globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně seřídit karburátor
 
12.3.2021 v 16:10
Zdravím, prosím o pomoc se seřízením karburátoru. Na čínské čtyřkolce, Shineray 250 stxe, jsem vyměnil píst, kroužky, karburátor, air box i s filtrem a seřídil ventilové vůle. Všechny díly jsou origo na tuto kolku. Nicméně i přes to jsem měl velké problémy vůbec nastartovat. Pustil jsem se tady do seřízení směsi. Tryska zůstala, směs jsem seřídil tak, že chytá prakticky hned, na volnoběh jede krásně, plynule jde za plynem ale ve chvíli kdy otevřu plyn na plno (resp. od 1/2 až na plno) začne se dusit a jakoby střílet do karburátoru. Zkontroloval jsem svíčku a byla černá, předpoklad byl tedy, že směs je bohatá. Spustil jsem jehlu o jeden zářez níže a teď má svíčka cihlovou barvu. Z toho předpokládám, že směs by mohla být ok.
Děkuju za případné rady.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 17:39 | Nahoru | #1
Pokud vim, tak poloha jehly spis urcuje prubeh smesi v zavislosti na otevreni plynu, jinak receno tim ochudis smes jenom nekde v rozmezi 1/2 (palivo jde pres hlavni trysku) az 3/4 (pak uz je jehla prakticky vytazena a smes je dana jen prumerem hlavni trysky.
Pises ze jsi menil airbox ? Zustal tam totozny filtr sani i pripadny labirint ? Tesni priruby ? Pokud ano, tak bych problem prilis bohate smesi videl v moc velike hlavni trysce karburatoru.

(reakce na) Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 17:59 | Nahoru | #2
Johny_Servis> Jasně, trysku jsem dal níž, protože svíčka byla černá. Tím jsem ochudil směs v první 1/3 až 1/2 plynu, svíčka pak chytla správnou barvu. Ale pořád je problém ten plný plyn, kdy už je jehla venku. Totožný nejsou, dal jsem na to origo co tam má být. Těsnění všech spojů jsou nové. Určitě nechci říkat, že nemáš pravdu, protože si sám nevím rady ale když je všechno originál, tak mi přijde zvláštní aby ta tryska byla velká ?. Nicméně je to asi to jediné co jsem nezkoušel, měnit trysky a to proto, ze je nemam ??

Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 18:01 | Nahoru | #3
Na jiném fóru, kde jsem se také poptal radí vyměnit cívku, že bude načatá. Co si o tom myslíte ?

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 18:05 | Nahoru | #4
Jestli je to vsechno origo, tak by to melo pracovat, zase ja mam s cinskyma karbecama takovou blbou zkusenost, ze jsou prakticky neseriditelne - projevovalo se mi to presne jak tobe . Krasne starty, ale sla blbe za plynem a nebo naopak - jde slusneji za plynem, ale zase strilela do sani, proste horor... pokud nechces menit karbec (jakoze asi ne), tak nezbyva nez nakoupit trysky a zkouset - mozna mas jeste nekde chybu na sani vzduchu, treba tam mas nekde vetsi odpor nez by mel byt => bohata smes a karburator je v tom v nevine...

(reakce na) Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 19:16 | Nahoru | #5
Johny_Servis> A napadá tě kde by ten odpor mohl být ? Průchod by měl být všude čistý, jediné co mě napadá je tedy špatně seřízené ventily ?

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 19:39 | Nahoru | #6
Já se obávám, že nic jiného, než vyměnit trysku Ti nezbude. Pokud máš na maximální zatížení bohatou směs, upravíš ji menší tryskou. Pokud nemáš poblém jinde. Vzduchový filtr máš čistý? hladinu v karburátoru máš správnou?

Naposledy editováno 12.03.2021 19:39:56

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 20:23 | Nahoru | #7
Borntobewild> To jsem slyšet nechtěl ??. Nikdy jsem tohle neřešil, trysky jsou na všechny stejné (závit a délka) a liší se pouze vnitřním průměrem trysky ?

(reakce na) Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 22:01 | Nahoru | #8
Kary515> Trysek je více druhů a i ty na pohled stejné můžou mít jiný závit. Trysky vyšroubuj, protáhni otvory štětinou třeba ze smetáku, profoukni a zkus to s nima znova.
Když budeš chtít pak poradit, nafoť je sem i s tím karbecem.

(reakce na) Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 22:04 | Nahoru | #9

Kary515 píše: Borntobewild> To jsem slyšet nechtěl ??. Nikdy jsem tohle neřešil, trysky jsou na všechny stejné (závit a délka) a liší se pouze vnitřním průměrem trysky ?


Nejsou stejný. Na aliexpressu si najdi tu svojí. Stojí pár dolarů, takže si kup různý velikosti.

Jak správně seřídit karburátor

12.3.2021 v 22:28 | Nahoru | #10
Vzduchovy filtr je jaky? Origo co tam ma byt?

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně seřídit karburátor

13.3.2021 v 01:16 | Nahoru | #11
základ je vyčištěný karbec, podle mě to máš pořád bohatý proto se ti to dusí, než začneš laborovat s tryskami tak bych si pohrál s hladinu plovákovky, to by jeden neřekl jaký to dělá bordel

Naposledy editováno 13.03.2021 01:19:28

(reakce na) Jak správně seřídit karburátor

13.3.2021 v 09:39 | Nahoru | #12
kawajawa> Co tím přesně myslíš a jak na to ? Mám si ohnout ten plíšek aby plovák uzavřel dřív přívod a tím byla i nižší hladina ? Nebo jak senastavuje plovák ?

Jak správně seřídit karburátor

13.3.2021 v 10:08 | Nahoru | #13
tak hladina paliva by měla odpovídat standardnímu nastavení dle man. Např. dělící rovině plovákové komoře. Na vypoušták nasaď hadičku a za chodu motoru pozoruj kde je hladina. Upraví se na pož. hodnotu přihnutím , pokud teda je co přihnout.
Aspoň tak to mám zažité.

Naposledy editováno 13.03.2021 10:09:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist