bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak to bude s emisemi
3.4.2021 v 20:36
Zdravím. Jak už jsem uváděl, je mi 66 let a zblbnul jsem se. Znovu chci začít jezdit jako za mlada, kdy jsem toho nalítal celkem dost. Neplánuji žádné závody, tak do 110 Km/h, spíše relax. Bydlím mezi lesy a tak i na občasné ježdění po těch neasfaltových cestách. Takže jasně zvítězilo cestovní enduro. Do těch 60 tis. Denně hledím po inzerátech, jestli se něco naskytne. Stejně se teď nesmí cestovat mezi okresy, je zima a tak mám čas. Ale k věci. Rozhodoval jsem se mezi Honda NX - Dominator, Suzuki DR 650 RS a nebo Suzuki XF 650 Freewind. Nakonec u mne zvítězil Dominator. Na stránce https://www.motorka...27416.html?kid=27875 je krásně rozepsáno, jak Dominator procházel vývojem, aby splňoval limity. Pročetl jsem stovky příspěvků a nikde jsem se o tom nedočetl. Chtěl bych se zeptat. Když koupím moto staršího ročníku, nenarazím na technické? Ať si nekoupím motorku na rok a půjde do šrotu, protože na STK za rok neprojde. Vždyť ta přiblblá EU se už nadobro zbláznila. A je to čím dál horší. Jsou výrobci, kteří končí s výrobou, protože už nejsou technicky schopni limity plnit. Nebo mi navrhnete něco na způsob Hondy Dominator? Dík za odpovědi.

Naposledy editováno 03.04.2021 20:45:39

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak to bude s emisemi

8.4.2021 v 12:45 | Nahoru | #1
krokoš> Sakra, máš pravdu. Byl jsem se v moto bazaru podívat na motorky. Měli tam Suzuki XF 650 Freewind. Tak jsem se točil okolo, chytal řidítka. Majitel mi řekl, jestli si chci na ni sednout. Tak jsem se omluvil, že bych mu zašpinil sedlo. Já jsem měl z té motorky normálně strach. Když jsem ji narovnal ze stojanu, tak to byla váha jak sviňa. Nedovedu si představit, že by se mi někde v lese překlopila, tak ji nezvednu. Tím pádem i ten vysoký Dominátor jde bokem. Roky jsou tu, je to poznat. I ta fyzička je ježděním v autě slabší. Mám v bazaru objednanou Hondu XL 600 Tranalp. Asi že tam zavolám, že jsem si to rozmyslel. Vždyť ona je ještě těžší a vyšší než ten Freewind. Tak uvažuji o Honda CBF 250. Jestli by mi na ty moje malo výlety nestačila. Po okreskách a sem tam po polních cestách. Tvým názorům jsem se smál, ale začínam nabývat dojem, že máš snad ve všem pravdu. Nechci motorku na machrování před babami, na to jsem starý, ale aby mě zavezla kam chci a nebylo to náročné.

(reakce na) Jak to bude s emisemi

8.4.2021 v 21:19 | Nahoru | #2
nostalgik> čau, som ti písal v súkromnej správe, že si preštuduj vlákno : Honda CRF 250L a ostatné štvrtinkové endurá, to sú moderný názov tzv dualsporty . Veľa jazdcov si to kúpilo ako druhú motorku a viac na tom jazdia ako na veľkých strojoch, lebo je to proste zábava. Ja, čo som ti písal rady tak to nie sú moje osobné skúsenosti s tými CRF a WR 250-tkami , len čo som tu vyčítal na fóre. Ináč ja keby som si mal kúpiť nové enduro tak idem tiež do 250 TPI, KTM. V teréne mi to bohate stačí. Tú 450-tku, čo mám som kúpil, lebo som chudobný na novú som nemal a sa mi to pritrafilo tak je moja. Ináč som jazdil na WXE 260 huska 2T a to je divokejšie ako tá 4T 450-tka. Tu, čo o tom písali na fóre v tom vlákne tak sú tými 250-tkami doslova nadšený , jazdia s tým aj po ceste aj v teréne, má to malú spotrebu, je to ľahké a má to štartér a hlavne sa to neserie. Aj tu nový člen boríšumí si to kúpil a je nadšený, a to niekedy jazdil na ČZ 360 a to bola strašná motorka, niečo hrozné. Tiež je v našom veku. Ináč na tie vysoké endurá leziem tak, že ich mám na stojane, na bočáku , chytím sa riadidiel a tú pravú zmrzačenú nohu nejak prešmýkam na druhú stranu. Zásadne na to leziem obutý v čižmách na motokros. Raz som na to liezol na dvore v šlapkách a zle to skončilo, ešte, že ma žena nezbadala ako sa váľam v čistých teplákoch po zemi. Keď som to enduro kupoval, tak so ho ani neskúšal, asi chápeč prečo, hahahaha. Až,keď som to mal doma tak som na to liezol , ale bez svedkov. A hlavný účel motorky je MACHROVANIE , ó to je paráda. Hlavne, keď som minulého roku machroval na svojej Inazume 750 presne takto na zelený štvrtok pred Lídlom na plnom parkovisku , som vypálil v peknom náklone na vytočenú jedničku , akože to nahnem, dám kontru a pod plynom zo zadným kolesom v šmyku v kúdole dymu a pozerám .....motorka je preč a ja sa váľam po zemi. Kúdol dymu sa nekonal len kúdol prachu, ale už som kúpil nové gumy tak sa mi to možno podarí.

PS: a vlákna sa majú pleveliť , keď sa píše o niečom niekto niečo múdre môže poradiť. Tiež som takto náhodou prišiel na poruchu bŕzd u mojej motorky. A motorky už 3 roky neopravujem, lebo som sa presťahoval a mám malý domček bez garážu, tak nemám kde robiť.

Naposledy editováno 08.04.2021 21:22:57

(reakce na) Jak to bude s emisemi

8.4.2021 v 22:55 | Nahoru | #3
nostalgik> Ak máš z nejakej strach, tak si ju radšej nekupuj. Motorka má baviť.

Mimochodom, tie ľahšie dual sporty, ako písal Krokoš, jednak pod Tebou viac poklesnú, keď si na to sadneš, jednak majú úzke sedlo, takže ľahšie dosiahneš i z relatívnej vysokej.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist