3 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
Je s tím tolik práce a opravujete to furt když s tím jezdíte. Tolik hodin nemůže nikdo zaplatit.
U tohohle motoru neexistuje že se dá jednou zgenerálkovat a pak jen jezdit. To byste si musel úplně každý díl vyrobit znovu, z pořádného materiálu a na civilizované strojní úrovni.
Pokud to chcete dávat do servisu tak to není stroj pro Vás. Dněpr je speciál určený k prověření dovedností lidí, co spí s nářadím pod polštářem.
Ne, nepřeháním, nedělám si srandu.
Pokud to s Dněprem myslíte vážně, pořiďte si soustruh a frézu, pokud ještě nemáte.
Deadman píše: Dněpra si musíte opravovat sám.
Je s tím tolik práce a opravujete to furt když s tím jezdíte. Tolik hodin nemůže nikdo zaplatit.
U tohohle motoru neexistuje že se dá jednou zgenerálkovat a pak jen jezdit. To byste si musel úplně každý díl vyrobit znovu, z pořádného materiálu a na civilizované strojní úrovni.
Pokud to chcete dávat do servisu tak to není stroj pro Vás. Dněpr je speciál určený k prověření dovedností lidí, co spí s nářadím pod polštářem.
Ne, nepřeháním, nedělám si srandu.
Pokud to s Dněprem myslíte vážně, pořiďte si soustruh a frézu, pokud ještě nemáte.
presne...
1 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
Nemám čas hledat, ale ty motory jsou podobné, jen nevím, či jeden není Zündapp a druhý BMW 72...
Ale někde jsem četl, že si borci do motorů těchto slavných značek dávají střeva z báwa..
No kdo hledá, najde...
Pokud by v Brně byl aktivní Ural club, jistě bych o tom už slyšel. V Brně byl jediný oficiální dovozce Dněprů a později Uralů do zemí V4. Nyní je v Rozhraní poblíž Svitav. Toho je ale údajně často těžké dohnat na garanční servis nových Uralů, na starého Dněpra nebude mít čas. Existuje ještě chlápek na Ostravsku, ten ale dělá starší veterány M72 a K750 pro lidi, co na nich moc nejezděj s tím, že od toho nemůžou očekávat mnoho kilometrů.
Ne motor Dněpr typ 8.155 v MT11 nemá nic společného s Zundappem, BMW R71 a dokonce ani s Uralem. Ten motor byl vyvinut v 70-tých letech poměrně od základu. Od svých předchůdců M72 a K750 se liší asi tak jako BMW R80 z 80-tých let od předválečných modelů.
Ne, do Dněpra nepasuje ani jediný díl z BMW. Do motoru Ural možná pasuje něco málo z předválečného pravzoru BMW R71 (možná něco málo k rozvodům nebo olejová pumpa), protože spodek toho motoru je dodnes jeho mírnou evolucí. Nicméně ani do Uralů si nikdo nemontuje vzácné díly z 80 let starého veterána.
Co se do Dněprů a Uralů z BMW montuje, je celý motor typ 247 (R65, R80 nebo R100 z let 1970-1995) i s příslušenstvím. Ten motor poskytuje lepší jízdní vlastnosti a dlouhodobě bezproblémový provoz, dokonce i ve srovnání s dnešní produkcí Uralu. Vyžaduje to mírnou (nebo větší) úpravu rámu a případně úpravu skříně převodovky. Tato přestavba je běžná v některých západních zemích, kde nemají byrokratické peklo. U nás to nejde žádným způsobem zlegalizovat, jezdí tu s tím doslova pár lidí a STK vyžaduje buďto přátelského technika nebo mamlase co ten motor nepozná.
Naposledy editováno 21.06.2021 09:15:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor dněpr
Deadman píše: Dněpra si musíte opravovat sám.
Je s tím tolik práce a opravujete to furt když s tím jezdíte. Tolik hodin nemůže nikdo zaplatit.
U tohohle motoru neexistuje že se dá jednou zgenerálkovat a pak jen jezdit. To byste si musel úplně každý díl vyrobit znovu, z pořádného materiálu a na civilizované strojní úrovni.
Pokud to chcete dávat do servisu tak to není stroj pro Vás. Dněpr je speciál určený k prověření dovedností lidí, co spí s nářadím pod polštářem.
Ne, nepřeháním, nedělám si srandu.
Pokud to s Dněprem myslíte vážně, pořiďte si soustruh a frézu, pokud ještě nemáte.
Soustruh určitě, ale jedna fréza nebude stačit, frézy různé, dle potřeby a k nim určitě frézku, aby bylo do čeho ty frézy upnout.
1 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
Dokonalý generátor průserů daný mizernou kvalitou materiálu a jeho opracování. NIKDE jsem neviděl tak šišatá ozubená kola, jak u Dněpru. Strhnout závit je naprosto normální (snad celý blok jsem vyvložkoval), karburace je výsměch, elektrika snad jediná fungující věc. Svíčky mi to žralo jak Babiš dotace. Díly se shání buď blbě, nebo hodně blbě.
Měl jsem to dva roky a doteď s hrůzou vzpomínám
PetrXX píše: Je to jak píše Deadman, ta motorka je zhmotnění nutnosti nepřetržité údržby a samo-domo nejvyššího levelu.
Dokonalý generátor průserů daný mizernou kvalitou materiálu a jeho opracování. NIKDE jsem neviděl tak šišatá ozubená kola, jak u Dněpru. Strhnout závit je naprosto normální (snad celý blok jsem vyvložkoval), karburace je výsměch, elektrika snad jediná fungující věc. Svíčky mi to žralo jak Babiš dotace. Díly se shání buď blbě, nebo hodně blbě.
Měl jsem to dva roky a doteď s hrůzou vzpomínám
pote co jsem to borcovi rozhejbal a ujel s tim 30 kilaku jsem by spokojen s vysledkem. Zanedlouho telefonat ze to jede jen na jeden valec.
Jenze to melo i sajdu a prevazet tohle monstrum je proste omrd...takze jsem si rekl...fajn ... proste za nim zajedu a dam to dokupy u nej. Zavadu jsem nasel behem dvou minut. Byla vadna fajfka. Dala se druha a hrdy majitel se jel projet....vse slapalo krasne. Ale jen asi 10 minut. Pote majitel sahnul do predniho svetlometu, ze se podiva na prepinac, protoze nejak zlobil. A v ten okamzik zahorela eletrika az k baterce. Pribehl jsem a kabel z baterky utrhnul aby toho nezfajrovalo mnohem vic. A od te doby jsem o tom peklostroji neslysel.
Vše co píše Deadman je naprostá pravda
Já nemít soustruh a frézy a frézku, závitová očka , závitníky s různými stoupáním tak jsem v háji
Mastnej a zašmírovanej jsem porád
Neni pomalu cesty aby se něco nepovolilo nebo nezkolabolovalo
Zatím jsem vždycky dojel až na jeden případ kdy jsem ucpal tunel, bylo to na odtah
Naposledy editováno 22.06.2021 17:59:26
2 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
Jediné řešení to má:
Koupě nového, starej nechat naposledy kovářem polechtat, fouknout ho za 50k na web a čekat, kdo se nachytá.
Za mě: Soustruhem/frézou jenom ubíráš, a k tomu má patrně přístup i předchozí majitel, prostě takovejhle vrak NEKUPOVAT aby ti to nezůstalo na pitevním stole.
1 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
Dněpr je masakr i v Sovětském měřítku.
Továrna vyráběla díly v několika kvalitách lišících se pečlivostí výroby. Díly, ze kterých se skládaly vojenské verze a motorky na export, kvalitou odpovídají nejlevnější čínské produkci. S tím se dá žít, dokud se neopotřebují a není potřeba díly měnit.
Motorky pro domácí trh se skládaly z mnohem odfláklejších dílů, kde bylo lecos opracované od oka, mnohde místo frézování odlitku použili velké kladivo. Špatné díly, které se nehodily pro montáž motorky, šly do prodeje náhradních dílů. Pokud tedy máte dovezeného Dněpra pro domácí trh, furt jen opravujete, všechny díly se vám deformují a praskají pod rukama.
Když dnes chcete koupit nový díl, nejde to. Továrna už 13 let nic nevyrobila, i ty mizerné díly došly. Vše co se mi poslední roky podařilo koupit, byly naprosté zmetky vymetené z koutů Urajinských avtomagazinů. Křivé, nedodělané, jiné rozměry, hrozný materiál, praskliny a bubliny v odlitcích. Namontovat to nejde ani hrubou silou, natož aby to fungovalo. Polovina toho letí do šrotu rovnou, polovinu se snažím zachránit na soustruhu. Po chvíli ježdění selžou a letí do šrotu stejně. Dalším zdrojem dílů jsou překupníci tahající sem motorky z UA a Ruska. Ty co se nehodí k prodeji celé, rozprodávají po dílech. Jenže jsou to verze pro domácí trh, co 20 let vozily zeleninu z pole a dřevo z lesa. Ze 3 převodovek stěží složíte jednu trochu použitelnou. Kvalitní nové díly existují pouze v druhovýrobě, ale je jich jen pár. Písty, kroužky, ventily a standardizovaný spotřebák. Na motorce, kde se rozpadá naprosto vše, vás to nezachrání. Jediné dlouhodobě fungující řešení je si ty díly vyrobit. U některých to jde dost těžko nebo velmi draze.
Nového Dněpra si pochopitelně koupit nemůžete. Jediná logická alternativa je Ural. Jenže to už ani není moc Ruský výrobek a už vůbec za ruskou cenu. Kromě rámu a plechů si v podstatě nic už nevyrábějí. Oni ty motorky skládají z dílů vyrobených na západě. (veškeré převody Herzog, vstřikování Keihin, brzdy Brembo, atd...) Kvalita je samozřejmě nesrovnatelná, ale proto to dnes stojí půl mega. Funguje to, ale... furt máte jen 4 kvalty s dírama jak u Jawy, narážíte na konstrukční chyby a nedoladěné vstřikování, antikorozní ochrana neexistuje. Snad každý rok mají nějakou technickou inovaci, která se ukáže problémová a doladěj ji až za 2 roky... Je to malá firma s malosérivou produkcí, kde vývoj dělá snad jen jeden konstruktér. Každopádně Uraly se vyrábí pro USA a západní země se čtyřnásobnou kupní sílou oproti nám (a desetinásobnou oproti zemi původu).
Onomu ruskému výrobku typu UAZ nevíce odpovídají Uraly vyrobené v letech 2001-2006. U nich si ruce rozhodně ušpiníte, ale není to žádná tragédie.
Na Dněpru se dá jezdit, jde udržet provozuschopný. Ale je to výzva, ne rozumná volba. Odmění vás to kromě svezení zejména vypilováním dovedností mechanika na absolutní úroveň. Nejen mechanickou zručnost, ale i myšlení konstruktéra - co tam jak musí fungovat, proč to nefunguje a jak to udělat/předělat aby to fungovalo. Na Dněpru jezdím 10 let. Když jsem teď musel v moderním autě vyměnit pístní kroužky a udělat menší generálku, až jsem se u toho usmíval, jak snadné to je. Po 10 letech s Dněprem není nic, co bych na autě neudělal levou zadní.
2 reakcí na tento příspěvek motor dněpr
to by mohlo byt dobry pocteni
Julip2 píše: ... Soustruhem/frézou jenom ubíráš ...
To je zakladni nepochopeni pece o stroje typu Dnepr, Ural, Jawa a pod. Soustruhem a frezkou nic neubiras. Soustruhem a frezkou vyrabis nove dily. At uz proto, ze se nedaji koupit, anebo proto, ze i furt nalitej Franta z prasecaku, co mel na ucnaku obrabeni v prvaku v prvnim pololeti v utery odpoledne, ten dil udela kvalitnejsi nez vyrobce origo nahradnich dilu.Naposledy editováno 23.06.2021 12:51:11
Takze ja si na spolehlivost nestezuji.
Nicmene souhlasim ze tyhle moto jsou pro nekoho kdo je schopen si je opravit.
Naposledy editováno 23.06.2021 17:07:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor dněpr
Deadman píše: Dněpra si musíte opravovat sám.
Je s tím tolik práce a opravujete to furt když s tím jezdíte. Tolik hodin nemůže nikdo zaplatit.
U tohohle motoru neexistuje že se dá jednou zgenerálkovat a pak jen jezdit. To byste si musel úplně každý díl vyrobit znovu, z pořádného materiálu a na civilizované strojní úrovni.
Pokud to chcete dávat do servisu tak to není stroj pro Vás. Dněpr je speciál určený k prověření dovedností lidí, co spí s nářadím pod polštářem.
Ne, nepřeháním, nedělám si srandu.
Pokud to s Dněprem myslíte vážně, pořiďte si soustruh a frézu, pokud ještě nemáte.
Dněpra neznám, ale zasmál jsem se
Prostě všechno co přišo z východu stálo za vyližprdel...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor dněpr
Spazik píše: ... Prostě všechno co přišo z východu stálo za vyližprdel...
Nesouhlasim. Hedvabi, papir a strelnej prach je v pohode.2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor dněpr
Medved píše: Nesouhlasim. Hedvabi, papir a strelnej prach je v pohode.
A porcelán...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor dněpr
1100Virago píše: A porcelán...
Aneb,..
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |