globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno
8.9.2021 v 16:51
Protože se ty různé kecy o kovářově kobyle zakládají na pravdě, tak sem jdu s prosbou o tip, čím to může být:

Po pár letech, kdy se originál karbece pro RD-04 válely v bedně a jezdil jsem na karbecích pro RD-07, jsem je vyčistil, zkontroloval a vrazil do motorky k motoru, který jsem také celý zkontroloval a seřídil - taková celková revize a vrácení do originálu.

První, co mě ani moc nepřekvapilo, protože některé XRV to prostě dělají, byl nic moc start při plném sytiči, kdy motor jde na jeden válec a zhruba při polovičním sytiči se přidá druhý. Po ani ne půl minutce už motor běží zcela bez sytiče, což se mi zdá brzo.

Jenže co už běžné není, tak motor strašně málo brzdí, pokud se zaklapne plyn. Nejdřív jsem si myslel, že už jsem starý senila, co zapomněl jezdit na motorce, ale po přesednutí na jinou XRV je rozdíl šílený. Jako bych jel na dvoutaktu

Překontroloval jsem směs, podtlaky, barvu svíček, spotřeba je v normálu mezi pěti a šesti, nic z motorky nekape, do výfuku ani sání nestřílí., jede normálně bez děr s plným výkonem ve všech otáčkách. Při vytočení na volnoběh otáčky padají normálně, žádný pomalý doběh jako Tráboš nebo Třiapůle. Jen za jízdy prostě málo brzdí motorem. Zkusil jsem i za běhu stříkat startovací sprej kolem hrdel, jestli to někde nepřisává. Nic.

Kromě hození ze skály, darování na dobročinné účely a rezignace mi došly nápady, co s tím udělat. Nemáte někdo nějaký tip?

Naposledy editováno 09.09.2021 19:54:50

Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

8.9.2021 v 16:56 | Nahoru | #1
Co,, lanko ,, nedrhne někde při zaklapnutí plynu ...

1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

8.9.2021 v 19:08 | Nahoru | #2
Nevím jestli má karburátor doraz klapky, jestli ano tak zkus přivřít škrtící klapku. Neznám tu motorku, ale na brzdění motorem to má velký vliv.

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 09:26 | Nahoru | #3
ruda1> Dovře klapky a neudrží to volnoběh, ne?
Takže nezbývá, než tipovat, že je pilotem seřízená moc bohatá směs a na každém válci jinak, potřebuje to přidat vzduchu škrticíma klapkama a důsledkem je to nebrždění motorem. Kontrola synchronizace by mohla taky napovědět.

Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 09:44 | Nahoru | #4
A tlaky ve valcich si meril ? Jestli ta chyba nebude jinde nez ve smesi.

1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 10:09 | Nahoru | #5
Tlaky jsem ještě neměřil, blbě se ktomu může :( Ale dnes to zkusím.

Oproti původnímu setupu karbeců, jak byly nastaveny, než jsem je před lety vyškubnul, jsem je teď nějak radikálně doseřídit nemusel. Bohatostní šrouby zůstaly +- stejně a sedí s manuíálem. Asi o půl otáčky jsem zvednul volnoběh dorazem na klapkách, protože tam dávám Vervu100, se kterou u starých motorů trochu spadnou volnoběžné otáčky. Ale i když to vrátím zpět, až se na volnoběh sotva udrží, žádná změna k lepšímu nenastane :(

Už mě napadají takové zoufalosti, jako třeba blbý předstih, slabé jiskry nebo nepálící některá ze zdvojených svíček. Když jednu dvojici svíček odpojím, tam motor chcípá a musím mu na volnoběh ještě víc přidat, Tak možná že ani čtyři nedávají tak kvalitní jiskry.

Motorka má od repase najetých asi tísíc km. To nebrždění se projevilo už hned při první jízdě. Přesto jsem s ní dal víkendových tisíc s tím, že si třeba všechno sedne. Teď jsem zkontroloval synchro, zkusil vyměnit CDI a stále z toho mám dvoutakt,

1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 10:18 | Nahoru | #6
Takhle se to chová v celém spektru otáček? Jako kdyby se ti nechtěli vracet membrány. Ale proč jen za jízdy... Jako kdyby brzdění motorem generovalo nějaký podtlak ..
Jako zajímavá závada.

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 10:34 | Nahoru | #7
Anti> Na membrány snad to nevypadá. I když jsou šoupátka úplně dole, je pod nimi taková mezera, že by bez škrcení klapkou motor šel do omezovače. Proto i kdyby zůstávaly viset, tak by to nemělo mít na volnoběh vliv. Leda by při váznoucích šoupátkách vysunuté jehly natolik obohatily směs, že by motor nebrzdil. Jenže kde by se vzal vzduch?

No nic, jdu shodit nádrž a třeba se stane zázrak....

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 10:50 | Nahoru | #8
vilemx> Hele kdyz to nebrzdi motorem po zaklapnutim plynu, tak by to bud muselo porad krapet tahnout kupredu , takze ty karbce nebo to proste nema kompresi a nema to cim brzdit. Me prijde ze predstihem ani tim ze nepujde jedna sada svicek to byt nemuze. Ale chapu to ze kdyz najednou nevis tak clovek napadaj ruzny myslenky. Ted jsem asi tak 100x vyndaval karbec z duka , protoze jsem nebyl schopnej naladit smes a zasek se natom ze to je plovakem . Ale je potreba ohmatat ty slepe ulicky
Nakonec to bude nejaka blbost.

Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 13:46 | Nahoru | #9
Na hladinu jsi Koukal ?

2 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 19:41 | Nahoru | #10
Přátelé a kamarádi,
abyste neumřeli úplně blbí, přináším Vám výsledek mého bádání. Úvodem bych shrnul dosavadní tipy a rady. Některé byly naprosto k hov*u, třeba jako gugem doporučované změření tlaků ve válcích - fakt nepotřebuji zjistit, že mám vyběhaný motor. Asi nejblíže byl Kohlstein, který tipoval na blbě nastavenou směs.

Byl jsem rozhodnutý motorku darovat tomu, kdo tipne správný výsledek. Protože se tak nestalo, máte smůlu. Příčinou byla moje zapomnětlivost. Přel lety, když jsem rouboval na RD-04 karburátory z RD-07, jsem musel pootočit jednou přírubou, aby její vybrání bylo v místě ďoury pro průchod vzduchu. Když jsem teď originální karburátory vracel zpátky, na tuhle "maličkost" jsem zapomněl Za těch 1000 kiláku se stačil otvor hezky obtisknout do gumové příruby


Naposledy editováno 09.09.2021 19:43:05

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 20:15 | Nahoru | #11
vilemx> a pritom takova blbost a kolik to dalo prace co

Naposledy editováno 09.09.2021 20:15:50

1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 20:32 | Nahoru | #12
Co je to za vzdušník?

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 20:50 | Nahoru | #13
Anti> Nenuť mě to opět rozebrat, abych zjistil, kam vede

1 reakcí na tento příspěvek Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 21:39 | Nahoru | #14
Že by podtlak k mebráně?
Ale ne, to je ten velkej. Tohle půjde ke komínku .
Ale byl ten nácuc pro mebránu na svém místě?

Naposledy editováno 09.09.2021 21:41:29

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 21:48 | Nahoru | #15

Anti píše: ...Ale byl ten nácuc pro mebránu na svém místě?


Na karbeci je vidět šedé zabarvení od gumy, že ten nácuc pro membránu byl také částečně zakrytý. Ale kupodivu motor šel krásně, neškubal, výkon měl, spotřeba v pohodě.....

Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 21:50 | Nahoru | #16
Takže kdo měl pravdu?
Zajímavé. Asi to bylo dost chudé, ale nejspíš se to časem zvedlo i tím nižším průtokem....

Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

9.9.2021 v 22:39 | Nahoru | #17
Ta kulatá dírka by měla být k sytiči, proto ty špatné starty.
Vývrty ke všem ostatním okruhům by měly mít vzdušníky v prostoru pod mebránou. Ten ovál byl jenom přiškrcený, ale asi dost na to, aby rozhozená směs musela zkorigovat těma škrticíma klapkama.

(reakce na) Po zaklapnutí málo brzdí motorem - vyřešeno

12.9.2021 v 08:39 | Nahoru | #18

vilemx píše: Přátelé a kamarádi,
abyste neumřeli úplně blbí, přináším Vám výsledek mého bádání. Úvodem bych shrnul dosavadní tipy a rady. Některé byly naprosto k hov*u, třeba jako gugem doporučované změření tlaků ve válcích - fakt nepotřebuji zjistit, že mám vyběhaný motor. Asi nejblíže byl Kohlstein, který tipoval na blbě nastavenou směs.

Byl jsem rozhodnutý motorku darovat tomu, kdo tipne správný výsledek. Protože se tak nestalo, máte smůlu. Příčinou byla moje zapomnětlivost. Přel lety, když jsem rouboval na RD-04 karburátory z RD-07, jsem musel pootočit jednou přírubou, aby její vybrání bylo v místě ďoury pro průchod vzduchu. Když jsem teď originální karburátory vracel zpátky, na tuhle "maličkost" jsem zapomněl Za těch 1000 kiláku se stačil otvor hezky obtisknout do gumové příruby



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist