globalmoto_kveten





Téma: 30 km/hod v obci
 
14.10.2021 v 10:16
Tak nám pánové a dámy chystají další opruz. Cestu k bezpečnějšímu provozu na silnicích nehledají jen výrobci automobilů. Jednou takovou je Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), jejímž členem je i Česká republika. Ta nyní navrhuje, že by se maximální povolená rychlost v zastavěných oblastech měla snížit na 30 km/h.

To už fakt začíná smrdět těmi elektro koloběžkami.

http://jdem.cz/fgx2f2

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 30 km/hod v obci

14.10.2021 v 11:00 | Nahoru | #1
soccer. Celé je to otázka definování té oblasti.

Já to četl už před týdnem a vycházel z textu "Parlament proto nyní Evropskou komisi vyzval, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“. Zároveň zmiňuje možnost ponechat vyšší limit na hlavních tazích při současném „zajištění přiměřené ochrany nechráněných účastníků silničního provozu“."
Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna.

(reakce na) 30 km/hod v obci

14.10.2021 v 11:13 | Nahoru | #2

1100Virago píše: ...Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna.

Právě že není .) Na obytnou zónu nedostaneš dotaci určenou pro cyklostezku, takže je "lepší" stavět cyklostezky než převádět ulice pod obytné zóny

(reakce na) 30 km/hod v obci

14.10.2021 v 11:18 | Nahoru | #3

1100Virago píše: soccer. Celé je to otázka definování té oblasti.

Já to četl už před týdnem a vycházel z textu "Parlament proto nyní Evropskou komisi vyzval, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“. Zároveň zmiňuje možnost ponechat vyšší limit na hlavních tazích při současném „zajištění přiměřené ochrany nechráněných účastníků silničního provozu“."
Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna.



Doufáš usilovně, leč marně...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 30 km/hod v obci

14.10.2021 v 20:13 | Nahoru | #4

1100Virago píše: soccer. Celé je to otázka definování té oblasti.

Já to četl už před týdnem a vycházel z textu "Parlament proto nyní Evropskou komisi vyzval, aby vypracovala a doporučila pravidla „bezpečného omezování rychlosti“ včetně „maximální rychlosti 30 km/h v obytných oblastech a oblastech s vysokým počtem cyklistů a chodců“. Zároveň zmiňuje možnost ponechat vyšší limit na hlavních tazích při současném „zajištění přiměřené ochrany nechráněných účastníků silničního provozu“."
Takže je jen na obcích, jak si to ošéfujou a vyznačí. Ona ta "obytná oblast a oblast s vysokým počtem cyklistů a chodců" je v podstatě naše obytná zóna .



Není, obytná zóna je zcela něco jiného, viz 361/2000 Sb.

Provoz v obytné, pěší a cyklistické zóně

§ 39

(1) Obytná zóna je zastavěná oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Obytná zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec obytné zóny".

(2) Pěší zóna je oblast, jejíž začátek je označen dopravní značkou "Pěší zóna" a konec je označen dopravní značkou "Konec pěší zóny".

(3) V obytné a pěší zóně smějí chodci užívat pozemní komunikaci v celé její šířce , přičemž se na ně nevztahuje § 53. Hry dětí na pozemní komunikaci jsou dovoleny jen v obytné zóně.

(4) Do pěší zóny je povolen vjezd jen vozidlům vyznačeným ve spodní části dopravní značky podle odstavce 2.

(5) V obytné zóně a pěší zóně smí řidič jet rychlostí nejvýše 20 km.h-1. Přitom musí dbát zvýšené ohleduplnosti vůči chodcům, které nesmí ohrozit; v případě nutnosti musí zastavit vozidlo. Stání je dovoleno jen na místech označených jako parkoviště.

(6) Za účelem organizování dopravy může obec v obecně závazné vyhlášce obce vydané v přenesené působnosti vymezit místní komunikace nebo jejich úseky v obytné zóně, které nelze užít ke stání nákladního vozidla2) nebo jízdní soupravy.2)

(7) V obytné zóně a pěší zóně musí chodci umožnit vozidlům jízdu. To platí i pro děti hrající si v obytné zóně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist