Více na: https://www.motorka...poradna&oid=6391
Copyright © Motorkari.cz
1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
U auta chápu, že se chce, aby brzdy brzdily rovnoměrně stejně...Ale u motorky na jednom kole...?
3.1.12 odchylka kruhovitosti; ovalita, (out-of-roundness; ovality)
rozdíl mezi změřeným maximem a minimem vnějšího průměru ve stejném příčném průřezu součásti
Tzn. že zjišťují jestli je kotouč kulatý, a ne elipsa? To snad nemůžou myslet vážně
Naposledy editováno 15.07.2021 21:16:44
2 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
Teraz popíšem ako to robili na tej STK v Nových Zámkoch. Ja som tie válce nezvládol, tak to prevzal druhý technik, mal hlavne dlhé nohy, motorku hupol na valce pustili ich najprv rýchlo a pribrzďoval, motorku držal ešte aj zadnou brzdou, už to majú vysledované, že to pomáha. Pomáha aj preniesť váhu na predok. ( váhu tela) Potom ubral rýchlosť valcov , pribrzďoval jemne a vtedy meral ten parameter. Zadok vraj problém nerobí, prečo asi? Kotúče vzadu nie sú plávajúce, je to presne v súlade čo písal strider. Aj strmeň je pevný, nie je plávajúci.
Ako som písal v protokole o tom nie je zmienka.
Ešte ďalší postreh znovu v súlade s tým čo písal strider v príspevku č.13. A áno ten technik bol prebehnúť motorku mimo STK , teda nie moju, ale nejakej ženskej , asi už vedia o čo ide. To čo sa stalo jbo v Košiciach je možno zapríčinené nevedomosťou a neochotou technikov sa s tým pohrať.
Naposledy editováno 17.07.2021 06:18:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
Ale proč tomu, jak psal někdo výše, říkají ovalita? To je úplně jiný parametr, a týká se něčeho úplně jiného. Předpokládám, že kotouče máš kruhové, ne elipsy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
PaMi píše: krokoš> ...kolísání brzdné síly, event. stav brzdové soustavy... To bych tak nějak pochopil, i když si o tom taky myslím svoje.
Ale proč tomu, jak psal někdo výše, říkají ovalita? To je úplně jiný parametr, a týká se něčeho úplně jiného. Předpokládám, že kotouče máš kruhové, ne elipsy.
Čau, teraz, ale fakt už len kecám mimo témy. Ten parameter "ovalita" je asi pozostatok starých čias, lebo to kolísanie vznikalo preto lebo boli oválne bubny. Ja som s tým mal problém na Škode Rapid opotrebené bubny lebo sa povolila skrutka centrálna na poloosy. Bolo to roku pána asi 1988. Vtedy sa začalo s tou STK . Neviem, ako som sa tam dostal a prečo. Vzadu to malo bubny a vpredu na rozdiel od obyčajných Škodoviek brzdy s Wartburga, také isté mal aj Moskvič 1500 model 2140. Vpredu bol štvorpiestik , jeden okruh boli predné a druhý okruh zadné a predné. Nebolo to do kríža ako u obyčajných embéčiek.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
krokoš píše: Čau, teraz, ale fakt už len kecám mimo témy. Ten parameter "ovalita" je asi pozostatok starých čias, lebo to kolísanie vznikalo preto lebo boli oválne bubny. Ja som s tým mal problém na Škode Rapid opotrebené bubny lebo sa povolila skrutka centrálna na poloosy. Bolo to roku pána asi 1988. Vtedy sa začalo s tou STK . Neviem, ako som sa tam dostal a prečo. Vzadu to malo bubny a vpredu na rozdiel od obyčajných Škodoviek brzdy s Wartburga, také isté mal aj Moskvič 1500 model 2140. Vpredu bol štvorpiestik , jeden okruh boli predné a druhý okruh zadné a predné. Nebolo to do kríža ako u obyčajných embéčiek.
Embéčka rozhodně neměla brzdy do kříže, ta měla jednookruhové brzdy, od hundrtek po stotřicetšestky byly dva okruhy, předek a zadek nebo předek a předek + zadek. Do kříže byly okruhy až u Favorita.
PS: assasin: tá naša STK je obrazom toho nášho Slovakistanu.
Naposledy editováno 19.07.2021 21:07:55
2 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK brzdy
Uvažuju tak, že když se ti rozhoupe motorka na předním pružení, tak tím, jak má vidlice sklon asi 30°, se celá váha motorky pohybuje taky dopředu - dozadu, a ovlivní to ten dynamometr.
Takže přidat oleje do vidlic a dát tam jen na STK vyšší viskozitu, nějaký motorový olej? Dalo by se to někde vyzkoušet?
Po nameraní tej blbosti , valce roztočí rýchlejšie a merá účinok brzdy. Zadok je stále OK. Keby človek vymenil kotúče za nové + nové doštičky tak podľa mňa na 100% neprejde. Musel by na tom jazdiť aspoň 200 km aby si to sadlo. Mali tam motorku s nabehanými cca 15 000 km prvá STK od nova po 4 rokoch a neprešla aj napriek ich snahe.
Naposledy editováno 11.09.2021 07:38:04
1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
Moto Honda Hornet 900. Ovalita na prednej brzde 45%. Tak som vymenil kotúče, platničky, vyčistil (2x140€ + 48€) a na opakovanej skúške - prekvapenie - výsledok merania to isté
Tak som to pre istotu zmeral s odchýlkomerom v dielni a kotúč mal odchýlku 0,1mm - to je hrúbka ľudského vlasu. Takže som ešte raz rozobral, vyčistil, namazal plôšky medenou vazelínou na strmeňoch a doštičkách kde sa otierajú a na tretíkrát vyšla "ovalita 19%" (Maximálne je 20%|
Len pre zaujímavosť - neviem či je to pravda - technik mi hovoril, že Yamaha ako výrobca dáva toleranciu až do 60% a Ducati 40%
STK - Vranov nad Topľou
Ak vás zaujímajú merania odchýlkomera, tak som ich dal na web.
1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
miso2004 píše: Ahojte, tak som dnes prešiel na tretí-krát
Moto Honda Hornet 900. Ovalita na prednej brzde 45%. Tak som vymenil kotúče, platničky, vyčistil (2x140€ + 48€) a na opakovanej skúške - prekvapenie - výsledok merania to isté
Tak som to pre istotu zmeral s odchýlkomerom v dielni a kotúč mal odchýlku 0,1mm - to je hrúbka ľudského vlasu. Takže som ešte raz rozobral, vyčistil, namazal plôšky medenou vazelínou na strmeňoch a doštičkách kde sa otierajú a na tretíkrát vyšla "ovalita 19%" (Maximálne je 20%|
Len pre zaujímavosť - neviem či je to pravda - technik mi hovoril, že Yamaha ako výrobca dáva toleranciu až do 60% a Ducati 40%
STK - Vranov nad Topľou
Ak vás zaujímajú merania odchýlkomera, tak som ich dal na web.
Já tedy netuším co je to 60 nebo 40% ovality (pač si myslim že je to post mortem termín z dob kdy byly brzdy bubnový a dneska je to spíš rozdíl v brzdný síle min/max při testu a ne konkrétní rozměr) ale yamaha tu házivost uvádí normálně v mm i u plovoucích kotoučů. Taková FJR má povoleno 0,1 mm a pokud je to horší tak je tam doporučenej postup pootočit kotouč na kole a opakovat měření. Pokud nedojde k nápravě tak teprve pak měnit.
Honda povoluje až 0,3 mm (a to i u pevnejch kotoučů před 40 lety).
E: koukám že to s tou ovalitou už bylo zmíněno v 46.
Naposledy editováno 11.07.2023 13:19:13
1 reakcí na tento příspěvek STK brzdy
Mimochodem, kotouče mám od motokotouce.cz, ty staré přeměřil po obvodu a tlouštky rozdíl 2-3 setiny, 1 setina už prý jde poznat (rozdíl tlouštky, NE házivost). KTM u 790 a 890 prej používá blbou kombinaci kotouč/deska, kdy to tvrdá deska dokáže nějak lokálně přehřát.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozeta jakoby ohnuta Yamaha MT-09 | Krugs | 5 | 4.5.2024 v 16:22 docent |
Yamaha Mt 09 při nižších otáčkách c... Yamaha MT-09 | Czlad | 19 | 18.4.2024 v 09:36 SuperSic58 |
Spolehlivost MT-09 Yamaha MT-09 | Ale3 | 20 | 13.4.2024 v 07:15 dewwil |
zkušenosti + doporučení pneu Yamaha MT-09 | Gery9 | 11 | 10.4.2024 v 22:17 TomasNBK |
návod v CZ Yamaha MT 09 rok 2021-2023 Yamaha MT-09 | Gery9 | 6 | 5.4.2024 v 21:01 Michal.R6 |