globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaký interkom do překlopky Scorpion
 
27.6.2021 v 21:17
Ahoj,
rozhlížím se po nabídce interkomů a rád bych se vyhnul slepým uličkám, které už někdo prošel.
Jedím sám a hlavním využitím interkomu budou povely z navigace, někdy možná muzika, v krajním případě přijetí hovoru, čemuž bych se ale z bezp. důvodů radši vyhnul. I když jezdím sám, rád bych, aby se interkom uměl spojit s druhým pro příp. spolujezdce. V partě nejezdíma jezdit nebudu, takže spojení na větší dálku mě netrápí.
Viděl jsem nějaké interkomy, které vůbec nemají vnější jednotku na helmě. U těch mi ale není moc jasné, jak se ovládá třeba hlasitost nebo přijímá ten hovor. Na nějaké hlasové povely bych se asi radši nepoléhal. Ale třeba se pletu.
Pak mi taky není úplně jasné umístění mikrofonu. Mám překlopku, kterou nasazuju otevřenou a jezdím většinou se zavřenou. Mám pocit, že mikrofon trčící před pusu z lícnice bych musel ohnout pokaždé, když si helmu nasazuju a zároveň by překážel při zavírání helmy. Nebo se pletu?
Cenově bych se rád vešel do 4000. Když to půjde za míň, tím lépe. Našel jsem třeba tohle, ale nevím, jestli to není třeba zbytečně moc pro mé potřeby.
https://www.motozem....connect-single-pack/
Díky za každý tip.

Jaký interkom do překlopky Scorpion

28.6.2021 v 05:03 | Nahoru | #1
Mrkni na Max to m2.Cena 1000kč a funguje v pohodě

Jaký interkom do překlopky Scorpion

28.6.2021 v 08:20 | Nahoru | #2
Max To 3 a naprostá spokojenost. 4 000kč aji s kamerou. na baterku 6h.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký interkom do překlopky Scorpion

28.6.2021 v 10:22 | Nahoru | #3
Díky za tipy.
Koukám na to a snažím se trochu zorientovat. Upřímně, k té číně (Maxto) nemám úplně důvěru. Od pohledu mi to přijde takový laciný, ale možná to jsou zbytečný předsudky. Do výběru se zatím dostaly:
Maxto m2/m3
Cardo Freecom 1+
SENA SF2
Interphone CONNECT
SENA 5S (to už je dost drahý a asi zbytečný)

Zjistil jsem, že poslední řada Interphonů má externí baterku nalepenou vzadu na helmě. To fakt nechci. Potřebuju možnost sundat interkom z helmy a v práci si ho hodit na nabíječku. Nechci tahat k nabíječce celou helmu nebo někde pod výstelkou něco rozpojovat. V tomhle ohledu se mi líbí SENA SF2 a Cardo, protože má kabel připojenej k držáku a samotná ovládací jednotka se tam jen cvakne. To se mi líbí víc než odpojovat nějaký kontektory.

Co by mě ale hlavně zajímalo, je kvalita zvuku. Pokud bych si tam chtěl pustit muziku, nechci nějaký plechový šeptátko, na to jsem hodně citlivej. K SF2 jsoud vě sady reproduktorů, lepší a horší, což naznačuje, že by ty lepší mohly hrát slušně. Jaká je kvalita u těch ostatních, netuším. Není tu nějaký audiofil, co by věděl? )

Kdyby mohl někdo porovnat nebo poreferovat o některé možnosti, byl bych rád.

Moc díky

(reakce na) Jaký interkom do překlopky Scorpion

28.6.2021 v 15:10 | Nahoru | #4
janjohny> podle toho s kým budeš jezdit, uvedu příklad, cardo udělá DMC sít s velkým dosahem několika kilometrů, , ve které bude např,. 10 motorek...když se jeden opozdí, odpojí se od sítě, když se přiblíží, autoamticky se do sítě přiopojíiale všichni musí mít to cardo, jinak tu sít neuděláš...rozhodující je tedy způsob použití, na spojení s spolujezdcem nebo 2 jezdci stačí obyčejná čína s blútú např. 5.0, s tím že když jeden jezdec zajede za panelák spojení se zpravidla přeruší

k použití jiné technologie k tvorě sítě než blútú musí být interkomy kompatibilní, navíc často je problém spárovat různé značky i přes bluet..

takže: 1.) použitá technologie 2.) kompatibilita

Naposledy editováno 28.06.2021 15:31:09

1 reakcí na tento příspěvek Jaký interkom do překlopky Scorpion

28.6.2021 v 15:41 | Nahoru | #5
Díky. Tohle je mi jasný. Mesh ani podobný věci mě netrápí. Jezdím sám, především do práce, příp. po Praze. Potřebuju to hlavně kvůli navigaci, event abych si pustil muziku. Chci možnost spojení se spolujezdcem, kdybych to někdy potřeboval. Jde mi o kvalitu zvuku, protože chrastící plechovej zvuk je pro mě nesnesitelnej jak u muziky, tak u příp. tel. hovoru. Nečekám Hi-Fi, ale chci, aby to bylo poslouchatelný.
Po pročtení recenzí se mi teď nejvíc zamlouvá asi SENA S5, která nestojí všude bůra, jak jsem si původně myslel. Má to BT 5.0 a všechno, co potřebuju. I recenze nezní špatně.

(reakce na) Jaký interkom do překlopky Scorpion

29.6.2021 v 17:07 | Nahoru | #6
janjohny> zajímal bych se také o způsob upevnění na přilbu...měl jsem čínu za litr na přilbe LS2, interkom fungoval dobře ale destičku na které držel jsem musel nalepit trochu víc dozadu kvůli konstrukci přilby...pak jsem to mel za levým spánkem a hur se to ovládá.....ted mám HJC , pro které je konstruováno cardo, to mám presne nad levým spínek kde to má být, ještě s tím jde hejbnout dozadu i dozadu...lépe se to ovládá, navíc cardo se ovládá i hlasem a není proto nutné nic mačkat

Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 00:02 | Nahoru | #7
Pokud chceš dobrý zvuk tak Cardo s JBL
Na senu bych se vykašlal

Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 08:13 | Nahoru | #8
Cardo s JBL je mimo můj cenový limit. JBL má až Freecom 4+ za 6400, kterej by mi kromě JBL nepřinesl nic, co bych využil. Funkčně by mi stačila verze 1+, ale ta nemá JBL. Samostatný JBL sluchátka stojí přes 2k, takže dohromady by to bylo za bůra. Sena je nějakech 3,7k.
Navíc ta 5S je nová generace, má HD repro (údajně velmi dobrý), hlasový ovládání má taky.

CRF1000: Díky, to je dobrá poznámka. Kvůli konstrukci to taky asi budu muset mít víc vzadu. Nad spánkem mám ovládání sluneční clony. Tedy pokud použiju klip. Kdybych to tam přilepil, tak by to asi šlo i trochu blíž. S tím toho ale moc nenadělám. Jak už jsem psal 5S se hlasem dá ovládat taky. Navíc kolečko na hlasitost mi přijde intuitivnější než tlačítka, který se v tlustejch rukavicích v zimě budou asi hledat poměrně špatně.

Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 10:15 | Nahoru | #9
Záleží, kolik chceš investovat. Jezdím asi tak jak ty. S navigací, občas s kamarádem, poslouchám hudbu. Z číny jsem si objednal již druhý intercom V6 riders a vložil do nové překlápěcí přilby scorpions. Je to za pár korun cca. 900, kč a prostě to funguje. Ten mikrofon ani moc neprekazi. Jen si jej musíš po nasazení trochu upravit. Před touto helmu jsem měl LS2, vyklápěčku a taky vše fungovalo. Ale obecně je to o tom, co od intercomu očekáváš, k čemu ho pouzijes a kolik za něj chceš dát.








Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 10:30 | Nahoru | #10
Díky za info a fotky. Mám stejnou helmu, takže konečně vidím, jak to jde udělat v reálu. Ještě se zeptám, jak tam jde narvat ten klip? Koukal jsem, že v tom místě vede bovden od ovládání sluneční clony. Jde to tam nasadit nějak rozumně nebo to chce nějakej trik?
Díky

Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 11:09 | Nahoru | #11
Ten klip dáš,až za tu clonu. Jde to celkem dobře. Jen si pak musíš trochu pohrát s tou vložkou, jak ji tam budeš vracet. Zevnitř helmy jsou na sluchátka takové průlisy, do kterých ty sluchátka vlepis. Cus

Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 20:31 | Nahoru | #12
Brutální aerodynanika toho modulu

Jaký interkom do překlopky Scorpion

30.6.2021 v 21:50 | Nahoru | #13

Jaký interkom do překlopky Scorpion

1.7.2021 v 16:06 | Nahoru | #14
Měli jsme s kámošem dva různý modely Seny. Já cca za 4500,- on originál do Shubertky. Měli jsme pořád nějakej problém. Teď máme oba komunikátory od Interphone, jám mám Tour, kámoš Avant. Jsme bez problémů, komunikátor jednou za čtrnáct dní ohlásí, že je středně nabitá, takže by nejspíš vydržel měsíc bez nabíjení. S telefonem se propojuje okamžitě po zapnutí, se sprárovaým Avantem bez problémů. Pokud se ztratíme z dosahu, automaticky spojení obnoví. Má rádio, samozřejmě telefonuje, mp3kuje. Komunikátor mám na překlápěčce LS2 Valiant 2 a v pohodě se tam vejde.
Interphone CONNECT je primárně určenej jen pro komunikaci mezi spolujezdcema na jedný motorce.

1 reakcí na tento příspěvek Jaký interkom do překlopky Scorpion

15.7.2021 v 09:15 | Nahoru | #15
Tak nakonec jsem koupil Cardo Freecom 4+. Pro mě zbytečnej (jezdím sám), ale chtěl jsem JBL sluchátka a líbilo se mi to kolečko na hlasitost víc než lovit v rukavicích tlačítka. Navíc v Německu je cena poněkud jinde než u nás (rozdíl cca. 2000 Kč). Ze Seny nakonec sešlo, protože není certifikovaná do mokra a já jezdím denně do práce, i když prší. Další výhoda Carda je, že se dá z helmy odepnout samotná BT jednotka (potřebuju to vzít do práce a dát na nabíječku, aniž bych bral celou helmu) bez rozpojování kabelu, což bych považoval za slabý místo, který se ochodí. Na druhou stranu, nepovažuju za vyloučené, že člověk špatně sáhne a za jízdy jednotku odepne a ta zmizí v nenávratnu, i když zacvaknutí chce nějakou sílu.

S čím mám ale problém, je umístění sluchátek. Mám uši úplně jinde než je vybrání v helmě (Scorpion Exo-tech) a navíc se ta sluchátka do toho vybrání stejně nevejdou. To má za následek, že sluchátka trochu tlačí do uší a zatím se mi nepodařilo najít ideální polohu. Vlevo je to celkem OK, ale vpravo to pořád není ono. Při otevřené překlopce OK, ale když to zavřu a lícnice se víc sevřou, tak je to bída.

Pokud by někoho zajímaly postřehy po pár dnech používání:
plusy:
- super zvuk, nechybí basy, žádné plechové šeptátko. Nesrovnávám to s hifi sluchátky dražšími než celý interkom, ale za mě příjemné překvapení. Na cestě stejně nebudu poslouchat klasiku. Muziku v pohodě slyším v dobré a srozumitelné kvalitě, i při rychlostech 80-100, což už je v helmě jinak docela kravál.
- výdrž baterky (po cca. 3-4h používání (muzika přes BT) jsem na 80%
- propojení s telefonem - vše funguje jak má, připojení je okamžité (narozdíl od auta, kde se mi někdy nechce spustit muzika apod.)
- hlasové ovládání - opravdu funguje, na jednotku prakticky není třeba sahat. Snad kromě hlasitosti, která má na hlasovém ovládání moc velký krok a kolečkem je to pohodlnější. Přeskakování písniček, zapínání vypínání hudby, vytáčení rychlé volby (konečně nemusím slézat z motorky před garáží otevíranou telefonem), vše funguje na povel. Některé povely fungují hned, u jiných jsem chvíli hledal výslovnost, kterou to bere, ale po pár dnech je to celkem spolehlivé a příkaz opakuji jen výjimečně.
- telefon - protistrana rozumí i při vyšší rychlosti. Potlačení hluku funguje skoro až moc. Když nemluvím, tak má protistrana v telefonu úplné ticho, až má pocit, že se hovor rozpojil.

mínusy:
- pomalé nabíjení (možná i 4 h na rychlonabíječce od telefonu). U takhle malého zařízení s miniaturní baterkou mi to přijde fakt moc. Mám HiFi BT DAC podobných rozměrů a výdrže, který se nabíjí možná ani ne za hodinu.
- odepnutí jednotky od držáku je až příliš snadné a obávám se, že se to může stát za jízdy, kdy v rukavicích není těžké sáhnout vedle
- sluchátka jsou větší než výřezy v helmě. Může to být problém helmy, ale pokud jsou ty výřezy nějak cca. standarizované, tak to může být problém i jiných přileb

Poznámka ke sluchátkám. Cardo spolupracuje s JBL, nicméně ne všechny modely používají JBL sluchátka. U řady Freecom jsou až u modelu 4+. U 1+ a 2+ jsou nějaká standardní sluchátka. Zároveň Cardo za nemalou čásku prodáva samotná JBL sluchátka, která se dají připojit standardním jackem ke všemu (vč. zařízení jiných výrobců). Toto ale nejsou ta sluchátka, co se dodávají ke Freecom 4+. Ta samostatná jsou ještě o něco větší a tlustší, takže s nimi už může být problém v leckteré helmě. Pokud jde o kvalitu zvuku, zahraniční recenze se v zásadě shodují, že kvalita je super, ale upgrade z menších JBL sluchátek na ta větší, samostatně prodávaná, nemá za ty prachy význam. Zvukový rozdíl je prý marginální, pokud vůbec nějaký.

EDIT:
Drobné doplnění po delším používání.
-Výdrž baterky je skvělá (při použití jako BT pro muziku). Nabíjím jednou za 2-3 týdny při používání cca. hodinu denně.
-Tlačítka mají výrazné tvrdé hrany, takže v letních rukavicích jdou v pohodě nahmatat. V silnějších membránových rukavicích už to moc dobře nejde. Nicméně díky kolečku je aspoň ovládání hlasitosti bezproblémové v jakýchkoli rukavicích. Jsem rád, že jsem nešel cestou tlačítek, protože ty bych nahmatával těžko.
-Na svojí překlopku Scorpion Exo-tech jsem modul nakonec přidělal dodaným samolepícím držákem místo klipu za okraj helmy. Klip fungoval taky, ale mačkal bovden od ovládání slun. clony, takže ta šla trochu ztuha. Nebylo to kritické, ale obávám se, že by to dlouhodobě mohlo vést k problémům.
- Dodané suché zipy, které drží sluchátka, nejsou žádná hitparáda. Po několika úpravách pozice (protože sluchátka nepasují do výřezů v helmě) se začaly trhat (jak od sluchátek, tak od helmy. Koupil jsem průmyslový sucháč od 3M, který drží jak přibitý.

Naposledy editováno 23.09.2021 11:23:30

(reakce na) Jaký interkom do překlopky Scorpion

14.10.2021 v 11:40 | Nahoru | #16

janjohny píše: Tak nakonec jsem koupil Cardo Freecom 4+. Pro mě zbytečnej (jezdím sám), ale chtěl jsem JBL sluchátka a líbilo se mi to kolečko na hlasitost víc než lovit v rukavicích tlačítka. Navíc v Německu je cena poněkud jinde než u nás (rozdíl cca. 2000 Kč). Ze Seny nakonec sešlo, protože není certifikovaná do mokra a já jezdím denně do práce, i když prší. Další výhoda Carda je, že se dá z helmy odepnout samotná BT jednotka (potřebuju to vzít do práce a dát na nabíječku, aniž bych bral celou helmu) bez rozpojování kabelu, což bych považoval za slabý místo, který se ochodí. Na druhou stranu, nepovažuju za vyloučené, že člověk špatně sáhne a za jízdy jednotku odepne a ta zmizí v nenávratnu, i když zacvaknutí chce nějakou sílu.

S čím mám ale problém, je umístění sluchátek. Mám uši úplně jinde než je vybrání v helmě (Scorpion Exo-tech) a navíc se ta sluchátka do toho vybrání stejně nevejdou. To má za následek, že sluchátka trochu tlačí do uší a zatím se mi nepodařilo najít ideální polohu. Vlevo je to celkem OK, ale vpravo to pořád není ono. Při otevřené překlopce OK, ale když to zavřu a lícnice se víc sevřou, tak je to bída.

Pokud by někoho zajímaly postřehy po pár dnech používání:
plusy:
- super zvuk, nechybí basy, žádné plechové šeptátko. Nesrovnávám to s hifi sluchátky dražšími než celý interkom, ale za mě příjemné překvapení. Na cestě stejně nebudu poslouchat klasiku. Muziku v pohodě slyším v dobré a srozumitelné kvalitě, i při rychlostech 80-100, což už je v helmě jinak docela kravál.
- výdrž baterky (po cca. 3-4h používání (muzika přes BT) jsem na 80%
- propojení s telefonem - vše funguje jak má, připojení je okamžité (narozdíl od auta, kde se mi někdy nechce spustit muzika apod.)
- hlasové ovládání - opravdu funguje, na jednotku prakticky není třeba sahat. Snad kromě hlasitosti, která má na hlasovém ovládání moc velký krok a kolečkem je to pohodlnější. Přeskakování písniček, zapínání vypínání hudby, vytáčení rychlé volby (konečně nemusím slézat z motorky před garáží otevíranou telefonem), vše funguje na povel. Některé povely fungují hned, u jiných jsem chvíli hledal výslovnost, kterou to bere, ale po pár dnech je to celkem spolehlivé a příkaz opakuji jen výjimečně.
- telefon - protistrana rozumí i při vyšší rychlosti. Potlačení hluku funguje skoro až moc. Když nemluvím, tak má protistrana v telefonu úplné ticho, až má pocit, že se hovor rozpojil.

mínusy:
- pomalé nabíjení (možná i 4 h na rychlonabíječce od telefonu). U takhle malého zařízení s miniaturní baterkou mi to přijde fakt moc. Mám HiFi BT DAC podobných rozměrů a výdrže, který se nabíjí možná ani ne za hodinu.
- odepnutí jednotky od držáku je až příliš snadné a obávám se, že se to může stát za jízdy, kdy v rukavicích není těžké sáhnout vedle
- sluchátka jsou větší než výřezy v helmě. Může to být problém helmy, ale pokud jsou ty výřezy nějak cca. standarizované, tak to může být problém i jiných přileb

Poznámka ke sluchátkám. Cardo spolupracuje s JBL, nicméně ne všechny modely používají JBL sluchátka. U řady Freecom jsou až u modelu 4+. U 1+ a 2+ jsou nějaká standardní sluchátka. Zároveň Cardo za nemalou čásku prodáva samotná JBL sluchátka, která se dají připojit standardním jackem ke všemu (vč. zařízení jiných výrobců). Toto ale nejsou ta sluchátka, co se dodávají ke Freecom 4+. Ta samostatná jsou ještě o něco větší a tlustší, takže s nimi už může být problém v leckteré helmě. Pokud jde o kvalitu zvuku, zahraniční recenze se v zásadě shodují, že kvalita je super, ale upgrade z menších JBL sluchátek na ta větší, samostatně prodávaná, nemá za ty prachy význam. Zvukový rozdíl je prý marginální, pokud vůbec nějaký.

EDIT:
Drobné doplnění po delším používání.
-Výdrž baterky je skvělá (při použití jako BT pro muziku). Nabíjím jednou za 2-3 týdny při používání cca. hodinu denně.
-Tlačítka mají výrazné tvrdé hrany, takže v letních rukavicích jdou v pohodě nahmatat. V silnějších membránových rukavicích už to moc dobře nejde. Nicméně díky kolečku je aspoň ovládání hlasitosti bezproblémové v jakýchkoli rukavicích. Jsem rád, že jsem nešel cestou tlačítek, protože ty bych nahmatával těžko.
-Na svojí překlopku Scorpion Exo-tech jsem modul nakonec přidělal dodaným samolepícím držákem místo klipu za okraj helmy. Klip fungoval taky, ale mačkal bovden od ovládání slun. clony, takže ta šla trochu ztuha. Nebylo to kritické, ale obávám se, že by to dlouhodobě mohlo vést k problémům.
- Dodané suché zipy, které drží sluchátka, nejsou žádná hitparáda. Po několika úpravách pozice (protože sluchátka nepasují do výřezů v helmě) se začaly trhat (jak od sluchátek, tak od helmy. Koupil jsem průmyslový sucháč od 3M, který drží jak přibitý.



Gratuluju k výběru a spokojenosti. Když čtu parametry toho komunikátoru, vypadá to dobře.

Poznámka k umístění sluchátek - má zkušenost je taková, že sluchátka kvůli popruhům helmy vždycky sedí mimo uši. Dohání to kvalita sluchátek. Ale v tom se můžu mýlit, mám teprve druhou helmu. Tak jen radu, pokud sluchátka tlačí. Dostal jsem doporučení polystyrén dotvarovat koncem horký lžíce (nebo něčím podobným). Pokud otvor zcela chybí, frézoval jsem vrtákem (frézou) pro větší díry do dřeva. Šlo to poměrně dobře a výsledek byl dokonalý.

Naposledy editováno 14.10.2021 11:45:33

Jaký interkom do překlopky Scorpion

13.6.2022 v 21:42 | Nahoru | #17
Ahojte, viem, že je to starší príspevok, ale úplne so mnou zarezonoval, hlavne tie Tvoje potreby a výber. Kde je najlepšie kúpiť CARDO FREECOM 4+
Kľudne aj Nemecko, ak sa dá ušetriť
Vopred ďakujem!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist