globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Moderní baterie do starých motorek
7.5.2021 v 09:55
Ahoj, přemýšlím nad koupí moderní baterky (Li-IOn, LiPol atd) namísto klasické olověné. Mám Triumph Trident z 95 roku a nejsem si jistý jestli by byla, skrz elektriku motorky, vhodná - obíjení/přebíjení během jízdy, jestli bych ji nezničil a prostě jestli to jde bez problémů.

Díky za odpověď.

1 reakcí na tento příspěvek Moderní baterie do starých motorek

8.5.2021 v 19:31 | Nahoru | #1
Připojím se s dotazem, jestli to zakladateli tématu nebude vadit:

Mám FZS 1000 z roku 2005 a v něm LiFe PO4 baterii. Teď přes zimu jsem dlouhou dobu nejezdil a baterie se mi vybila (zapomněl jsem, že tam mám od minulého majitele namontovaný alarm a ten ji asi vybil). Baterka byla totálně mrtvá a měřákem ukazovala napětí cca 1,4V místo nějakých 13-14V. Baterku se mi nakonec podařilo dobít a to i přes to, že speciální nabíječka furt házela chybu. Od té doby baterka funguje perfektně, jakoby se nic nestalo.

Mám se bát, že mě ta baterka někde zradí na cestě? Mám raději koupit novou? Mám zkušenosti, že klasické olověné baterce by se po takovém vybití už nedalo věřit… Tady si říkám, že má LiFe PO4 baterie možná nějakou elektroniku, která ji chrání před hlubokým vybitím, a proto by mohla dát v pohodě fungovat.

Jinak (nejen) zakladateli LiFe PO4 baterii doporučuji. Je hodně znát vyšší startovací proud, takže jsou hlavně studené starty mnohem lepší. Kromě toho je plusem i úspora hmotnosti. Jediná nevýhoda je vyšší cena a nižší kapacita. Taky mám starou (i když ne tolik) motorku s karburátory a funguje to úplně výborně.

(reakce na) Moderní baterie do starých motorek

8.5.2021 v 20:54 | Nahoru | #2
MichalTdm> teoreticky by mela byt po smrti.. takze co bude ti nikdo neprozradi.

odpojovaci elektroniku ma jen velmi malo znacek na trhu, vesmes vse z usa a stoji u nas balik (7k apod)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist