bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Auto na převoz moto a na spaní
 
5.8.2021 v 12:09
Čau bando, uvažuji o tom, jak nejlépe vybrat služebák, aby mi sloužil na přepravu moto a aby se v něm dalo normálně vyspat když se jede na okruh, nebo na motokrosovou trať. Momentálně mám kombika bez koule a v případě nejvyšší potřeby si půjčuji transita, což je vždycky trošku na dlouhý lokty. Budu mít pouze jedno civilní auto, ve kterým se potřebuju pohodlně vyspat, v klidu téměř denně jezdit porce kiláků, proto jsem velkou dodávku ze seznamu vyřadil. Najezdím za rok pracovně spoustu kilometrů a je blbost jezdit za 10 litrů ve velký dodávce, která by byla většinu času nevytížená. Nabízí se nějaký větší kombi s koulí, motorky si tahat na moto-přívěsu a zbytek věcí v autě. To je dost kostrbatý, ale taky to někdo takhle dělá. Dál se nabízí civilnější "dodávky" s přijatelnou spotřebou na běžný ježdění typu Toyota ProAce, VW Transporter atd. + případně vozík. Zajímaly by mě proto vaše zkušenosti a postřehy, jak nejlíp skloubit relativně pohodlný civilní auto na denní ježdění s využitelností na kempování, celovíkendový ježdění a tak dále. Předem děkuju za odpovědi k tématu. H.


Naposledy editováno 05.08.2021 12:10:14

Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 08:32 | Nahoru | #31
Mám od listopadu Tourneo Custom 2017, 2,0 96 kW, 8 míst a verzi L2H1. Kupoval jsem zejména kvůli 4 dětem, protože všechny 7 místný MPV jsou tak trochu píčou proti zdi. 6 lidí se komfortně sveze prostě jen v dodávce pokud k tomu je nějaká bagáž. Člověk si na to auto zvykne rychle. Prostor je fajn a výhled, kdy člověk vidí přes auta před sebou. Je to na takovou klidnou jízdu. Najeto mám teď asi 6500 km se spotřebou 8,4. Potvrzuji, že moto typnu enduro se tam dá dát. Vezl jsem vzadu Yamahu WR 250 R. Bez zrcátek, řídítka se vešla.

Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 08:39 | Nahoru | #32
Kombinace vozíku a Ford Tourneo Connect mi přijde v pohodě. Spotřeba 4,5 - 5,1 l/100km taky. Vozík by sloužil i jako servisní plošina, u které se netřeba ohýbat.

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 08:42 | Nahoru | #33

Medved píše: ficcus> neverim ze zijes ...



Ještě trochu jo Ale tak nějak jsem vycouval z těch sociálních internetů

2 reakcí na tento příspěvek Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 11:00 | Nahoru | #34
Já teda nevím, co tady řešíte, lepší auto než Prévii stejně neseženeš.
Jasně, že na velikost customa to nemá, ale oproti 806 a 807 je to trochu větší, nesrovnatelně spolehlivější, o poznání pohodlnější s lepšími jízdními vlastnostmi a nižšími provozními náklady.

1 reakcí na tento příspěvek Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 11:08 | Nahoru | #35
Jen tam neda motorku a bude ji muset vozit na vozejku stejne jako za obyc kombikem

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 11:13 | Nahoru | #36
assassin> Jo. Taky píšu, že je to alternativa ke zmiŇované 806 a 807. Na druhou stranu i s vozejkem s motorkou s tím pojedeš rychlejc pohodlněji a levněji než s dodávkou. Pokud samozřejmě nepotřebuješ jezdit a parkovat někde, kde by tě přívěs omezoval.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 13:06 | Nahoru | #37

Borntobewild píše: Já teda nevím, co tady řešíte, lepší auto než Prévii stejně neseženeš.
Jasně, že na velikost customa to nemá, ale oproti 806 a 807 je to trochu větší, nesrovnatelně spolehlivější, o poznání pohodlnější s lepšími jízdními vlastnostmi a nižšími provozními náklady.

Previa ma proti 807 obrovskou vyhodu - nemusi se u ni menit svicky. Nikdy. Akorat teda kazdych 80000km vymenis motor. Vzdycky. Akorat u toho kompresoroveho motoru je kratsi interval - 60000km.

Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 14:19 | Nahoru | #38
A trandak custom uz je moc velkej?Kamos ho ma a na pracanta mi prijde fajn.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 14:47 | Nahoru | #39
Medved> A to jsi slyšel kde? Nesplet sestreba o jeden rad?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 15:00 | Nahoru | #40

Borntobewild píše: Medved> A to jsi slyšel kde? Nesplet sestreba o jeden rad?

To snad ne ... po 8000km? Tomu neverim. Zase na druhou stranu by se nemusel menit ani olej.

edit: neslysel jsem to nikde ... zazil jsem to .

edit2: zkousel jsem dohledat nejake info o tom pruseru Previe v Americe. Marne. Tak jenom co si pamatuju - ja jsem si v USA Previi pujcil na takovy delsi vylet a vratil jsem se z nej s motorem na sracky. Kdyz to zacalo mlatit, dojel jsem do pobocky pujcovny a tam mi mistni rednek rekl, ze to je normalni, at klidne jedu. Mel jsem pred sebou cca 300km domu, relativne civilizovanou krajinou. Dojel jsem jentaktak a z pujcovny si pro to prijeli s odtahem. Po vikendu jsem se o tom bavil s mistnakama v praci a kdyz to slysel jeden z nich, tak z nej vylezlo, ze mel Previi a odesly mu dva motory. Pak od nej Toyota ten vynalez koupila zpet, byla tam nejaka hromadna zaloba. Duvod je udajne ten, ze Previa ma motor pod prednima sedackama a aby ho tam dostali, naklonili ho do nejakeho extremniho uhlu, tusim skoro 80st. Jenze sikmacum nedoslo, ze musi taky predelat mazani, protoze ty motory jsou konstruovane na nejaky podstatne nizsi uhel nakloneni. Takze ty motory se zacaly zadirat jeste pred najetim 100kkm na klice. Souviselo to s hladinou oleje - kdo ji drzel na horni rysce, tomu motor vydrzel dele, kdo ji drzel mezi ryskama, mel smulu. Kompresorove motory odchazely drive - logicky, protoze dostavaly vic na prdel. Mimochodem - asi proto se tolik Previi pred par lety objevilo v Evrope .
A ten vtip se svickama mi rikal prave ten kolega, ktery Previi vlastnil .

Naposledy editováno 07.08.2021 10:52:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 16:00 | Nahoru | #41
Borntobewild> 806 a její sestry jsou spolehlivé, až na její nepovedenou lancii.

807 je proti tomu nenažraná, těžká, v interiéru hnusná malá kraksna.

S 806 jsem najel 250tis a až na závadu altíku a relátka, tak i tak mě nikde nenechalo. Servis byl teda bídnej, jen olej, filtry a potom ostatní, co technik na stk uznal za špatné. Cena/ výkon jako u Feldy, taky jede až do roztrhání.

Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 16:11 | Nahoru | #42
Měl jsem léta Fiat Scudo a myslel jsem si, že to stačí. Do té doby, než jsem si pořídil velké Ducato (L3H2). Všechny malé mrdky typu Transporter jsou nepohodlný kompromis pokud jde o přepravu motorky+vybavení a spaní na okruhu. O přívesu bych vůbec neuvažoval. Takže nejlepší řešení je mít auta dvě. Staré Ducato (2002 až 2006) 2,8jtd se dá koupit levně, jen sehnat nezničené a neshnilé může být problém. Po motorické stránce asi nic spolehlivějšího a jednoduššího mezi dodávkami není (Iveco - jednoduchá konstrukce motoru pro náklaďák). Žere to tak do 10l.

Naposledy editováno 06.08.2021 16:19:56

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 16:36 | Nahoru | #43

Medved píše: Previa ma proti 807 obrovskou vyhodu - nemusi se u ni menit svicky. Nikdy. Akorat teda kazdych 80000km vymenis motor. Vzdycky. Akorat u toho kompresoroveho motoru je kratsi interval - 60000km.


...asi dobrej vosk a hořej pomalu

Auto na převoz moto a na spaní

6.8.2021 v 20:25 | Nahoru | #44
Mám VW T5, vepředu 3 místa, vzadu jedno. Vozím malou a velkou krosku. Když dám pryč zadní jednosedačku, tak se tam dá vedle jedné moto přespat. Ale jde to jen v létě a otevřená okna, dost to tam smrdí benzínem. Spotřeba je kolem 7-8 l, ale já už nikam nespěchám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 06:55 | Nahoru | #45

_Michal píše: Borntobewild> 806 a její sestry jsou spolehlivé, až na její nepovedenou lancii.

807 je proti tomu nenažraná, těžká, v interiéru hnusná malá kraksna.

S 806 jsem najel 250tis a až na závadu altíku a relátka, tak i tak mě nikde nenechalo. Servis byl teda bídnej, jen olej, filtry a potom ostatní, co technik na stk uznal za špatné. Cena/ výkon jako u Feldy, taky jede až do roztrhání.

a s 807 jsi najel kolik?

Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 08:41 | Nahoru | #46
Mam kratkýho transportera T6 a motorka se tam vleze jen tak tak,ale nejaká nizsi, Afrika nebo co vetsiho ne. A zrcatka museji dolu. A spat se vedle toho nedá urcite.
2 x jsem v tom vezl moto novou z krámu bez benzinu. Dát tam jetou moto si moc nedovedu predstavit. Takže auto a přívěs. Klidně nějake vetší kombi, s tím se zase líp jede nez s tim Transporterem/ Multivanen, preci jen - jsou to dodávky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 09:00 | Nahoru | #47
Medved> pár kilometrů při testovací jízdě a proto bych rád zůstal u 806. Pokud myslíš servis 807, tak jen v okolí co znám, tak do servisu párkrát za rok musí, prostě musí.

Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 09:23 | Nahoru | #48
Asi vybíráš nové auto, ale snad ti pro představu pomůže moje fotka. MB Vito 2008. Ložný prostor 2,3m, takže stojan jedině centrální a motorku s ne moc dlouhým rozvorem. Průjezdová výška dveří 122cm. S velkým kompromisem by se postel vlezla, ale s nějakým větším počtem náhradních gum si to neumím představit. Na denní ježdění to není špatné auto. Se zadokolkou máš rejd, o kterém se osobákům může jenom zdát. S motorem 2.1 cdi v nejslabší verzi jezdí za 8 litrů.


Naposledy editováno 07.08.2021 09:24:42

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 10:19 | Nahoru | #49

_Michal píše: Medved> pár kilometrů při testovací jízdě a proto bych rád zůstal u 806. Pokud myslíš servis 807, tak jen v okolí co znám, tak do servisu párkrát za rok musí, prostě musí.

Aha - takze jedna pani povidala.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 13:13 | Nahoru | #50

Medved píše: mariano> bohuzel verim ze zijes ...



proč mám blbej pocit, že se za týden uvidíme...?

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 13:56 | Nahoru | #51
mariano> a proc myslis, ze to pisu?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

7.8.2021 v 20:22 | Nahoru | #52

Medved píše: To snad ne ... po 8000km? Tomu neverim. Zase na druhou stranu by se nemusel menit ani olej.

edit: neslysel jsem to nikde ... zazil jsem to .

edit2: zkousel jsem dohledat nejake info o tom pruseru Previe v Americe. Marne. Tak jenom co si pamatuju - ja jsem si v USA Previi pujcil na takovy delsi vylet a vratil jsem se z nej s motorem na sracky. Kdyz to zacalo mlatit, dojel jsem do pobocky pujcovny a tam mi mistni rednek rekl, ze to je normalni, at klidne jedu. Mel jsem pred sebou cca 300km domu, relativne civilizovanou krajinou. Dojel jsem jentaktak a z pujcovny si pro to prijeli s odtahem. Po vikendu jsem se o tom bavil s mistnakama v praci a kdyz to slysel jeden z nich, tak z nej vylezlo, ze mel Previi a odesly mu dva motory. Pak od nej Toyota ten vynalez koupila zpet, byla tam nejaka hromadna zaloba. Duvod je udajne ten, ze Previa ma motor pod prednima sedackama a aby ho tam dostali, naklonili ho do nejakeho extremniho uhlu, tusim skoro 80st. Jenze sikmacum nedoslo, ze musi taky predelat mazani, protoze ty motory jsou konstruovane na nejaky podstatne nizsi uhel nakloneni. Takze ty motory se zacaly zadirat jeste pred najetim 100kkm na klice. Souviselo to s hladinou oleje - kdo ji drzel na horni rysce, tomu motor vydrzel dele, kdo ji drzel mezi ryskama, mel smulu. Kompresorove motory odchazely drive - logicky, protoze dostavaly vic na prdel. Mimochodem - asi proto se tolik Previi pred par lety objevilo v Evrope .
A ten vtip se svickama mi rikal prave ten kolega, ktery Previi vlastnil .


Tak tohle slyším poprvé. Dvojkova Previe má motor uloženy uplne normálně svisle. Nepředpokládám, že by někdo, kromě nadšence jako jsem já, kupoval jednickovou. Nicméně ten motor v jednickove není prostě položeny. Je takhle vodorovně konstruovany. Já mám na jedné jednickove najeto asi 250 tis. a motor je ve výborné kondici. U druhé mi odešel motor ve 450 tis. A to kvůli zanedbané údržbě předchozího majitele. Co jsem kdy našel články z celého světa, nikdo se o tom, co píšeš nezminoval. Všude píšou o maximální spolehlivosti a nesmrtelnosti. Z Toyotafor vím, že některé modely v některých modelech byly pruserove, např celica a avensis. Ale o Previi nikde ani slovo.

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

8.8.2021 v 08:52 | Nahoru | #53
Borntobewild> Buďme rádi že jsou tyhle hnoje už jen historie. (Toyota Previa)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

8.8.2021 v 10:07 | Nahoru | #54
Borntobewild> Nevim, podavam, jak jsem dostal. Ja s tim mam jenom tu jedinou zkusenost, kterou jsem popsal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

9.8.2021 v 09:29 | Nahoru | #55

_Michal píše: Medved> pár kilometrů při testovací jízdě a proto bych rád zůstal u 806. Pokud myslíš servis 807, tak jen v okolí co znám, tak do servisu párkrát za rok musí, prostě musí.

Osobně mám zas najeto 90tisíc v 807 a 806ku neznám vůbec. Papírově je šestka lehčí a má decentě větší kufr. Sedmička je fakt ingot, jeden kus jsem si koupil na náhradní díly a celou jsem jí rozebral a rozřezal a musím uznat, že je udělaná dost poctivě. Má své neduhy, jako blbě schovaná palice, ke které je mizerný přístup - vstřiky nejdou vyndat na zamontovaném motoru a navíc na ně zatéká voda. Ale jinak je to fakt houževnatý auto. Někdo nadává na přední ramena, že tím, jak je to těžký tak odcházej. Pravdou je, že Starline a podobné na tom vydrží 20t km a odporoučí se čepy protože tím jak jsou koulí dolu a maj na levných značkách na hovno manžetu tak se tam dostane bordel a je vymalováno. Dvouhmota mi odešla při 320 000km (lupnul přítlačný talíř, jinak by ještě vydržela), Fap se repasoval při 250 000km společně s turbínou a jinak je vše jako na jakémkoli vozu, klasický spotřebák - najeto zatím 394 000km, emise čerstvě hluboko pod limity a STK mi našla prasklou manžetu na poloose a nehomologovaný parkovačky. Jinak pocitově při jízdě je to líný ale jde jen o zvyk, ten motor má dost specifickej průběh výkonu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

9.8.2021 v 09:40 | Nahoru | #56
grooll> mam najeto 195kkm v 807, 2.0 HDI, RHR motor. Je toho trochu vic, nez pises (treba notoricky zatuhavajici valecky rucni brzdy v zadnich brzdicich a na RHR motoru kriticky poddimenzovana spojka). Nicmene souhlasim s tim, ze je to hodne dobre auto (vsechny 4 Eurovany2). Jeste mi stoji na zahrade - za tyden z ni bude darce motoru .

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

9.8.2021 v 10:28 | Nahoru | #57
Medved> jeden třmen na zadku mi taky zatuhnul, vydržel ale 350t km tak už měl nárok. Já jezdím 4HW, o tom všichni tvrdí, že praskaj rozvoďáky a že se potkávaj. Většinou jde ale jen o lajdáctví majitele, který najede na origo rozvoďák 300t km a pak se diví, že rupne, nebo fušeřinu mechoše, který nevymění celou sadu rozvodů. Ten kus, co jsem rozebíral, měl prasklej řemen - na hladký straně úplně vyleštěnej a vyhlazenej tak, že i po hmatu bylo poznat, kde jsou zuby. Kdyby se do toho nikdo nesral a nerozebíral vstřiky, tak stačilo dát novou rozvodovou sadu a mohlo to auto jet dál. Palici mám teď na stole, je v pořádku, všechny písty krásný - žádný otlaky, ventily těsný.

Auto na převoz moto a na spaní

9.8.2021 v 10:46 | Nahoru | #58
Já jsem koupil loni zánovního 9-místného trafika L2H1. Udělal jsem si dozadu 2m vestavbu: plocha na spaní/ sezení se stolem. Vestavba je velmi snadno rozložitelná (ca10 min). Takže letos se chystám do Pyrenejí trafikem se dvěma motorkama (1150GSA, 650F) U motorek sundavám plégo a zrcátka, vejdou se vedle sebe. Vzadu mi zbyde ještě dost místa na krámy. Spací vestavbu vezu rozloženou, na místě vyhodím motorky a postavím spaní jako základnu. Dodávka je z roku 2018, spotřeba obvykle 6-8 litrů (podle zátěže a trasy- loni v pěti lidech s pěti kolama dálnice 120-130km/h 7,5l/100km). Zatím max. spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

9.8.2021 v 12:22 | Nahoru | #59
Medved> Trochu mimo hanit Toyotu jen na základě jednoho auta a to ještě z půjčovny a ještě z půjčovny ve státech kde tomu každej dává napít, jezdí s tím bůhví kudy a bůhví kdo My si jednou půjčili Hummera a jeli s tím rallye v Las Vegas. Brody, skály, 45 stupňové výjezdy atd atd. Dostal neskutečnej kouř. Museli jsme dokonce podepsat, že auto nepojede mimo silnici (offroad) Auta v půjčovnách mají životnost max 2 roky a je z toho šrot.
Toyota a Honda jsou nejspolehlivější auta na americkém trhu.

Naposledy editováno 09.08.2021 12:51:48

(reakce na) Auto na převoz moto a na spaní

9.8.2021 v 12:36 | Nahoru | #60
MartasUS> Přesně tak. Prévie tam v půjčovně vydrží 2 roky a 80tis. km. Zatímco 807 by tam vydržela tak polovinu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist