bmw_r1300gs_cartec





Téma: Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až po Offroa...
26.10.2021 v 10:10
Téma a pohodovej pokec o novinkách, situaci, aktuálním dění či dotazy....
k tratím, Hobby závodění....,Licence, Zranění, dění na MMČR a MXGP...
Pokud je tu někdo kdo pravidelně sleduje.....,má dotaz, či probrat danou situaci ...perte to sem


Naposledy editováno 28.10.2021 08:16:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

2.12.2022 v 22:40 | Nahoru | #361
PETARDAK> A tím jsme se v podstatě vrátili někam těsně před rok 1965, kdy dvoutakty a čtyřtakty jezdily to samé. Na několik desetiletí rozhodla láce maloseriově vyráběných dvoutaktů proti drahotě a nedostupnosti tehdejších čtyřtaktů. Výkonově už ani tehdy nebyl problém dostat ze čtyřstovky 40 kW - v roce 1966 měl Cosworth FVA 1,6 s blokem z Cortiny přes 160 kW / 9000 rpm.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

4.12.2022 v 18:00 | Nahoru | #362
Ariete> Blbost! Dvoutakt ja při stejném objemu motoru vždy o 20% výkonnější!

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

4.12.2022 v 18:37 | Nahoru | #363
A nyní si prosfištíme nějaká italská slovíčka. Píše se rok 1988 a stopětadvacítky jsou boží.
1 Jean-Michel Bayle Honda 398
2 Dave Strijbos Cagiva 395
3 Pedro Tragter Honda 226

4 Alessandro Puzar KTM 181
5 Mike Healey Cagiva 156
6 Massimo Contini Cagiva 156
7 Corrado Maddi Honda 151
8 Bob Moore KTM 139
9 Alain Lejeune Honda 139
10 Georges Jobé Honda 132

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

4.12.2022 v 19:40 | Nahoru | #364
Ariete> Dej tam raději něco z pozdější doby, kdy začaly jezdit tvé oblíbené čtyřtakty 250 ! Přece se nebudeš zabývat nějakými podle tebe nevýkonnými dvoutakty!

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

5.12.2022 v 21:29 | Nahoru | #365
Jak je libo!

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

7.12.2022 v 07:17 | Nahoru | #366
Když jsem byl malej smrad.....největší dojem namě udělal ALEX PUZAR...., malý vzrůstem, ale obrovský pan jezdec!
Měl krásný styl a jezdil hrozně hbitě .....s růžovím ledvinákem, často v protrhaném dresu pro chalzení těla s čislem 71 na straně...
Následně jsem vydyndal samolepky , to už jezdil s číslem 1....
Ta doba okolo roku 90 byla nezaměnitelná....hlavně asi díky nedostatku techniky i když člověk prachy měl....
Dnes už je to takový vyčpělí - kdo má prachy, koupí si téměř všechno ........



Ty reklamní kecy novodobejch výrobců viz ten GAS o tom, jak je novej motor....brzdy, rám atd...zase lepší...to jsou hrozný sračky!!!!
Doba 90tek byla téměř na vrcholu techniky hlavně 2T motorek....od té doby se toho zas až tak moc nezměnilo...., změnil se hlavně styl ježdění...
Výbušný a hravý projev 2T nahradil plynulejší a tím rychlejší na kolo, čitelnější (pro hobiky pohodlnější ) projev 4T...
Ano, největší pokrok od té doby zaznamenal vývoj 4T a největší zásluhu na tom měl dle měod Bartolínyho, S.Evrts...s první Yz450 a následně přestup ke KTM viz vývoj 350 atd...
Jinak teda co pozoruju...nejde ani oto hádat se co je výkonnější na brzdě, ale třeba že si člověk koupí za čtvrt mega novou motorku a podvozek je tak tvrdý a často nefunkční, že se natom nedá ani jet ....
Továrních motocykl, je absolutně něco jiného než motocykl z krámu...
Moderní 4T se z těžkotonážního a traktoroidního projevu snažej příblížit hravému projevu 2T
Díky emisím nové moderní vstřikování 2T se snaží vyrovnat projevu 4T.....ať si každej jezdí na čem chce a co mu sedí, výkon motoru je stejně v MX do celku cca 50% a zbytek úspěchu je na pérování a výkonosti jezdce viz např. údaje o tom, jezdec nižší kubatury má rychlejší kolo než jezdec vyšší objemové kubatury...


Naposledy editováno 07.12.2022 08:57:59

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

11.12.2022 v 17:39 | Nahoru | #367
Někdo jezdí do Krakova na předvánoční trhy, jiný pro změnu na Super Enduro (2023! ). Všimnou si, jak ten Billy Bolt ve druhé jízdě zůstal na startu stát, ale stejně všechny přeskákal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

12.12.2022 v 17:04 | Nahoru | #368
Ariete> Vsadím se, že jel na 250 4T... Nemám pravdu Ariete?

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

12.12.2022 v 19:13 | Nahoru | #369
fomax> Jsi na omylu, vzal si na to skákání FE 350.

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

12.12.2022 v 20:15 | Nahoru | #370
No fuj ... novopečený motokrosař Andrea Dovizioso si o víkendu pěkně nalomil a posunul pravé zápěstí ...
https://www.facebook...osts/698299204997447

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.12.2022 v 10:56 | Nahoru | #371
STEFAN EVERTS
25.11.22....Životní jubileum 50 let oslavil legendární belgický motokrosař Stefan Everts.
Stefan má na svém kontě 10 titulů mistra světa v motokrosu a 101 vítězství v závodech Grand Prix!
Jeho výsledky z něj udělali nejúspěšnějšího závodníka světa.
Vozil startovní číslo 72, od továren 2T SUZUKI, HONDA, 4T YAMAHA, následná spolupráce s továrnou SUZUKI a KTM....
Průkopník 4T v královské třídě GP cca od 2003...
Přežil malárii, která mu následně vzala části chodidel....
Jeho otec HARRY mistr světa (mimo jiné který vloni 2021 závodil Classic MX ve Stříbře na motocyklu Puch)....
Stefanův syn LIAM, pokračovatel úspěšného MX rodu co na titul mistra světa se st.číslem 72 zanedlouho pravděpodobně naváže
Prodávající Gin S72...., merch LIAMSKI ...

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

14.12.2022 v 12:45 | Nahoru | #372
KEN ROCZEN
jako mladý germánský profi závodník přešel od Simsona k
2007 – Mistr světa na SUZUKI RM85ccm

Následný Champión ADAC za TEKA SUZIKI RMZ250
2011 – Mistr světa v motokrosu MX2 na KTM SX250F
jako jeden z mále, dokázal potrápit JH84 a následující odchod z Evropy do USA
2013 - AMA Supercross West Champion 250SXF KTM
2014 – AMA Motocross Champion KTM SXF450
2015 – vítěz Monster Energy Cupu SUZUKI RMZ450
2016 – AMA Motocross Champion SUZUKI RMZ450

Následoval přestup k Hondě....
V roce 2017 následoval pád a výrazné zranění - kde se následně pár let hledal v AMA MX i SX.... .


2019 - vítěz Redbull Straight Rhythm na RETRO HONDA CR 250cc 2T
následoval Velkolepí COMEBACK když vyhrál závod, a až téměř letos na sklonku sezóny...

když vyhrál
10.2022 FIM Mistrovství světa v superkrosu (WSX) na HONDA CRF450

Proč to píšu...? Protože pravděpodobně skončilo Kenovo angažmá u Hondy a veškerá média byla zaplněna spekulacemi od testování Elektro bajku
- Stark VARG , elektrický motocykl

- Kawasaki KXF450 - 2023

- Yamaha
Na YAMAZE startoval letošní Redbull Straight Rhythm, kde však skončil 2hý , ve finále podlehl M.Musquinimu na 2T KTM

následně testoval YZF450 - 2023
Ale kruh se uzavřel....přezdívaný KROC pro následující sezónu si prý plácnul se SUZUKI H.E.P. PROGRESSIVE Motorsports.


Na AMA SX, která začíná už Ah1 7. ledna 2023 jsem osobně velice zvědav....
Jednak, že SUZUKI na X let odešla jako tovární team z vrcholového GP i AMA (pravděpodobně pro vývoj silničních závodů..)
Druhak, zda vynese Ken Suzu zase na vrchol, i za její MX zastaralost - jediný stroj - který dosud nemá STARTER a zavře tak ústa všem posměváčkům???



Naposledy editováno 15.12.2022 06:40:23

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

15.12.2022 v 06:09 | Nahoru | #373

Žhavý drb v republikovém seriálu CLASSICMOTOCROSS
Pro následující sezónu 2023, je "zkušebně" zavedená nová "rozvolněná" kategorie
PRE 03 (pro 2t stroje roku výroby 1998-2003) pro závody v Trutnově, Světci a Březolupech

Naposledy editováno 15.12.2022 06:41:44

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

15.12.2022 v 19:29 | Nahoru | #374
Já už roky nechápu, jaktože ten Roczen vůbec chodí

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

16.12.2022 v 06:26 | Nahoru | #375
oxygen> neboj, věkem se to všechno sečte......

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

16.12.2022 v 12:17 | Nahoru | #376
SUPERKROS - zkráceně SX
tento druh jízdy jezdce na teréní motorce, se od MX liší tím že :
- jezdí se zpravidla na krátkém okruhu cca 500-8000m, plném skoků, víceméně přes zimu v krytých stadiónech kdy se venku nedá tolik závodit..., pro svou přehlednost z hlediště, skokovou frekvenci a motorkářský sprint, adrenalin, souboje.. je často velice divácky populární, sponzorská SHOW a tím jsou i jezdci ohodnocování....
- kořeny zanechal u nás 1956 Závod vítězství v Praze na Strahově, následně byla i tato disciplína vedena a ježděna v 90tých letech od krajských přeborů po MČR JIM BEAM cupy atd...pro svou náročnost a častou úrazovost ztratila u nás jezdeckou účast a oblibu.........
- ve světě nejblíže ADAC GER, převážně FR, a asi nejznámější a nejsledovanější seriál v USA pod zkratkou AMA SX
Kalendář pro 2023 Monster Energy AMA Supercross


Po loňské průlomové MS v Superkrosu FIM,
Následuje Misrovství světa kalendář SX 2023, pod taktovkou FIM WSX


Hezký článek zde :
https://www.motorkar...rem-sveta-48613.html

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

19.12.2022 v 12:06 | Nahoru | #377

předběžný kalendář

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

19.12.2022 v 14:15 | Nahoru | #378
Jedna zajímavost.....a to že od roku 2024 by měla vstoupit do kolotoče MS
Triumph Racing

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

20.12.2022 v 23:22 | Nahoru | #379
Dovi s tou zlámanou prackou bude mít alespoň víc času na ředitelování - právě koupil trať Monte Coralli. Mapa .

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

22.12.2022 v 06:58 | Nahoru | #380
Rozhovor s Giuseppem Luongem nejen o MXGP 2023


17.12.2022....
Zcela určitě všichni netrpělivě čekáme na zveřejnění kompletního kalendáře FIM MXGP 2023. Nyní stále nejsou známy tři podniky. Druhý a třetí podnik seriálu zná své termíny, ale místa ne. Podle Giuseppeho Luonga by se oba závody měli odjet v Evropě. Ten třetí neznámý je naplánován na Austrálii nebo Brazílii.

Všichni víme, jak těžkými časy procházíme, ale Infront nadále tvrdě pracuje na vytvoření dobrého kalendáře se závody po celém světě. Soukromé týmy dostanou od Infrontu zaplaceno více peněz na cestovné. Rozhodl tak o tom po konzultaci s některými manažery týmů.

V rozhovoru níže, který na svém webu MXLarge s Giussepem Luongem si budete moci předčíst o vztahu mezi FIM a AMA, kdfy by se v USA mělo odjet více závodů MXoN a také MXGP USA. Co se elektro motocyklu Starka Varga týče, Luongo nyní nevěří, že by seriál MXGP byl tím správným, což ale neplatí do budoucna. Také je zde šance, že se MXGP předstatví v Indii, ale v těchto fázích není nic potvrzené.

Otázka: Po těžkých časech Covidu a také senzační bitvě šampionátu MXGP 2021 mezi Herlingsem, Febvrem a Gajserem se letos svět trochu zklidnil a my jsme mohli se sérií opět cestovat po celém světě. Doba byla stále ale velmi napjatá kvůli válce na Ukrajině a rostoucími životními náklady, ale přesto jste schopni sestavit solidní kalendář na rok 2023 a podpora průmyslu směrem k MXGP vypovídá hodně o kvalitě série. Jak náročné byly jednání?

Luongo: Jednání v této době jsou velmi obtížná, protože jak říkáš je zde situace COVID (která stále ještě úplně nepominula), například máme smlouvu s Čínou, ale samozřejmě tam nemůžeme, máme smlouvu s Ruskem, ale kvůli válce na Ukrajině tam nemůžeme a navíc dochází k dramatickému nárůstu cen kvůli těmto problémům, což vše ještě více komplikuje. Je jasné, že naším cílem je vždy mít mistrovství velmi silné s celosvětovým pokrytím.

Otázka: Chybí nám tři podniky, které neznají své místo konání, můžeš uvést nějaké podrobnosti o tom, které země se ucházejí o tato prázdná data a víš, kdy bude oficiálně znám a představen kompletní kalendář na rok 2023?

Luongo: První 2 TBA budou v Evropě a budou oznámeny velmi brzy. Třetí bude zámořská akce a bude oznámena do konce ledna. Jak jsem řekl výše, tvorba kalendáře v těchto těžkých časech je velmi komplikovaná, ale jsem velmi šťastný, protože se nám během těchto potíží podařilo udržet mistrovství nejen naživu, ale také ve velmi dobrém zdravotním stavu.

Otázka: Zdá se, že šampionáty se objevují po celém světě, s novým World supercross, americkou sérií supermotokrosů a také s novou indickou ligou Supercross. Co si myslíš o těchto sériích a o tom, že Indie je vážným zájemcem o konání FIM Mistrovství světa. Jak probíhají jednání o pořádání MXGP v USA. Něco jsem slyšel o tom, že jednání probíhají. Myslíš si, že musíme být opatrní s pořádáním tolika různých sérií, které zde máme?

Luongo: Ano, věříme, že MXGP má v USA velkou budoucnost, vztahy s MX Sport jsou velmi dobré a David a Davey společně pracují na tom, aby se MXGP vrátila do USA a aby se akce MXoN pořádaly častěji v USA. Věříme, že budoucnost máme i v Indii, protože tam máme dlouhodobě vztah s pořadatelem a až bude čas, uspořádáme v Indii podnik MXGP. Jistě si musíme dávat pozor na to, kolik sérií existuje, protože všechny jedí na konci dne ze stejného talíře, ale pro nás je situace velmi jasná, Mistrovství světa v motokrosu je jedno a tam jsou oficiálně přítomni všichni výrobci a kde špičkoví jezdci závodí na nejlepších místech na světě, a to je MXGP.

Otázka: Vidíme v kalendáři Vietnam, jeho vůbec první Grand Prix v této zemi, a stále slyším zvěsti, že Austrálie se chce znovu připojit k kalendáři, možná i pro tento rok. Oba závody v Indonésii jsou samozřejmě vzrušujícími zastávkami pro tento sport a bývalý promotér Assenu mluví o závodu na pláži v Riu v Brazílii. Můžete uvést nějaké podrobnosti o těchto rozhovorech?

Luongo: Ano, jednáme s mnoha organizátory po celém světě a Austrálie a Brazílie jsou dvě z nich a doufáme, že tyto dohody dokončíme, protože obě tyto země jsou velmi důležité trhy, bylo by fantastické se do těchto zemí vrátit.

Otázka: Přijdou v příštích letech v sérii nějaké zásadní změny, nebo budete pokračovat se stejnou pyramidovou strukturou, kterou jste měli po mnoho let a která byla tak úspěšná.

Luongo: Pyramidová struktura funguje velmi dobře, a když vidíte vysoký počet talentovaných jezdců přicházejících z mistrovství Evropy, dokazuje to, že systém funguje dobře. Budeme tedy pokračovat ve stejném systému, jistě každý rok dojde k nějakým drobným úpravám, ale pyramidy se nedotkneme.

Otázka: Tým USA konečně po mnoha letech vyhrál v Monster Energy Motocross of Nations a přestože jsem byl sám fandou evropských týmů, byl jsem opravdu šťastný, že jsem je viděl vyhrát a samozřejmě potřebujeme, aby byli jedním z vedoucích týmů pro budoucnost akce . Všichni milují AMA vs FIM a před MXoN v Ernee v roce 2023 si umím představit, že zájem opět poroste. Jak jsi viděl akci na Redbudu a jaký byl tvůj pocit z amerického vítězství?

Luongo: Americký tým je vždy jedním z nejsilnějších týmů na světě, přestože dlouho nevyhrál, o kvalitě amerických jezdců není pochyb. Myslím, že to bylo pro sport, že americký tým vyhrál, velmi dobré, protože to motivuje evropské týmy a australský tým k odvetě v Ernée. Ve sportu platí, že čím tvrdší konkurence a čím širší je paleta vítězů, tím více sport roste. Redbud byl pro náš sport fantastický úspěch a Ernée bude prostě úžasná.

MXLarge: Vzhledem k tomu, že nový elektro motocykl od Starka Varga zní velmi působivě, měl s nimi Infront nějaký kontakt a jaká je podle vás jejich budoucnost, když se zapojí do MXGP?

Luongo: Jistě, jsme s nimi v kontaktu, stejně jako jsme v kontaktu se všemi výrobci, kteří mají zájem o motokros. Doba není zralá na to, abychom měli v MXGP elektro motocykly, ale možná, pokud v budoucnu bude více výrobců, kteří vyrábějí elektrická závodní motokrosové stroje, mohli bychom vytvořit samostatnou elektrickou třídu.

Otázka: Slyšel jsem také, že dojde k podpoře týmů při cestě do míst jako je Indonésie, Vietnam, Argentina, atd.. Můžeš k tomu uvést nějaké podrobnosti?

Luongo: Se zvýšením cen za přepravu v důsledku inflace, Covidu a války na Ukrajině jsme týmy přinutili přepravovat méně kilogramů nákladů, protože jsme viděli, že v mnoha případech přepravovali příliš mnoho vybavení, které z velké části nebylo nutné. Na druhou stranu poskytneme větší podporu netovárním týmům, které jim umožní pokrýt téměř všechny jejich náklady na dopravu.

Otázka: Budou se rozdávat body za sobotní kvalifikační závody?

Luongo: Ano od první do desátého místa.

Otázka: Také jsem slyšel, že by se do Namuru mohlo motokrosové mistrovství světa vrátit. Je to pravda, nebo skutečně Infront z někým z Namuru jedná?

Luongo: Nic na tom není pravda. Nikdo nás v této věci nekontaktoval. Máme smlouvu s Lommelem a upřímně řečeno, mylsím si, že uskutečnit závod v Namuru je velmi obtížné uspořádat. Podle současných předpisů by se tam muselo vykácet na stovky a stovky stromů, aby jsi tam mohl udělat trať. Nikdo si to včetně nás ani nepřeje dělat.



Naposledy editováno 22.12.2022 07:01:33

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

22.12.2022 v 22:17 | Nahoru | #381
Luongo je nenažraný krypl podobný Ezpeletovi!

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

24.12.2022 v 10:55 | Nahoru | #382
Jiný rozhovor, kde se zmiňuje startovné, entry fee - 300 eur za EMX závod, 1000 eur za MX2 / MXGP.
https://gatedrop.com...d-more/#.Y6bFJ7-ZP0k
Hledal jsem to, abych měl představu, kolik stálo startovné Terešákovy sponzory - za možnost jezdit pátý od zadu dal jenom na startovném 14 tisíc euro. Naštěstí pro něj se velmi často stává, že body utrží všichni, kdo se dostanou až na startovací žebřík. Se seriovou motorkou asi nemá moc šancí posunout se výš - chybějící výkon mu na těžších tratích zvýší manko z nějakých 5 vteřin na kolo až na mínus 10 vteřin.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

25.12.2022 v 17:16 | Nahoru | #383
Ariete> V motokrosu není zdaleka tolik peněz jako v MS na silnici, proto je Ezpeleta nenažraný mega zloděj a Luongo jen nenažraný velký zloděj! Šmejdi jsou oba stejní!

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

9.1.2023 v 07:27 | Nahoru | #384
Nová motoristická sezóna odstartovala Dakarem
Superkrosová odpálila za velkou louží A1, hlavně 450 míchali kartama

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.1.2023 v 08:32 | Nahoru | #385
Arenalinu plné video SuperEnduro Germany 2023

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

13.1.2023 v 20:34 | Nahoru | #386
Bližší kalendář a GP

Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

16.1.2023 v 11:56 | Nahoru | #387
SX Okland přeložen kůli počasí ná 18.2.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

16.1.2023 v 19:33 | Nahoru | #388
sirr> Ten kalendář je žůžo. Jak poletí v létě na dva závody někam na rovník až k Austrálii. Indonesie musí platit pohádkově, ale škoda, že jezdcům z toho moc nekápne. To samé Vietnam, s tím, že se tam vyráží v období dešťů.

(reakce na) Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

19.1.2023 v 06:42 | Nahoru | #389
Ariete> ano, kždý rok se zloběj teamy, jezdci....ale je to co?

1 reakcí na tento příspěvek Motokros, české Hobby, Classic, mmčr až MXGP , AMA MX/SX až...

25.1.2023 v 06:54 | Nahoru | #390
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist