globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moderní baterie do starých motorek
7.5.2021 v 09:55
Ahoj, přemýšlím nad koupí moderní baterky (Li-IOn, LiPol atd) namísto klasické olověné. Mám Triumph Trident z 95 roku a nejsem si jistý jestli by byla, skrz elektriku motorky, vhodná - obíjení/přebíjení během jízdy, jestli bych ji nezničil a prostě jestli to jde bez problémů.

Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie do starých motorek

9.5.2021 v 14:21 | Nahoru | #1
MichalTdm> Záleží na tom, jak dlouho byla vybitá a také jakou ti výrobce nechal rezervu v kapacitě baterky a startovacím proudu. Mně to startovalo, i když byla baterka ze 75% kaput. Že je něco špatně jsem poznal až z toho, že se začala rozsvicet kontrolka poruchy PGM/FI .

Stav baterky můžeš zjistit pomocí digitální zátěže . Nejdřív baterku nabij na 100%, pak jí nech vybít do zátěže proudem 1A s koncovým napětím 12V. Při 12V zbývá v baterce ještě cca 10%, takže změřenou kapacitu v Ah vynásob koeficientem 1,1 .

(reakce na) Moderní baterie do starých motorek

9.5.2021 v 14:31 | Nahoru | #2
jack.fx> vyrobce clanku obvykle udava minimalni napeti, pokud se clanek vybije pod nej, je velka sance, ze se znici. u lifepo4 to napeti byva kolem 2V na clanek. pokud 4clankova baterie byla vybita tak, ze mela cela 1.4V tak je to skoro jistota, ze ta baterka uz neni v puvodni kondici...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist