globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motor dněpr
20.6.2021 v 18:12
Dobrý den, najde se někdo v okolí Varnsdorfu kdo opravuje motory na moto Dněpr KMZ 11?

2 reakcí na tento příspěvek motor dněpr

22.6.2021 v 20:41 | Nahoru | #1
Dněpry ( podobně jako UAZ) se, obvykle, nejak domů, po mírném kovářském ' zásahem domů tak nějak doplazí. Problém je že kovář to zprovozní tmimo toleranční pole. Za chvíli odejde něco jiného. Nový díl nelze po předchozím zásahu použít, protože mimo toleranční pole. Takže opět kovář a tento kruh se přetrhne v okamžiku, kdy pilníkem není ubírat už co(předse jenom je jednodušší projet díru než brousit hřídel) a nezbývá než výměna naprosto všeho, která je ovšem podstatně dražší než koupě nového stroje.
Jediné řešení to má:
Koupě nového, starej nechat naposledy kovářem polechtat, fouknout ho za 50k na web a čekat, kdo se nachytá.
Za mě: Soustruhem/frézou jenom ubíráš, a k tomu má patrně přístup i předchozí majitel, prostě takovejhle vrak NEKUPOVAT aby ti to nezůstalo na pitevním stole.

(reakce na) motor dněpr

22.6.2021 v 23:02 | Nahoru | #2
Julip2> To platí pro Uraly, kde kvalita tak nějak odpovídá všemu Ruskému. Tedy možná kromě posledních pár let, kdy už si na to v Rusku skoro nic nevyrábějí a vše vozí ze západu.
Dněpr je masakr i v Sovětském měřítku.
Továrna vyráběla díly v několika kvalitách lišících se pečlivostí výroby. Díly, ze kterých se skládaly vojenské verze a motorky na export, kvalitou odpovídají nejlevnější čínské produkci. S tím se dá žít, dokud se neopotřebují a není potřeba díly měnit.
Motorky pro domácí trh se skládaly z mnohem odfláklejších dílů, kde bylo lecos opracované od oka, mnohde místo frézování odlitku použili velké kladivo. Špatné díly, které se nehodily pro montáž motorky, šly do prodeje náhradních dílů. Pokud tedy máte dovezeného Dněpra pro domácí trh, furt jen opravujete, všechny díly se vám deformují a praskají pod rukama.

Když dnes chcete koupit nový díl, nejde to. Továrna už 13 let nic nevyrobila, i ty mizerné díly došly. Vše co se mi poslední roky podařilo koupit, byly naprosté zmetky vymetené z koutů Urajinských avtomagazinů. Křivé, nedodělané, jiné rozměry, hrozný materiál, praskliny a bubliny v odlitcích. Namontovat to nejde ani hrubou silou, natož aby to fungovalo. Polovina toho letí do šrotu rovnou, polovinu se snažím zachránit na soustruhu. Po chvíli ježdění selžou a letí do šrotu stejně. Dalším zdrojem dílů jsou překupníci tahající sem motorky z UA a Ruska. Ty co se nehodí k prodeji celé, rozprodávají po dílech. Jenže jsou to verze pro domácí trh, co 20 let vozily zeleninu z pole a dřevo z lesa. Ze 3 převodovek stěží složíte jednu trochu použitelnou. Kvalitní nové díly existují pouze v druhovýrobě, ale je jich jen pár. Písty, kroužky, ventily a standardizovaný spotřebák. Na motorce, kde se rozpadá naprosto vše, vás to nezachrání. Jediné dlouhodobě fungující řešení je si ty díly vyrobit. U některých to jde dost těžko nebo velmi draze.

Nového Dněpra si pochopitelně koupit nemůžete. Jediná logická alternativa je Ural. Jenže to už ani není moc Ruský výrobek a už vůbec za ruskou cenu. Kromě rámu a plechů si v podstatě nic už nevyrábějí. Oni ty motorky skládají z dílů vyrobených na západě. (veškeré převody Herzog, vstřikování Keihin, brzdy Brembo, atd...) Kvalita je samozřejmě nesrovnatelná, ale proto to dnes stojí půl mega. Funguje to, ale... furt máte jen 4 kvalty s dírama jak u Jawy, narážíte na konstrukční chyby a nedoladěné vstřikování, antikorozní ochrana neexistuje. Snad každý rok mají nějakou technickou inovaci, která se ukáže problémová a doladěj ji až za 2 roky... Je to malá firma s malosérivou produkcí, kde vývoj dělá snad jen jeden konstruktér. Každopádně Uraly se vyrábí pro USA a západní země se čtyřnásobnou kupní sílou oproti nám (a desetinásobnou oproti zemi původu).
Onomu ruskému výrobku typu UAZ nevíce odpovídají Uraly vyrobené v letech 2001-2006. U nich si ruce rozhodně ušpiníte, ale není to žádná tragédie.

Na Dněpru se dá jezdit, jde udržet provozuschopný. Ale je to výzva, ne rozumná volba. Odmění vás to kromě svezení zejména vypilováním dovedností mechanika na absolutní úroveň. Nejen mechanickou zručnost, ale i myšlení konstruktéra - co tam jak musí fungovat, proč to nefunguje a jak to udělat/předělat aby to fungovalo. Na Dněpru jezdím 10 let. Když jsem teď musel v moderním autě vyměnit pístní kroužky a udělat menší generálku, až jsem se u toho usmíval, jak snadné to je. Po 10 letech s Dněprem není nic, co bych na autě neudělal levou zadní.

(reakce na) motor dněpr

23.6.2021 v 12:49 | Nahoru | #3

Julip2 píše: ... Soustruhem/frézou jenom ubíráš ...

To je zakladni nepochopeni pece o stroje typu Dnepr, Ural, Jawa a pod. Soustruhem a frezkou nic neubiras. Soustruhem a frezkou vyrabis nove dily. At uz proto, ze se nedaji koupit, anebo proto, ze i furt nalitej Franta z prasecaku, co mel na ucnaku obrabeni v prvaku v prvnim pololeti v utery odpoledne, ten dil udela kvalitnejsi nez vyrobce origo nahradnich dilu.

Naposledy editováno 23.06.2021 12:51:11
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist