chápu že tady bylo hromada dotazů ohledně tlumičů a olejů a vlastně zakládám další dotaz
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Takže jsem dal:
- Nové kotouče a destičky, repasoval zatuhlé pístky v třmenech, nové všechny gumové díly a těsnění, repasoval i brzdovou pumpičku atd. Brzdí to o mnoho lépe (pořád je to spíš bláto, ale citelně se to zlepšilo)!
- Nová ložiska kol.
- Dále údržba tlumičů. Nemám jedinou informaci jak byla údržba tlumičů prováděna předchozím majitelem. Takže tam byl tmavý zakalený olej neznámé viskozity a spousta bordelu. Tlumiče jsem rozložil a i když ani jeden tlumič netekl, vyměnil jsem gufera a prachovky. Podle servisního manuálu nalil olej do tlumičů SAE 5W a také požadované množství (pumpování, dolévání, kontrola hladiny, opakování...). Pružiny se zdají být už lehce unavené, ale nechal jsem je.
Výsledek:
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Problém:
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/yikes.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Nemám tušení co by to mohlo dělat.
- Ložiska – nová, kontrola - OK
- Ráfek – opakovaná kontrola - OK
- Guma – nová, opakovaná kontrola - OK
- Vyvážení kola - několikrát kontrolováno – OK
- Kotouče – nezvlněné - OK
- Brzdy – volné, nepřibržďují, třmeny ve vodících čepech volné – OK
- Zadní kolo – kontrola, nová guma, vyvážení, ložiska – OK
- Houpe i když držím spojku a vypnu motor – není od motoru – OK
- Ložiska krku řízení – 15000km, kontrola – OK
- Náhon tachometru (od kola) – lehký odpor, pravidelný při otáčení ozubeného kola v převodovce náhodu tachometru, promazané – za studena, nevím jestli ok nebo ko
Můj dotaz je, zda se s tím někdo nesetkal, nebo nemá tip co. Budu rád za cokoliv, už si skoro nevím rady.
- Jiný olej do tlumičů než 5W co říká manuál? Třeba 7,5W nebo 10W?
- Jiná hladina oleje v tlumičích než 141mm od vrchu stlačeného tlumiče bez pružiny?
- Přidírající se ozubené kolečko, převodovky náhonu tachometru?
Díky za každý nápad
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 04.08.2021 09:49:14
1 reakcí na tento příspěvek Honda XL650V - vybrace/houpání
Jen bych rád informoval co jsem s motorkou dělal a jak problém nakonec vyřešil, protože většina dotazů ve fórech zůstává nevyřešena.
Dal jsem přední kolo vycentrovat. Pán si dal záležet a za velmi hezkou cenu celé kolo zkontroloval a vycentroval. Nebylo moc křivé, ale spoustu drátů bylo volných (kolo se pak při jízdě v místě volných drátů deformuje). Na vycentrované kolo jsem dal novou pneumatiku a do tlumičů olej 10W.
Výsledek: Žádné houpání a poskakování od předního kola.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Děkuji tedy všem za rady a tipy. Problém je zdá se vyřešen.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp | Sodaxxx | 2 | 29.4.2024 v 16:48 nevo7 |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 0 | 16.2.2024 v 18:21 Kongošt |
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp | Kongošt | 9 | 26.1.2024 v 23:46 HANZTE |
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp | Glaucous | 3 | 18.1.2024 v 16:24 kokoška. |
Laďený výfuk SBK Leo Vince (transal... Honda XL 650V Transalp | Punisher | 13 | 7.1.2024 v 21:15 Pepino-1981 |