globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: STK brzdy
11.7.2021 v 11:44
Na STK mi na motorke zistili na prednom kolese"nadmerne kolisanie brzdnej sily v priebehu jednej otacky kolesa" Ked som sa opytal co s tým mam robit tak technici krcili plecami. Ma s tym niekto nejaku skusenost???? Motorka je 4 rocna, 62 000 km, všetko original diely od vyrobcu.

Více na: https://www.motorka...poradna&oid=6391
Copyright © Motorkari.cz

(reakce na) STK brzdy

15.7.2021 v 18:28 | Nahoru | #31
krokoš> to jako fakt?

1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

15.7.2021 v 18:29 | Nahoru | #32
Jen dotaz vola....a co kdyz me clovek na motorce upravene brzdy? Pumpa desky kotouce brzdice?

(reakce na) STK brzdy

15.7.2021 v 19:07 | Nahoru | #33
HornisGSX> čau, no na tej STK neboli žiadny buzeranti, prístup OK, no robil čo musel, a všemožne sa snažili aby to prešlo. Buzeranti boli tí čo to ako tu niekto písal to vymysleli pri stole v kancli. Bola tam za mnou Yamaha jugurt 600 nová s laďákom a neriešili to. Ani rozmer gúm ich nesral, to kamera nevidí , len sa k nim zohol akože pozerá, ale odrazka a pixloviny to čo vidno na kameru. No a hlavne tie nešťastné valce , len neviem pochopiť ako kontrolujú nejaký parameter a neuvedú ho do protokolu. A keď to nevyhovie? Kua , nechápem. Keby som tam mal hocijaké brzdy a na valcoch OK tak by to neriešili. Kto vie , aké tam sú brzdy?

STK brzdy

15.7.2021 v 20:12 | Nahoru | #34
Já jenom pořád nechápu, asi jsem blbej, co se tam měří. Moto buď brzdí, nebo nebrzdí. Kde je nějaký etalon podle čeho se to dá posoudit jestli brzdí málo nebo moc...podle toho jak mačkám páčku, nebo jak ? Mě to přijde jako absolutní nesmysl. A nebo jsem fakt blbej.
U auta chápu, že se chce, aby brzdy brzdily rovnoměrně stejně...Ale u motorky na jednom kole...?
3.1.12 odchylka kruhovitosti; ovalita, (out-of-roundness; ovality)
rozdíl mezi změřeným maximem a minimem vnějšího průměru ve stejném příčném průřezu součásti
Tzn. že zjišťují jestli je kotouč kulatý, a ne elipsa? To snad nemůžou myslet vážně

Naposledy editováno 15.07.2021 21:16:44

2 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

16.7.2021 v 18:30 | Nahoru | #35
Čau, ja mám dojem, že to merajú , ako niekto už hore napísal účinok brzdy počas jednej otáčky. Píšu , že ovalita, ale v skutočnosti je to tá zmena účinku počas otáčky. Tú stolicu pustili úplne pomaly a ešte mi vravel , aby som sa nahol na predné koleso aby bolo viac zaťažené. Mal som brzdiť len trošku, pribrzďovať, a potom na plno. Preto, lebo keď to koleso šmykne na valci ukáže to ako chybu na tú ovalitu. Merajú úbytok účinku bŕzd , kmitanie brzdnej sily. Možno by pomohlo pred meraním nastriekať kotúče čističom a potom motorku prebehnúť a brzdiť. Výmena kotúčov za nové, po výmene kotúčov to môže byť horšie. Môže to ešte ukázať krivú pneu. Kotúče sa musia zabehnúť potom sa to môže zlepšiť. Na protokole nebolo uvedené nič, len účinok prednej a zadnej brzdy a že nebola kontrola kvapaliny. Zas vymysleli cípovinu.

STK brzdy

16.7.2021 v 19:14 | Nahoru | #36
Mně technik svítil baterkou na přední brzdové desky . Když jsem zeptal proč , tak mi řekl jestli nejsou sjeté . . Takže záleží na jakého ocasa narazíte.

(reakce na) STK brzdy

16.7.2021 v 19:24 | Nahoru | #37
krokoš> Výsledky takové zkoušky na moto s ABS musí být zajímavý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

16.7.2021 v 20:11 | Nahoru | #38
krokoš> V tom případě by velmi teoreticky mohli odhalit ovalitu pneu, ale furt mi nejde do hlavy, jak to souvisí s kotoučem. Protože pokud máš plovoucí třmeny, tak neodhalí ani křivý kotouč. Ovalita je něco jiného. Viz. můj příspěvek výše. Jsou to rozdíly ve vnějším průměru. ...velmi zjednodušené.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2021 v 06:18 | Nahoru | #39
PaMi> o čo ide pri tom meraní je napísané v zadaní témy, je to: nadmerné kolísanie brzdovej sily v priebehu jednej otáčky kolesa. Perfektne to popísal strider v príspevku 13.

Teraz popíšem ako to robili na tej STK v Nových Zámkoch. Ja som tie válce nezvládol, tak to prevzal druhý technik, mal hlavne dlhé nohy, motorku hupol na valce pustili ich najprv rýchlo a pribrzďoval, motorku držal ešte aj zadnou brzdou, už to majú vysledované, že to pomáha. Pomáha aj preniesť váhu na predok. ( váhu tela) Potom ubral rýchlosť valcov , pribrzďoval jemne a vtedy meral ten parameter. Zadok vraj problém nerobí, prečo asi? Kotúče vzadu nie sú plávajúce, je to presne v súlade čo písal strider. Aj strmeň je pevný, nie je plávajúci.

Ako som písal v protokole o tom nie je zmienka.

Ešte ďalší postreh znovu v súlade s tým čo písal strider v príspevku č.13. A áno ten technik bol prebehnúť motorku mimo STK , teda nie moju, ale nejakej ženskej , asi už vedia o čo ide. To čo sa stalo jbo v Košiciach je možno zapríčinené nevedomosťou a neochotou technikov sa s tým pohrať.

Naposledy editováno 17.07.2021 06:18:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2021 v 08:54 | Nahoru | #40
krokoš> ...kolísání brzdné síly, event. stav brzdové soustavy... To bych tak nějak pochopil, i když si o tom taky myslím svoje.
Ale proč tomu, jak psal někdo výše, říkají ovalita? To je úplně jiný parametr, a týká se něčeho úplně jiného. Předpokládám, že kotouče máš kruhové, ne elipsy.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2021 v 14:55 | Nahoru | #41

PaMi píše: krokoš> ...kolísání brzdné síly, event. stav brzdové soustavy... To bych tak nějak pochopil, i když si o tom taky myslím svoje.
Ale proč tomu, jak psal někdo výše, říkají ovalita? To je úplně jiný parametr, a týká se něčeho úplně jiného. Předpokládám, že kotouče máš kruhové, ne elipsy.



Čau, teraz, ale fakt už len kecám mimo témy. Ten parameter "ovalita" je asi pozostatok starých čias, lebo to kolísanie vznikalo preto lebo boli oválne bubny. Ja som s tým mal problém na Škode Rapid opotrebené bubny lebo sa povolila skrutka centrálna na poloosy. Bolo to roku pána asi 1988. Vtedy sa začalo s tou STK . Neviem, ako som sa tam dostal a prečo. Vzadu to malo bubny a vpredu na rozdiel od obyčajných Škodoviek brzdy s Wartburga, také isté mal aj Moskvič 1500 model 2140. Vpredu bol štvorpiestik , jeden okruh boli predné a druhý okruh zadné a predné. Nebolo to do kríža ako u obyčajných embéčiek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

17.7.2021 v 15:31 | Nahoru | #42
krokoš> U bubnů ano , tam je to logické. Takže vlastně pouze chyba v terminologii. Jasně.

(reakce na) STK brzdy

17.7.2021 v 16:58 | Nahoru | #43
PaMi> čau, vytiahli nejakú starú pičovinu doslova a do písmena aby mohli jeb...ť do ľudí. Stačí , ako písal strider a si v riti, nikto nevie ako to napraviť. A ešte musíš telom zaťažovať predok a blbosti okolo toho. U áut tie emisie buzerácia na entú, točia tie úbohé autá, mne na emisnej pred dvomi rokmi oddrbaali hlavu takto. Hlava po výmene ventilov a točil točil a točil ventilátor spínal asi tri krát ,mám ten nepodarok HTP, chúďatko , vypadlo sedlo ventilov , auto prešlo a ... musel som dať druhú hlavu. Teraz ma čaaká zas STK a emisná. a o rok STK s endurom a kolesá na špuntoch to bude sranda. Ešte mi píše v techničáku , že KAT, a kat je v riti, vlastne nie je vo výfuku, ja som v riti, keď začnú blbnúť s tými emisiami na motorkách, ale to bude v riti už všetko. Nový výfuk s katom na moje enduro 28 000 Kč.

1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

17.7.2021 v 17:03 | Nahoru | #44
U vas jsou celkove o krok napřed měřit brzdy na motorce je dobra blbost, ta metodika bude slusnej paskvil bych rekl...

(reakce na) STK brzdy

17.7.2021 v 17:37 | Nahoru | #45

assassin píše: U vas jsou celkove o krok napřed měřit brzdy na motorce je dobra blbost, ta metodika bude slusnej paskvil bych rekl...


No to teda...

1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

17.7.2021 v 17:58 | Nahoru | #46
Ta ovalita je ozaj kktina.. Už laicky... Jasne ze to bude lietať kade tade keď je kotúč plávajúci... Problém je ze na STK to mnohí nevedia ako to spraviť... Není predsa možné aby takmer nové stroje neprechádzali a mali dodrbane brzdy... Už sa spomínalo že pomáha tie kotúče riadne prebehnúť a zahriať pred meraním... Tiež mnohí motorkari nevedia že tie nity sa vedia zapiecť.. Je tam brzdný prach voda prach hrdza.. Preto ich treba sem tam pretočiť a streknut cisticom... Kamoš tiež nespravil na motorke ktorá viac stala ako jazdila...a to tam robi jeho sused a robili to niekoľko krát proste ten limit netrafili

STK brzdy

17.7.2021 v 18:35 | Nahoru | #47
Já teda jenom doufám, že tenhle pokrok do náší kotliny nedorazí...

(reakce na) STK brzdy

19.7.2021 v 09:07 | Nahoru | #48

krokoš píše: Čau, teraz, ale fakt už len kecám mimo témy. Ten parameter "ovalita" je asi pozostatok starých čias, lebo to kolísanie vznikalo preto lebo boli oválne bubny. Ja som s tým mal problém na Škode Rapid opotrebené bubny lebo sa povolila skrutka centrálna na poloosy. Bolo to roku pána asi 1988. Vtedy sa začalo s tou STK . Neviem, ako som sa tam dostal a prečo. Vzadu to malo bubny a vpredu na rozdiel od obyčajných Škodoviek brzdy s Wartburga, také isté mal aj Moskvič 1500 model 2140. Vpredu bol štvorpiestik , jeden okruh boli predné a druhý okruh zadné a predné. Nebolo to do kríža ako u obyčajných embéčiek.



Embéčka rozhodně neměla brzdy do kříže, ta měla jednookruhové brzdy, od hundrtek po stotřicetšestky byly dva okruhy, předek a zadek nebo předek a předek + zadek. Do kříže byly okruhy až u Favorita.

(reakce na) STK brzdy

19.7.2021 v 21:04 | Nahoru | #49
jandam> dík za info, musím tie kotúče prezrieť, celú zimu to hrdzavelo pod plachtou, síce som to prebehol každé dva týždne, ale, .....tie nity som neriešil, musím ich postriekať. síce viem chytiť tie kotúče do roky a pokývať nimi, či sa hýbu na tých nitoch.

PS: assasin: tá naša STK je obrazom toho nášho Slovakistanu.

Naposledy editováno 19.07.2021 21:07:55

2 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

8.9.2021 v 21:31 | Nahoru | #50
Ahojte aj mna vcera vyhodili iba s kartickou docasne sposobile..uplne mi tym zlepsili naladu...nepresiel som tiez aj s brzdamy..vraj su zvlnene neviem ci jedna alebo obe. Toto je moj treti supersport a brzdi z tych predoslich najkrajsie a predsa toto..na inej moto co bolo citit pulzovanie pocas brzdenia ta presla..ale tato ina nie a pulzovanie citit minimalne...teraz neviem ci mam fakt kupit nove kotuce alebo jazdene...keby stacilo povodne prebehnut a stacilo by to :)

(reakce na) STK brzdy

9.9.2021 v 12:41 | Nahoru | #51
JesuaHamasia> kupis jazdene mozes mat taky isty problem jak mas teraz a mozno budu este horsie,a co chces na tych povodnych prebehnut,hadam nie na sustruhu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

10.9.2021 v 20:42 | Nahoru | #52
JesuaHamasia>keby si si toto tu prečítal poriadne tak by si vedel čo a ako. A ty rogyze Jesuahamasia myslel prebehnúť motorku , aby kotúče sadli. Choď tam ešte raz, pred tým ale vyčisti tie nity , nie , že naolejuješ kotúče, alebo dosky, tie nity musia byť , teda kotúč sa musí pohybovať voči stredu na tých nitoch, nesmie to byť zablokované. Potom popros technika čo to bude merať, nech motorku prebehne a prebrzdí predok, a hlavne pri príjazde na valce, nech brzdí len zadnou, lebo pri malej rýchlosti sa zas tie kotúče rozcentrujú. Potom nech to dá na valce a hlavne aby nebrzdil prednou. Potom nech zabrzdí zadok , pomáha to, nahne sa telom na predok a po roztočení valcov nech pribrzďuje, na ten meraný parameter . Toto nemám z mojej hlavy, ale od technikov vykonávajúcich meranie. Zadok, to je zaujímavé ten je stále OK. Prečo asi? lebo kotúč je pevný a tak isto aj strmeň. Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy

10.9.2021 v 21:16 | Nahoru | #53
krokoš> Čau. Když to tak sleduju, tak by tam mohl být i vliv přední vidlice, jestli je tvrdá, měkká, tlumí ztuha, atd.
Uvažuju tak, že když se ti rozhoupe motorka na předním pružení, tak tím, jak má vidlice sklon asi 30°, se celá váha motorky pohybuje taky dopředu - dozadu, a ovlivní to ten dynamometr.
Takže přidat oleje do vidlic a dát tam jen na STK vyšší viskozitu, nějaký motorový olej? Dalo by se to někde vyzkoušet?

(reakce na) STK brzdy

11.9.2021 v 07:37 | Nahoru | #54
Kohlstein> čau, neviem, tie valce sa pri meraní toho parametru ( debilného) točia úplne pomaly. Možno, ako tu niekto písal, aj pneu do toho môže kafrať. Ono, je to aj o ľuďoch čo to robia na tej STK. Kde som bol, tiež z toho neboli nadšení, že majú buzerovať ľudí s takým nezmyslom. Kecali sme okolo toho, ešte aj prišiel nejaký šéfko , tiež motorkár, riešili sme čo s endurom. Robili tam už aj nejaké KTM tak vysvetľoval technikom čo sa dá poriešiť, ja pôjdem s endurom na budúci rok, ale už som tam vyplakával. K tomu meraniu, nie je jedno kto to robí, teda kto na tej motorke sedí. Ono na tých valcoch to tiež nie je sranda, a ešte musíš mať pravú nohu na brzde, zadnej, lebo to pomáha. To zablokované zadné koleso asi eliminuje pohyb motocykla.

Po nameraní tej blbosti , valce roztočí rýchlejšie a merá účinok brzdy. Zadok je stále OK. Keby človek vymenil kotúče za nové + nové doštičky tak podľa mňa na 100% neprejde. Musel by na tom jazdiť aspoň 200 km aby si to sadlo. Mali tam motorku s nabehanými cca 15 000 km prvá STK od nova po 4 rokoch a neprešla aj napriek ich snahe.

Naposledy editováno 11.09.2021 07:38:04

STK brzdy

11.9.2021 v 08:44 | Nahoru | #55
Najezdit 200km a nebo 10x pořádně zabrzdit na 2km. Ale fakt pořádně.

STK brzdy

11.9.2021 v 13:11 | Nahoru | #56
Jak je možné, že Autoklub SK (nebo nějaká taková org.) tuhle originální stupiditu neřeší a okamžitě to nezruší?

1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

11.7.2023 v 10:38 | Nahoru | #57
Ahojte, tak som dnes prešiel na tretí-krát
Moto Honda Hornet 900. Ovalita na prednej brzde 45%. Tak som vymenil kotúče, platničky, vyčistil (2x140€ + 48€) a na opakovanej skúške - prekvapenie - výsledok merania to isté
Tak som to pre istotu zmeral s odchýlkomerom v dielni a kotúč mal odchýlku 0,1mm - to je hrúbka ľudského vlasu. Takže som ešte raz rozobral, vyčistil, namazal plôšky medenou vazelínou na strmeňoch a doštičkách kde sa otierajú a na tretíkrát vyšla "ovalita 19%" (Maximálne je 20%|
Len pre zaujímavosť - neviem či je to pravda - technik mi hovoril, že Yamaha ako výrobca dáva toleranciu až do 60% a Ducati 40%
STK - Vranov nad Topľou
Ak vás zaujímajú merania odchýlkomera, tak som ich dal na web.

1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

11.7.2023 v 11:07 | Nahoru | #58
A ty kotouče nejsou plovoucí?

(reakce na) STK brzdy

11.7.2023 v 12:57 | Nahoru | #59

miso2004 píše: Ahojte, tak som dnes prešiel na tretí-krát
Moto Honda Hornet 900. Ovalita na prednej brzde 45%. Tak som vymenil kotúče, platničky, vyčistil (2x140€ + 48€) a na opakovanej skúške - prekvapenie - výsledok merania to isté
Tak som to pre istotu zmeral s odchýlkomerom v dielni a kotúč mal odchýlku 0,1mm - to je hrúbka ľudského vlasu. Takže som ešte raz rozobral, vyčistil, namazal plôšky medenou vazelínou na strmeňoch a doštičkách kde sa otierajú a na tretíkrát vyšla "ovalita 19%" (Maximálne je 20%|
Len pre zaujímavosť - neviem či je to pravda - technik mi hovoril, že Yamaha ako výrobca dáva toleranciu až do 60% a Ducati 40%
STK - Vranov nad Topľou
Ak vás zaujímajú merania odchýlkomera, tak som ich dal na web.



Já tedy netuším co je to 60 nebo 40% ovality (pač si myslim že je to post mortem termín z dob kdy byly brzdy bubnový a dneska je to spíš rozdíl v brzdný síle min/max při testu a ne konkrétní rozměr) ale yamaha tu házivost uvádí normálně v mm i u plovoucích kotoučů. Taková FJR má povoleno 0,1 mm a pokud je to horší tak je tam doporučenej postup pootočit kotouč na kole a opakovat měření. Pokud nedojde k nápravě tak teprve pak měnit.
Honda povoluje až 0,3 mm (a to i u pevnejch kotoučů před 40 lety).

E: koukám že to s tou ovalitou už bylo zmíněno v 46.

Naposledy editováno 11.07.2023 13:19:13

1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy

11.7.2023 v 13:04 | Nahoru | #60
nekteří nejsou takoví experti. Koupil jsem duke 790 od kluka, co jí měl skoro od nova. Najeto 26tis, desky původní sjete tak o třetinu. Při malém brzdění kopaly kotouče do páčky, při takovém provozním brzdění už začala poskakovat ve vidlici. Klukovi to přišlo normální, asi s tím prostě vyrostl a zvykl si na to. Hodil jsem na to nové kotouče a desky, pořádně odvzdušnil a vyřešeno. I s tímhle to byla pořád dobrá koupě.
Mimochodem, kotouče mám od motokotouce.cz, ty staré přeměřil po obvodu a tlouštky rozdíl 2-3 setiny, 1 setina už prý jde poznat (rozdíl tlouštky, NE házivost). KTM u 790 a 890 prej používá blbou kombinaci kotouč/deska, kdy to tvrdá deska dokáže nějak lokálně přehřát.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rozeta jakoby ohnuta Yamaha MT-09 Krugs 5 4.5.2024 v 16:22 docent
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 Czlad 19 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 Ale3 20 13.4.2024 v 07:15 dewwil
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 Gery9 11 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 Gery9 6 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6


TOPlist