 230, oproti 250 je to víc traktor, ten průběh je víc posazenej dolů a je to znát. Podvozek má 250 lepší, ale musíš to být schopen využít, potažmo poznat, potřebovat. Předek úplně v pohodě, na zadku bych ale uvítal ale spoň minimální nastavení odskoku.

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

10.11.2021 v 16:31 | Nahoru | #20
Merhaut> no, když myslíš, co člověk to názor.
Mi to přišlo takový na ryby . Jedna z mála motorek které jsem vrátil a ani se neohlížel.

Pravda je, že ta cena byla dobrá, motorka dostupná.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

10.11.2021 v 19:44 | Nahoru | #21
Za mě drží KLX takovou tu linku soft endur ve stylu XR, DR, XT z druhý půlky devadesatek a je to fajn. Třeba přední klasická vidle mi na ni vůbec nevadila a s průměrem 41mm se nemá za co stydět (DR650 měla 43mm).
Jednoduchost beru jako ctnost, obzvlášť u endura.
Málem jsem si ji koupil, odradila mě jen ta menší velikost, tak vyhrálo CRF, přeci jen o něco větší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

10.11.2021 v 20:57 | Nahoru | #22
callowsick>
no, právě to je taky příběh značky, který je kuriózní a moc to nechápu.

Totiž že někdy kolem 2019 si značka Kawasaki dala na trh motorku, založenou na čínské replice konkurenčního motoru z 90 let minulého století, a tomu poplatné ostatní technologii.
Motoru, který v době kdy ho konkurence používala, cca před 30+ lety, byl koncepčně zastaralý ve srovnání s jejich vlastním vodníkem známým z Kawasaki KLR/KLX...

Před 30 lety dali na trh první vodou chlazený jednoválec 4takt v civilním enduru, pokročilý vedle vzduchových japonských šestistovek DR, XT, XL, XR
A teď tohleto ? No to mě pos...

Naposledy editováno 10.11.2021 21:01:45

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

11.11.2021 v 08:58 | Nahoru | #23

Kafoholik píše: callowsick>
no, právě to je taky příběh značky, který je kuriózní a moc to nechápu.

Totiž že někdy kolem 2019 si značka Kawasaki dala na trh motorku, založenou na čínské replice konkurenčního motoru z 90 let minulého století, a tomu poplatné ostatní technologii.
Motoru, který v době kdy ho konkurence používala, cca před 30+ lety, byl koncepčně zastaralý ve srovnání s jejich vlastním vodníkem známým z Kawasaki KLR/KLX...

Před 30 lety dali na trh první vodou chlazený jednoválec 4takt v civilním enduru, pokročilý vedle vzduchových japonských šestistovek DR, XT, XL, XR
A teď tohleto ? No to mě pos...



no ono to je asi dost o osobních preferencích
Někomu ten zastaralej motor vyhovuje víc, protože mu jeho projev zkrátka líp sedne.

Něco podobnýho jsem zažil, když jsem na svý megazastaralý čínský dvacce přijel pro půjčenou moderní čínskou dvacku (UMko). Ta nová byla o dost silnější v otáčkách, když jsi furt řadil a držel motor v pásmu 2tis otáček, kde byl výkon, byl jsi mnohem rychlejší, na rozjezdy to bylo trochu jak dvoutakt...no a pak jsem sednul zpátky na svý retro a najednou měkčí motor, přijemnější, ve městě dokonce použitelnější.

A přesně takovej efekt může mít to KLX230.

Btw, tou replikou konkurenčního motoru si nejsem úplně jistej, Kawa měla v portfoliu dost vlastních vzducháčů.
Vlastně buďme rádi, že se to tu prodávalo a do budoucna to bude na trhu ojetin, je to furt lepší, než kdyby tu místo toho bylo kulový
Alespoň si může kupující vybrat.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

11.11.2021 v 10:55 | Nahoru | #24
Kawa měla v 250 endurku jak čtyřventil vodník, tak i dvouventilový vzducháč. Tipuji to na přelom 80. a 90. let. Měl jsem ho souběžně s NX250, což byl čtyřventilový vodník od Hondy. Charaktery motorů byly přesně jako z učebnice. Kawa s dvouventilem lepší spodek a střed, Honda raději otáčky. Ale naštěstí plynule, žádný 2T kopanec.

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

11.11.2021 v 14:52 | Nahoru | #25

vilemx píše: Kawa měla v 250 endurku jak čtyřventil vodník, tak i dvouventilový vzducháč. Tipuji to na přelom 80. a 90. let. Měl jsem ho souběžně s NX250, což byl čtyřventilový vodník od Hondy. Charaktery motorů byly přesně jako z učebnice. Kawa s dvouventilem lepší spodek a střed, Honda raději otáčky. Ale naštěstí plynule, žádný 2T kopanec.


To přesně potvrzuje moji zkušenost, tam kde to s KLX ještě dám na trojku, u CRF točíš dvojku.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

12.11.2021 v 00:18 | Nahoru | #26
Jj, vzducháč má z podstaty většinou menší kompresní poměr a to je pro chování určující.
Všechny ty starý buchary chodily krásně dole.

Akorát že v dobách jejich slávy je vyráběli precizní Japonci a byly skvělé.
Dneska je vyrábí o kousek vedle a skvělá je tak možná jejich cena...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

12.11.2021 v 07:08 | Nahoru | #27

Kafoholik píše: Jj, vzducháč má z podstaty většinou menší kompresní poměr a to je pro chování určující.
Všechny ty starý buchary chodily krásně dole.

Akorát že v dobách jejich slávy je vyráběli precizní Japonci a byly skvělé.
Dneska je vyrábí o kousek vedle a skvělá je tak možná jejich cena...



No uvidíme, až tu budou kusy s pořádnou porcí km. Zatím vím jen o pár, co mají do 40 tkm a bez problému.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

16.11.2021 v 10:49 | Nahoru | #28

Merhaut píše: No uvidíme, až tu budou kusy s pořádnou porcí km. Zatím vím jen o pár, co mají do 40 tkm a bez problému.



No, pokud je to pravda, pak je to krásný číslo.
Ale asi se nebavíme o enduro použití. Protože zatim vždy mi budík na enduro ukazuje cca 80 až 100 motohodin na 1000 km.
To snad na tom nikdo nemohl vydržet

(reakce na) Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

16.11.2021 v 14:18 | Nahoru | #29

Kafoholik píše: No, pokud je to pravda, pak je to krásný číslo.
Ale asi se nebavíme o enduro použití. Protože zatim vždy mi budík na enduro ukazuje cca 80 až 100 motohodin na 1000 km.
To snad na tom nikdo nemohl vydržet


To máš asi pravdu, by musel každý den v roce jezdit tak dvanáct hodin

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki KLX 230 nebo Honda CRF 300

20.11.2021 v 19:56 | Nahoru | #30
Zdar, díky všem za příspěvky a vyjádření.
Nakonec jsem pořídil KLX 230 - poslední černá z Příbrami a předposlední v ČR celkem
Honda není a bude kdoví kdy, ale hlavně jsem zvolil něco lehkýho, levnýho a jednoduchýho na trochu vyblbnutí na chatu a na menší výlety kolem komína, taky to mám jako doprovodné vozidlo když jede synek na pitbike (i když už má 150ku na 19/17 kolech)
Dnes prvních 150 km, takže žádná hitparáda než se to trochu zajede...od 200 už se to může víc pokoušet. Zkusil jsem pár šotolin a polňaček, myslím, že mě to bude bavit.

takže ještě jednou díky a snad zima dovolí občasné ježdění!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
podvozek CRF 300l [1, 2, 3, 4] Honda CRF 300L Fridex_01 100 Včera v 09:13 Slávek-TDM
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Pneu Honda crf300l Honda CRF 300L BmwPatrik 1 20.2.2024 v 10:41 Slávek-TDM
Vodítko řetězu Honda CRF 300L Fridex_01 0 26.11.2023 v 08:14 Fridex_01
Zvýšení výkonu Honda CRF300l Honda CRF 300L, Honda CRF 300 Rally machal1428 26 22.11.2023 v 11:35 Deadman


TOPlist