globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat
Ahoj,
našel by se tu současný nebo bývalý majitel některého z níže vypsaných strojů co by byl ochotný se podělit o zkušenosti?

Snažím se vybrat pohodlný nadlitrový Cruiser pro pohodové cestování ve dvou a snažím se pro volbu kompromisu (power cruisery jako VTX1800, VN2000 ap. mi ani nenabízejte, ne že by se mi nelíbily, ale je to už zbytečně moc a taky mimo rozpočet, navíc to nebude moje jediná motorka a opravdu mi stačí nějaký slušný kompromis v podobě spolehlivého a trošku silnějšího cuiseru s pověstí držáka). Konkrétně vybírám mezi:

1. Honda VTX 1300
2. Yamaha XVS 1300 Midnight Star
3. Yamaha XV 1600 WildStar

4. Kawasaki VN900 Classic (z podlitrů se mi zamlouvá nejvíce jak rozměry, tak pohon řemenem + vstřikování). Pokud má někdo zkušenosti s jízdou ve dvou ať napíše jak se s tím jezdilo...

Co je pravdy na tom , že VTX1300 má problematický karburátor (údajně se dlouho zahřívá a trvá déle než se ustálí pravidelný chod motoru)?
- Je ten jeden kotouč na předku opravdu takovej průser?
- Pak snad podvozek se má dostávat relativně brzo na dorazy (hlavně na předku). Naopak kardan má být naprosto bezproblémový a bezúdržbový, dostatečně dimenzovaný a spolehlivý...
Taky trošku tápu ve všech těch typových označeních a rozdílech mezi nimi , je tu VTX1300C, 1300R, 1300S a nikde jsem se o všech odlišnostech mezi jednotolivými modely nic nedočetl, ani žádný test či recenzi sem nenašel...

U Yamahy 1300 A Midnight Star se mi zamlouvá řemen a že to má jako jediný stroj bezúdržbovou stříkačku což vidím jako velké +, ovšem ze všech vypsaných se mi líbí nejméně, zdá se mi to trošku už jako takový kočkopes...

Wildstar by se mi líbil hlavně díky řemenu a vzduchem chlazenýmu motoru, ale údajně jsou tam nějaké problémy z výroby ohledně převodovky (měla na to být kdysi svolávačka a údajně to má mít snad už většina strojů pořešeno, poznat by se to mělo údajně díky doklepnuté hvězdičce na konci VIN-ka???) a problémy s přehřívajícím se zadním válcem, navíc se mi to zdá už zbytečně těžká váha a v cenové relaci co chci investovat 130-150tis jsou to už dost starší kousky s celkem velkým nájezdem... Jednoho jsem měl možnost projet, ale byl to dost zanedbanej kousek co skoro nebrzdil...

Uvažoval jsem i nad Dragstarem 1100 ale to už se mi zdá slabý a navíc problematická volnoběžka a problematický ne moc povedený kardan... Taky koncepčně se jedná už o starší stroj.
Hodně by se mi líbila např. Yamaha 1700 Warrior , ale to už je dost do sportovna, bez pohodlí pro spolujezdce a nám se chce spíše bublat krajinou, s tím, že to člověk samozřejmě občas protáhne, aby to nezlenivělo a taky je občas třeba razantně předjet, že...

Neni zas až tak moc z čeho vybírat, uvítal bych osobní zkušenosti a postřehy, nebo pokud by měl někdo zkušenosti s vícero z těchto strojů a mohl porovnat, bylo by to super Nebo i doporučil něco jiného.

Vzhledem k nastalé situaci díky koronaviru a nemožnosti cestovat mezi okresy, jsem zatím nucen si zjistit tu teoretickou část a zaměřit se na nějaký stroj a ten si pak dojet osahat, až to bude možné. Profily konkrétních strojů tady na motorkářích mám nastudovaný i dost podobných témat jsem tu pročetl.

Díky

edit: dodatečně jsem vložil anketu i pro VN900 Classic, sic je to podlitr, líbí se mi že má řemen a vtsřikování. Rozměrově mi nepřijde nějak menší, oproti nadlitrům a pohodlí pro spolujezdce bude asi srovnatelné.

Naposledy editováno 28.02.2021 15:10:52
Anketa: Nejlepší volba...
1. Honda VTX 1300
9%
2
2. Yamaha XVS 1300 Midnight Star
26%
6
3. Yamaha XV 1600 WildStar
39%
9
4. Yamaha XVS 1100 DragStar
9%
2
5. Kawasaki VN 900 Classic
4%
1
6. jinou...
13%
3

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat

1.3.2021 v 12:58 | Nahoru | #1

dědoušek píše: Takže 39 kW ne a 40 kW už ano ? Jakou to má logiku a vypovídací hodnotu? Měl bys pravdu v případě, že dotyčný chce upřednostňovat sportovnější charakter jízdy. U motorek typu choper- cruiser bych se více zaměřil především na hodnoty točivého momentu (krouťáku) i když o další parametry bych se taky zajímal.



Pokud chce cestovat ve dvou, tak cokoliv pod 40kW už přeci poznáš na výkonu při předjíždění například. Vidím to u nás v partě. A to neřeším, že oproti nim mám i nižší spotřebu. Mám 45kW a když si za mě sedne manželka ,tak to na výkonu nepoznám a jedu stejně , tak jak jsem zvyklej a pro mě je to docela důležitý .Nemusím řešit, jestli tam mám dost místa na předjetí. Ok, nejezdím 60-70km/h, tam je to možná jedno. Když už tedy řešíme jednotlivé kW, tak VN 900 přeci nemá 39kW Proč sedláš 1300 ? Nebylo to tím, že Shadow 600 a nebo 1100 neměly výkon ? Myslím, že je důležitý riderrovi říct hned na začátku o výkonu pro dva, aby pak nebyl časem zklamanej a neměl potřebu měnit A to vůbec nemluvím o tom, že jsem v Chebu vojančil, takže mám k tomu městu jinej vztah CELÉ to nemyslím zle, bereš to kluku ? Jen pro upřesnění - my po padesátce už jsme ZASE kluci, o tom žádná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chopper / Cruiser nadlitr pro dva - co vybrat

1.3.2021 v 13:33 | Nahoru | #2
Tymen> co sedláš za stroj???
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda VTX 1300 seřízení karburátoru Honda VTX 1300 Gad 5 3.4.2024 v 17:07 Lucky_Boy
Pneumatiky Honda VTX 1300 Black72 5 1.9.2023 v 17:09 Krautkopf
Binkr na VTX 1300 Honda VTX 1300 matylda125 3 29.8.2023 v 20:48 poslední
Honda VTX 1300 - Otevřené sání Honda VTX 1300 Tyr_cz 1 4.8.2023 v 13:07 Ppepek
Schuberth c5 Honda VTX 1300 moudzak 17 20.4.2023 v 08:29 Barthezek


TOPlist